spørsmål om subb og høyttaler integrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål om subb og høyttaler integrering

Jeg har et vanskelig lytterom, og jeg har ikke noe kropp i bassgjengivelsen
    Jeg har VR4jr og har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe SVS PC-13 Ultra. I første omgang en for å teste.

JEg har forstått fornuftig kobling slik: Fra høyttaler teminal forsterker til sub. Der deler man og setter fulltonehøyttaleren til small. Så bestemmer man hvor man vil dele på subben

Jeg har tenkt kjøpe en velodyne sms-1 for å hjelpe med integreringen
    og da kommer det jeg ikke forstår: Da må jeg velge en annen kobling enn den som nevnt over. Blir det da slik: Fra høyttalerterminal forsterker til høyttaler. Og fra Pre-out forsterker til inngang sms-1 og videre til sub.. Men da forstår jeg ikke hvordan man deler??? Hva er det jeg ikke forstår??
    Eller er det en annen måte å gjøre dette på tro???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvordan du har det med din forsterker da, men for meg så tok jeg bare å koblet sub'en min, en Velodyne Impact 10 til min nad 375 forsterker med en RCA kabel også setter man delefrekvensen på subwooferen. Når det gjelder deleområde så kan du lese deg til frekvensområdet til din høyttaler og da sette delingen der høyttaleren ikke greier mer. Tror det er forsterkeren som tar seg av den reelle delinga sånn at de ikke overlappes, og du trenger såvidt jeg vet ikke noen kobling mellom høyttaler og sub, men det vet ikke jeg nok om til å si noe mer om.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblingen gjøres vel som på bildet jeg har lagt med, kommer litt ann på hva slags forsterker/reciever du har da.

Delinga kommer igjen også på forsterker/reciever. Har du stereoforsterker blir vel delinga tatt av denne, SMS en din vil jo også justere deling/diverse for å skape en bedre kurve. Eventuelt så kan du dele på selve subben hvor du vil den skal kutte av. Bortsett fra dette trenger du nok ikke tenke så mye på deling tror jeg, men igjen har du en reciever så blir det litt annerledes.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Koblingen gjøres vel som på bildet jeg har lagt med, kommer litt ann på hva slags forsterker/reciever du har da.

Delinga kommer igjen også på forsterker/reciever. Har du stereoforsterker blir vel delinga tatt av denne, SMS en din vil jo også justere deling/diverse for å skape en bedre kurve. Eventuelt så kan du dele på selve subben hvor du vil den skal kutte av. Bortsett fra dette trenger du nok ikke tenke så mye på deling tror jeg, men igjen har du en reciever så blir det litt annerledes.
    Er vel motsatt.. Har du en reciver, tar den seg av delingen..
    En surround reciver har vel de filter som er nødvendig for deling innebygd, i motsettning til en stereo forsterker?
    Men er vel igrunn ureelevant om han har reciver eller stereo forsterker, når han kan dele via sms..

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Jeg blander litt. Og mener jo at med reciever må du inn og dele manuelt på den verdien du vil ha.(uten rk). Har vel ikke noe mulighet for dette på stereoforst?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om subben din har inngenger for høyttalerkabel og utgang, så kan du koble den slik. Fra forsterker sine høyttaler termineler til sunn med høyttalerkabel. Så fra sub til fronthøyttalere med høyttalerkabel.

Je har ivertfall koblet det slik med min Svs pc-12 Ultra, og det fungerer mye bedre enn tilkoblet med rca kabel.

Ofte så er dette en bedre måte å koble på når det er 2 kanals lyd man er opptatt av. På denne måten så får man avlastet front høyttalerene samt en helt glatt overgang. Dermed er det bare gain og phase du har å rote med.

Anbefales ivertfall å prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •