Best musikk subwoofer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Kjøp deg en Radioshack decibel måler,så finner du ut hvor høy lyd som er høyt nok for deg,samt at du kan gi den suben du allerede har best utganspunkt ved å kalibrere den.

Link: Radio Shack Analog Radioshack Lydtrykksmåler - L-Sound AS
    Ser ikke noe max db på linken. Hva er max på denne?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Sunfire HRS-10, funker knall både på film, spill og musikk

Vurderte også HRS-8 og 12, begge er meget potente, men synes 10" var den som ga mest "bang for the bucks".

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Jeg har selv Sunfire HRS-10, funker knall både på film, spill og musikk

Vurderte også HRS-8 og 12, begge er meget potente, men synes 10" var den som ga mest "bang for the bucks".
    Hvordan er Sunfire kontra SVS da? På lydtrykk mener jeg?

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ser ikke noe max db på linken. Hva er max på denne?
    50-126db i henhold til bruksanvisning

http://www.radioshack.com/graphics/u...4050_PM_EN.pdf

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    50-126db i henhold til bruksanvisning

http://www.radioshack.com/graphics/u...4050_PM_EN.pdf
    Tipper det holder i massevis med 2 par Ve-8 og en Velodyne. 126 det er vell ganske mye, er det ikke? Sett youtube film av DC-15 som når 126 db. Må holde for meg da :P

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Sunfire kontra SVS da? På lydtrykk mener jeg?
    Helt ærlig aner jeg ikke.. Aldri hørt SVS på noe særlig volum (ja, jeg burde skamme meg)

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det øke lydtrykket? Og hvordan skal jeg kalibrere den? Har ingen form for utstyr til det?
    1.Ja nokså sikkert
    2.http://avforum.no/forum/910109-post564.html
    3.Du bruker Radioshacken til det

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker på meg som om trådstarter har hoppet over basic, nemlig å få allerede eksisterende subwoofer til å fungere i hjemmet. Når nåværende subwoofer er kalibrert/justert/plassert så bra som mulig - kan antall db osv vurderes. Tviler på du har noe særlig å hente på å kjøpe ny, evt dyrere subwoofer uten å få ut potensialet av den. Subwoofer kalibrering er vanskelig for en nybegynner, og jeg råder til å lese seg opp så mye som mulig - og prøve seg litt fram! Mange flinke hjelpere på forumet som sikkert kan gi deg en hånd om du spør pent

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.S
    Virker på meg som om trådstarter har hoppet over basic, nemlig å få allerede eksisterende subwoofer til å fungere i hjemmet. Når nåværende subwoofer er kalibrert/justert/plassert så bra som mulig - kan antall db osv vurderes. Tviler på du har noe særlig å hente på å kjøpe ny, evt dyrere subwoofer uten å få ut potensialet av den. Subwoofer kalibrering er vanskelig for en nybegynner, og jeg råder til å lese seg opp så mye som mulig - og prøve seg litt fram! Mange flinke hjelpere på forumet som sikkert kan gi deg en hånd om du spør pent
    Har byttet mening om Velodyne subben etter jeg byttet plassering. Fortsatt en del romle bass, men funker greit. Det er nå har spørt om er hva dere vil anbefale av subwoofere som spiller med høyest mulig lydtrykk? Til en pris på under 6000 ny. Kjøper brukt, så 3000,- brukt er vell det jeg max vil bruke. Om nødvendig litt mer.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PC/PB 12 NSD går for 4500kr på brukten,så en her til 4300kr for kort tid siden,denne spiller dypt og høyt.
    XTZ 12.16 er en bra sub det også med flott byggkvalitet,men den går ikke like dypt som SVS sine og er derav ikke like morro på film.
    Skal du bruke suben kun til musikk tror jeg XTZ sin 12" er et godt valg,dersom du ser en del film i tillegg til musikk vil en SVS PC/PB 12 NSD være et bedre valg mener jeg siden den går dypere.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    SVS PC/PB 12 NSD går for 4500kr på brukten,så en her til 4300kr for kort tid siden,denne spiller dypt og høyt.
    XTZ 12.16 er en bra sub det også med flott byggkvalitet,men den går ikke like dypt som SVS sine og er derav ikke like morro på film.
    Skal du bruke suben kun til musikk tror jeg XTZ sin 12" er et godt valg,dersom du ser en del film i tillegg til musikk vil en SVS PC/PB 12 NSD være et bedre valg mener jeg siden den går dypere.
    XTZ kontra SVS på å spille høyt da?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subwoofer Tests - Fall 2007 - AVForums.com

Relativt likt mellom de 2.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fristende. Men velger å beholde den jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Fulgte det ikke med en mikrofon til kalibrering på di velodyne?
    Jeg har prøvd xtz, B&W, sunfire og hørt, ikke prøvd CV og det var utvilsomt mest trykk i sunfire men siden jeg skulle bruke den til musikk endte jeg på Velodyne CHT-8. det var den som jeg fikk integrert best til høytalere og rom. Jeg har også helt forelsket meg i fjernkontrollen og de innstilte modusene som du nevner. Det bruker jeg siden musikksjangeren min forandrer seg veldig mye i løpet av kvelden og istede for å gå frem og tilbake for å justere subben fungerer dette veldig bra for meg.

Det jeg stusser litt på er at du vil kjenne trommeslagene på kroppen. Da trur jeg du skal satse på noen bedre høytalere. Nå husker jeg ikke helt hvor dypt trommene går men mener det er svært uvanlig at de går under 80 hz bortsett fra stortromma.
    Jeg har stilt subben på ca 60 hz og har den egentli for å gi litt styrke til de dypeste tonene i klassisk musikk og lignende.

Hvordan musikk og hva slags høytalere og forsterker har du?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan.

Fulgte det ikke med en mikrofon til kalibrering på di velodyne?
    Jeg har prøvd xtz, B&W, sunfire og hørt, ikke prøvd CV og det var utvilsomt mest trykk i sunfire men siden jeg skulle bruke den til musikk endte jeg på Velodyne CHT-8. det var den som jeg fikk integrert best til høytalere og rom. Jeg har også helt forelsket meg i fjernkontrollen og de innstilte modusene som du nevner. Det bruker jeg siden musikksjangeren min forandrer seg veldig mye i løpet av kvelden og istede for å gå frem og tilbake for å justere subben fungerer dette veldig bra for meg.

Det jeg stusser litt på er at du vil kjenne trommeslagene på kroppen. Da trur jeg du skal satse på noen bedre høytalere. Nå husker jeg ikke helt hvor dypt trommene går men mener det er svært uvanlig at de går under 80 hz bortsett fra stortromma.
    Jeg har stilt subben på ca 60 hz og har den egentli for å gi litt styrke til de dypeste tonene i klassisk musikk og lignende.

Hvordan musikk og hva slags høytalere og forsterker har du?
    Fulgte ikke med kalibrerings mic til CHT-12r. Kjenne trommeslagene var jo litt ukonkret. Var fordi jeg føler at bassen er bare rumlete og "flat". Synes ikke at det slår noe. Har hørt subber hvor du kan kjenne dunkene i musikken, mens her har det blitt en slags grøt. En myk start på "dunkene", så det ikke virker så dynamisk.

Spiller ALL slags musikk. Alle sjangere, fra det roligste jazz musikken, til black metal på full guffe. Høyttalerne er 2 par med Cerwin Vega Ve-8, som gir en fysisk opplevelse. Men drømmer om Klipsch i fremtiden, så da kunne jeg trengt mest mulig dypbass. De drives av en Yamaha RX-V740, som Pre-amp. Og en Nad c370, som er koblet så den fungerer som effektforsterker.

Liker Velodynen godt, men ikke helt den "myke" bassen. Så har du noen tips til hvordan jeg kan få fikset det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm det var litt rart. Det fulgte med på min. Hvor gammel er den da?
    Det kan hende den ikke er i fase med fronten og at det da oppfattes som litt grøtete. Prøv å vende fasen 180 grader hvis du ikke har gjort det alt da.
    Hvor har du delinga på frekvensen? Står den for høyt kan det også være en grunn.
    Jeg trur vi hører etter forskjellige ting i musikken men jeg trur jeg skjønner hva du er ute etter. Når jeg hadde sunfire-subben så var det sånn du beskriver. Skiftet jo nesten hjerterytmen.
    Alle høytalere, og subber, blir påvirket av rommet. Det kan være at det er noe som gjør den litt bløt der.
    Prøv å dempe litt rundt subben med ett lite teppe eller noe. Jeg mener ikke du skal pakke den inn men kanskje bakvegg, gulv forand eller flytte litt på møbler. Jeg har ikke fått prøvd om det er sånn trøkk i min men får jeg tid skal jeg prøve. Jeg regner med at din har bassport forand, under elementet på din og?

Håper du finner ut av det. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg var inne og så på annlegget ditt. Ser du ikke har noen form for teppe og panel på veggene. Se om det ikke fins en fillerye eller noe i huset og prøv. Kan være noe i det. Ser også subben di er av en eldre type enn min.
    Når jeg ser på størelsen av rommet kan det være at det er for stort med 12 tommer. Den flytter på ganske store menger med luft så den får nok slengt noe tilbake. Det samme gjør jo CV. De møter jo hverandre mitt i rommet. Hvis du ikke har flyttet på noe siden bildene ble tatt da. Prøv å sette noe til å dempe ved siden inn mot veggen der.
    Ellers likte jeg det andre anlegget ditt godt og enig med deg ang MA vs Dali. Spesielt til alderen. Forsvant alle konfirmasjonspengene der?
    Jeg har ennå tilgode å prøve abrahamsen og vært veldig nære noenganger men nå må jeg prioritere huset noen år.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Hei igjen.

Jeg var inne og så på annlegget ditt. Ser du ikke har noen form for teppe og panel på veggene. Se om det ikke fins en fillerye eller noe i huset og prøv. Kan være noe i det. Ser også subben di er av en eldre type enn min.
    Når jeg ser på størelsen av rommet kan det være at det er for stort med 12 tommer. Den flytter på ganske store menger med luft så den får nok slengt noe tilbake. Det samme gjør jo CV. De møter jo hverandre mitt i rommet. Hvis du ikke har flyttet på noe siden bildene ble tatt da. Prøv å sette noe til å dempe ved siden inn mot veggen der.
    Ellers likte jeg det andre anlegget ditt godt og enig med deg ang MA vs Dali. Spesielt til alderen. Forsvant alle konfirmasjonspengene der?
    Jeg har ennå tilgode å prøve abrahamsen og vært veldig nære noenganger men nå må jeg prioritere huset noen år.
    Bruker det andre paret med Cerwin når jeg skal spille ekstra høyt. Så merker ikke noe til noe feil i lydbilde når de står sånn. Det er vel CHT Q serien du har. Skal prøve meg litt fram igjen med noe dempende og litt innstillinger. 12" er klart for stort. Men skal ikke har så mye å si på akkurat det med den myke bassen. At det blir rumlete kan godt hende, men skal kunne slå litt hardt alikevell.

Har ikke startet på konfirmasjonspengene enda :P De spares til bil Har jobbet for pengene til anleggene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •