Bytte ut hele anlegget, men??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut hele anlegget, men??

Står ovenfor utbytting av hele mitt anlegg, og vet ikke hvilken vei jeg skal gå. Har Dali 909, 808, sc7, HKavr460, Denon dvd 1910, SWA15 sub(den blir stående til den ryker), Samsung BDP3600 og Denon avr 3300.
    Elsker lyden til DAli, men er litt skarp, men ikke så altfor mye, i diskanten.
    Rocker som F. Klassisk blir aldri spilt, så highend er ikke noe jeg er ute etter.
    Det jeg sliter mest med er at det ikke er riktige lytterom på de stedene en kjøper hifi. For 20 år siden var de mer ute etter å ha rom som passet til en tilnærmet stue eller lign. Nå er rommet 200kvm og 6 m høyt.
    Stua mi er ca 25kvm+ en vinkel stue på ca15kvm. Forsterkeren er egentlig grei. Skal ha 7.1 så der kommer det en NAD T785HD2. Grunnet oppgraderings mulighetene.
    Har sett på disse høytalerne:
    -B&W 683 el. Dali Lektor 8 front.
    -B&W 685 eller DS3 /Dali lektor3 bak og senere ekstra høyt. for7.1.
    -B&W hHTM61/Dali lektor lcr senter.
    Vil dette rocke slik Daliene mine gjør??? Å gå fra 4 10" og 4 8" elementer til flere 6.5"?? Skal bestille time med oppsett av disse for få hørt på de i litt normale forhold.
    Andre alternativ, som en har mulighet for å få hørt på før en kjøper? Bor utenfor Trondheim.
    Ser endel film , så der er lyden mest aktuell.
    Musikken er for det meste heavy og black, men andre spiller rap og techno, så de bør takle det meste.
    Hva med Dali Consept 10/8??
    Hva med cd/dvd og bluray? Bluray må ta de fleste filer. Hva med Dune hdmax?
    Er vel bedre med en cd spiller enn dvd spiller for cd'er.
    Budsjett på høytalere og dvd/bluray er ca 30K
    Vet ikke når jeg får tid til å handle, da flis på kjøkken må fjernes fordi bassen har fått de til å løsne og det ble full oppussing der:-D
    Sitter å hører på Yello mens jeg skriver, så jeg hører at det blir tøfft for de nye høytalerne å komme inn her :twisted:

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet litt om disse?
    Det er ikke inkl. sub på den første selv om det står.

JBL LS-serie høyttalerpakke med sub - Sort høyglans - Sort høyglans

JBL ES100 Høyttalerpakke - Sort - Sort

Skulle hatt tid og penger i dag kanskje:?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje høyrt desse sjølv, men har lest at ES100 har blitt anbefala. Meiner å hugsa noko om at senteren i ES-pakka ikkje var det heilt store. Same med suben. Meiner å hugsa eg har sett den høgtalarpakken utan sub for under 10 000kr, utan at eg kan garantera dette.

Men som sagt, ikkje ta mitt ord for det. Har eigentleg ikkje peiling på HT

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så at de solgte es80 pakke til under 10k, men den tror jeg blir for litn.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en klipsch pakke? LINK Masse dynamikk, fin oppløsning i diskant

System audio pakke? LINK Stram og fin bass og diskant.

Canton chrono movie pakke? Litt usikker på hvor du f¨år tak i den, ser importer er njål hansson i det nye hjemmekino bladet, sier meg ikke mye men, kasnkje noen andre vet det :P Har ikke hørt disse men de ser meget interresante ut.

eller en Swans pakke? LINK Swans syns jeg spiller veldig bra, deilig trykk, spesielt på film.

Noen gode alternativer

EDIT: Her fant jeg link til canton LINK

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Sitter med:
    Front: B&W dm 683
    Senter: B&W HTM 61
    Bak: B&W DS3

Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med det! Eneste er at de krever en rimelig strømsterk revceiver! Men lykke til med valget :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en titt på CV. XLS serien er et godt steg i riktig retting fra cls serien.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Hei!
    Sitter med:

Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med det! Eneste er at de krever en rimelig strømsterk revceiver! Men lykke til med valget :-D
    Det blir en NAD T785hd2 når den kommer. og eventuelt en effekt senere. Må vel ha nok ei lita stund da?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ville tatt en titt på CV. XLS serien er et godt steg i riktig retting fra cls serien.
    CV har jeg hatt i bil, og på lån hjemme. I bil er de extremt bra, men syns det blir litt lite spredning og mørk lyd av de i hus. Men en 215 el. ville vært gøy(på hybel)8)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hva med en klipsch pakke? LINK Masse dynamikk, fin oppløsning i diskant

System audio pakke? LINK Stram og fin bass og diskant.

Canton chrono movie pakke? Litt usikker på hvor du f¨år tak i den, ser importer er njål hansson i det nye hjemmekino bladet, sier meg ikke mye men, kasnkje noen andre vet det :P Har ikke hørt disse men de ser meget interresante ut.

eller en Swans pakke? LINK Swans syns jeg spiller veldig bra, deilig trykk, spesielt på film.

Noen gode alternativer
    EDIT: Her fant jeg link til canton LINK
    Skal til Trondhjæm på lørdag. Da får jeg hørt på JBL og System Audio. SA XP60 så litt små pen ut da. Får se hva den gir.
    Klipsch vet jeg de selger på elkjøp eller noe, så da får æ hørt på den å. Klipsch å JBL ser litt like ut, men har aldri hørt på noen av de før.
    Blir vel en tur på hifiklubben også.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Hei!
    Sitter med:

Var innom din hjemmekino å så på den. Er jo meget elegante høytalere som ikke skjemmer ut stua akkurat. Må få hifiklubben til å sette dette sammen så jeg får hørt på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ett par jbl es80 til testing hjemme, og det er noe av det dårligste jeg har hørt.. bassene ga 0 lyd, og diskantene gnall. (lånte ett par magnat th samtidig, og de ble brukt, til tross for en sprengt diskant) kikket i retnig canton crono sl 890 (tror det var det de het) men ble anbefalt ett par Heco celan xt 901 i stedet, og de står i stuen min i dag B&W 683 har jeg lite tro på, da en kompis av meg hadde disse til låns, og karateriserte de som overpriset Dri**.... Skal man ha B&W ville jeg heller gått for litt større saker 804 osv...

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fra Heco ser bra ut, men i litt for høy prisklasse.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt svs sin serie med 7.1. Får da med en epik 15" sub for rundt 23k tilsammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde lest i svs tråden. er skrevet mye info osv er. vurderer å gå for det selv

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i trondhjæm i går og hørte på litt av hvert av høytalere. JBL ls80, B&W 683, Dali ikon 7-6 og Dali lektor 8. Jbl overrasket meg med fin vidde og trykk, men stor om en skal gå ned pga plass. B&W er nok den som lokker mest. Utrolig fin i toppen og bunn. Utseende av de beste. Litt høy i mellom diskant og mellomtone, men nydelig på metal. Musikken hadde stor bredde som er viktig ved slik musikk for ikke å få alt til å komme fra samme punkt. Ikon 7 var i samme klasse som B&W, men ikke like bred på metal musikk. Ikon 6 for liten. Lektor 8 er mange steg under mine 909, også 808 vil jeg si. Satt igjen med B&W og Ikon 7 som de peneste og reneste i lyd. Et pluss er også at de ble spillt med mindre forsterkere enn T785. Jbl brukte det største fra Hegel og electrocomp. så det er enn annen klasse watt.
    Testet høytalerne med Gunnar Andreas Berg-Supernatrual og en av Svartskogg.
    Fikk med meg en Nad 275 effekt hjem på prøve for å teste litt mer av mine egne høytalere. F... Fa..Spiller nok ut alle de jeg hørte på i går med en slik effekt på Dali 909, men de er fortsatt litt store for stua. Etter dette vet jeg egentlig enda mindre enn før. Skal teste litt til i helga, så får jeg låne en T785 neste helg for å se på forskjellene ved film også, for der er 909/808 enorme.
    Eneste som kan avgjøre dette er vel den berømte WAF igjen og den vasse diskanten på 909/808. Selv om kona gjerne vil ha de jeg har i dag?? .
    Må vel få bli med å høre litt i byen hun også tror jeg.
    Hvorfor skal oppgraderingsspøkelset ha slik kraft!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •