Rotary subwoofer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig kult det her, ble litt liv, hadde vært kult fått noen innspill av de som faktiskt har de i kinoen sin, men de er vel sikkert rike business folk som ikke har tid sitte på avforum :P

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Utrolig kult det her, ble litt liv, hadde vært kult fått noen innspill av de som faktiskt har de i kinoen sin, men de er vel sikkert rike business folk som ikke har tid sitte på avforum :P
    Kanskje det.Men tror nok heller det er særdeles få (om noen?) i Norge som har det i det hele tatt..Og de som ikke har tid til og surfe litt på NORGES BESTE FORUM,har nok heller ikke tid til og planlegge/tegne/bygge en slik løsning.
    Ganske mye grubling og googling for og bygge noe man ikke helt vet uttfallet av.

Må nok støte på sånne skrullinger som meg,med normal slank lommebok,som er villige til og ty til alternative metoder med masse arbeid;for og få igjen noen få Hertz

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heavy.red
    Kanskje det.Men tror nok heller det er særdeles få (om noen?) i Norge som har det i det hele tatt..Og de som ikke har tid til og surfe litt på NORGES BESTE FORUM,har nok heller ikke tid til og planlegge/tegne/bygge en slik løsning.
    Ganske mye grubling og googling for og bygge noe man ikke helt vet uttfallet av.

Må nok støte på sånne skrullinger som meg,med normal slank lommebok,som er villige til og ty til alternative metoder med masse arbeid;for og få igjen noen få Hertz
    PS. ALt dette er ren gjetning fra min side,bortsett fra at vi AV-o-holics er litt spesielle da

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..likte godt betegnelsen på en serie med sub-elementer av Poenix Gold; ''the Mule'',hehe.Lå liksom litt i kortene hva disse var designet for
    Var Soundsplinter som sto bak "Mule" SUB'ene, ikke Phoenix Gold. Men var noen kule SUB'er på den tiden husker jeg.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phoenix Gold solgte godt i hifiklubben, så kjørte rund med egne demostrasjoner runt om
    en av dem feteste forsterkerenne, var 25watt i 4ohm. og så doblet ved halv motstand,, og fungerte ned til 0,5ohm.
    er vel sikkert helt vanlig i dagens bilstereo kansje?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Var Soundsplinter som sto bak "Mule" SUB'ene, ikke Phoenix Gold. Men var noen kule SUB'er på den tiden husker jeg.

I rest my case
    MÅ bli flinkere til og dobbelt-sjekke fakta opp mot min noe miserable hukommelse,hehe.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Phoenix Gold solgte godt i hifiklubben, så kjørte rund med egne demostrasjoner runt om
    en av dem feteste forsterkerenne, var 25watt i 4ohm. og så doblet ved halv motstand,, og fungerte ned til 0,5ohm.
    kanskje ett siffer eller to mangler i effektoppgivelsen din?
    Har personlig ikke erfaring med bilstereo.Annet en jeg og en kamerat var på vei hjem til meg for og høre på mitt daværende anlegg. Det var ikke mye trøkk og vise frem etter en halvtime i hans Fiat Uno med JBL 15'',hehe.
    Forøvrig et digg element med en eller annen form for ''buffer'' som tok i mot og dermed uskadelig-gjorde utsving over x-max.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    kanskje ett siffer eller to mangler i effektoppgivelsen din?

Mener faktisk på den forsterkeren han nevner var 2x25w i 4ohm, men stabil ned til 0.25ohm. Der nede leverte den enormt med krefter på den tiden. Men det er en gammel forsterker. På den tiden så var liksom effektforsterkere på bil på 2x250w i 4ohm enormt mye, mens det idag ikke er en dritt lengre. Phoenix Gold har f.eks en monoblokk som leverer 12,000w i 1 ohm tilgjengelig nå.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener faktisk på den forsterkeren han nevner var 2x25w i 8ohm, men stabil ned til 0.25ohm. Der nede leverte den enormt med krefter på den tiden. Men det er en gammel forsterker. På den tiden så var liksom effektforsterkere på bil på 2x250w enormt mye, mens det idag ikke er en dritt lengre. Phoenix Gold har f.eks en monoblokk som leverer 12,000w i 1 ohm tilgjengelig nå.
    Ah,ok.Så man benyttet seg av flere elementer og ''koplet seg ned'' på ohm-stigen da?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah,ok.Så man benyttet seg av flere elementer og ''koplet seg ned'' på ohm-stigen da?
    Jepp, var det den var laget for. Brokoble den, så bare lesse på med elementer for å få ned impedansen, og opp effekten. Husker det var en knallforsterker når den kom. Mener på det må være tett på 15 år siden jeg eide en slik en. Nå derimot hadde vel folk bare ledd når de så den Er så enormt med watt ute å går i bilstereo verden nå det er helt sykt.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, var det den var laget for. Brokoble den, så bare lesse på med elementer for å få ned impedansen, og opp effekten. Husker det var en knallforsterker når den kom. Mener på det må være tett på 15 år siden jeg eide en slik en. Nå derimot hadde vel folk bare ledd når de så den Er så enormt med watt ute å går i bilstereo verden nå det er helt sykt.
    Haha,ja det er sikkert.
    Har sett endel av klippene til Steve Meade på tuben.Er jo helt hinsides.
    Han kjører vel 4 * 18'' fi elementer med 20 eller 30 000 watt,som han utløser butikkalarmer og lignende med.
    Noen får aldri nok :P

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener faktisk på den forsterkeren han nevner var 2x25w i 4ohm, men stabil ned til 0.25ohm. Der nede leverte den enormt med krefter på den tiden. Men det er en gammel forsterker. På den tiden så var liksom effektforsterkere på bil på 2x250w i 4ohm enormt mye, mens det idag ikke er en dritt lengre. Phoenix Gold har f.eks en monoblokk som leverer 12,000w i 1 ohm tilgjengelig nå.
    Yupps
    Rimelig fett merke detder

den hadde en slags tvillingbror på 75w, 4ohm. den hadde jeg, og mange jeg kjenner. en hadde disse fete 6x9ene til jbl med 2x15cv i seteryggen. å den forsterkeren ga cvenne rimelig mye å gjøre på.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

soundstream ivertfall :P

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    soundstream ivertfall :P
    Tenkte riktig men skrev feil, noe man kan se fra hvor jeg fant bildet hen. Hadde faktisk en slik SUB til test i min "bilstereo" tid

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe husker jeg siklet en del etter de der når de var i bilstereo avisene til hifiklubben

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •