Svs Sb12-nsd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Svs Sb12-nsd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svs Sb12-nsd

Hei! Vurderer nå å gå til anskaffelse av en sub, utelukkende til film. (bruker bare frontene til musikk). Den skal brukes i et stort rom med en stor åpen utgang til resten av huset. Gulvet er av stein og arealet er på rundt 38kvm. Problemet er at suben må godkjennes av "pyntepanelet" i huset, noe som begrenser maksimum dimensjoner hos suben betraktelig.

Nå sitter jeg igjen med sb12-NSD som eneste alternativ, men det eneste jeg kan finne på nett er asiatiske tester.

Er det noen sb12-nsd-eiere her som kan fortelle meg om deres inntrykk av denne suben?

Resten av oppsettet består av to JBL TI260 med hver sin emotiva xpa-1, CV HD63 satelitter og JBL center med NAD C245BEE 4-veisforsterker.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen inntrykk i svs-venner tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vurderte å legge tråden der. Hadde håpet på noe mer utfyllende :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 slike i en ca like stor stue som deg.Har fått testet lite på film enda siden jeg ikke har vært hjemme de siste 5 ukene.
    Synes de er utrolig stramme og gode på musikk.De er ikke noen db-monster som trøkker voldsomt,men synes 2 stk gjør en grei jobb på film også.
    En annen fordel du har med en slik er at når du når "max" punktet blinker en lampe bak som du også ser hvis du har subben i synsfeltet der du sitter.Den spiller fortsatt like rent,men begrenser seg selv,så du slipper å sprenge den eller høre masse ulyder fra den.
    Blinkinga er ikke farlig,det er når den lyser konstant at det er fare på ferde.
    I følge Lsound som selger disse trykker PB10NSD vesentlig mer til film og mer dypbass enn en SB12NSD.
    Som kombi musikk/film er jeg veldig fornøyd.Til kun filmbruk hadde jeg sikkert kjøpt noe annet.

Vil tilføye at mine står mellom hver front.For "waf-faktor".I hjørne plassering oppå hverandre trykker de VESENTLIG mer og hadde nok guffet mer enn nok til film også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sikker på du ikke har lyst på en sub som er bittelitt større en sb12 da ?

Til film er det bedre og velge en bassrefleks kasse som PB/PC modell da opplevelsen vil bli noe større :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven1978: Takk for svar! :-). desverre er pb10 for stor, så jeg rekner med at dette må være så mye dypbass man kan få gitt at kassen må være så liten?
    Og merker du stor forskjell på 1 kontra 2 av dem?

og bruker du dem sammen med MA'ene dine? hvor langt ned legger du crossover i såfall?

HK: Haha! jo, JEG ville gjerne hatt en på størrelse med den over, men desverre er ikke jeg den eneste som bor her.. Hvilken sub er avbildet btw? :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vivian
    HK: Haha! jo, JEG ville gjerne hatt en på størrelse med den over, men desverre er ikke jeg den eneste som bor her.. Hvilken sub er avbildet btw? :-D
    Det er en Elemental Designs: Car Stereo, Home Speakers, Electronics 150-160 kg med bass

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven1978: Takk for svar! :-). desverre er pb10 for stor, så jeg rekner med at dette må være så mye dypbass man kan få gitt at kassen må være så liten?
    Og merker du stor forskjell på 1 kontra 2 av dem?

og bruker du dem sammen med MA'ene dine? hvor langt ned legger du crossover i såfall?

1.Jeg har en slik også.Den går ned til 14 hz,så det finnes trykkammer subber som går mye dypere ja.Denne koster ca 9.000 hjem på døra.Dog en god del større enn SVS SB12NSD.
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    2. Det er stor forskjell på 1 og 2 ja.Man hører liksom ikke at der står subben eller at den står til venstre eller høyre f.eks.
    Mye mer trykk også.
    3. Jeg har ikke fått prøvd den nye receiveren som venter på meg hjemme.Blir muligens en annen deling osv da.
    Nå som jeg bruker Parasound pre er det auto deling på 80 hz mellom MA-ene og SVS-ene.
    Naboen har lånt de nå siden jeg har vært på jobb i 5 uker.Etter at KANE på forumet her kalibrerte de for han økte basstrykket med 14 db kontra før kalibrering.Blir spennende å høre det resultatet før jeg bærer de hjem til meg selv i morra kveld :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven1978:

1: Satser på at 20 Hz holder, var lydtrykket jeg var mest redd for. Spiller aldri slik at bilder ramler ned fra veggen, men vil i allefall ikke at den skal bli så svak at det er bedre uten. problemet er at suben skal gjemmes bak jbl'ene, og ikke være så høy at den blokkerer bassporten bak. Dermed er sb12 i perfekt høyde.
    2: Da tror jeg nok det blir 1 først, så får vi se om det blir utbygd til 2 ved et senere tidspunkt
    3: Hadde vært gøy å høre hva du syns om resultatet! Hører mange anbefaler 100 hz uansett høyttalere, men med tanke på at JBL'ene ikke ruller av før 37 hz, at de har en utrolig underholdende bass og at de er rimelig greit forsterket, tror jeg at en lavere deling vil gi bedre resultat. Men vi får se! Uansett er det stor fare for at det blir bestilling av en sb12 :-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri hørt SB12, men TI260 er jo ganske store saker..

Sikker på at den lille SVSen kan tilføre så mye i ditt oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Nå har jeg aldri hørt SB12, men TI260 er jo ganske store saker..

Sikker på at den lille SVSen kan tilføre så mye i ditt oppsett?
    Det var akkurat det jeg og lurte på. Som sagt tidligere skal ikke subene brukes sammen med musikk (det klarer jblene strålende alene), men kun i filmoppsettet. Siden jblene ruller av på 37 hz, vil jeg gjerne ha noe på de litt lavere registerne.

Ser ikke film med så høy lyd at bilder ramler ned fra veggen, men om sb12en blir en så stor flaskehals at man ikke kan spise popcorn uten å irritere sidemannen, er det nok ikke vits. (Det er dette jeg er redd for, da rommet er så stort og åpent).

Noen tanker? dimensjonene kan desverre ikke være større :?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt ønske om en kompakt subwoofer av god kvalitet begrenser jo kandidatene, men en JL Phantom F110 kunne jo vært noe?

På tilbud her men klart, den koster 3x så mye som SVSen..

Har sett JL på brukten til rundt 8K da, så det gjelder å følge med...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men SVS har jo "Buy and try" i 45 dager, så det skader jo ikke prøve SB12..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at de kommer på 20 k i norge :-( da sprenges nok budsjettet.. tror nok at det blir til at jeg prøver sb12, og så får jeg levere tilbake om det ikke holder mål :-) evt. ta en kraftig diskusjon om hvorfor vi trenger større dimensjon på kassen :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at de kommer på 20 k i norge :-( da sprenges nok budsjettet.. tror nok at det blir til at jeg prøver sb12, og så får jeg levere tilbake om det ikke holder mål :-) evt. ta en kraftig diskusjon om hvorfor vi trenger større dimensjon på kassen :-D
    På tilbud til 16K nå...

Ellers har du jo SB13 Plus til omtrent samme pris. (15K)..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •