Høytalerforslag til Marantz 2235B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerforslag til Marantz 2235B

Jeg har en Marantz 2235B fra midten av 70-tallet (180 watts max, 30 watts @ idle, RMS Power Per Channel 35 watts). Jeg er ønsker å kjøpe brukte høytalere, eventuellt bygge høytalere som er optimale for denne forsterkeren. Jeg har ikke veldig behov for å spille alt for høyt, men ønsker bra trøkk og god lyd på lavere volum. Har hørselsskade pga konserterer og skyting og ønsker ikke å forverre dette (høy diskant er det verste ). Jeg hører mye på 60-70 rock (cd og vinyl).

Det som forvirrer meg litt at betydningen av watt var annerledes på 70 tallet sammenlignet med dagens forsterkere, se nedenfor:

"Because 35 watts/channel as specified by Marantz in the 1970's meant... "The unit can deliver 35 watts into 8 ohms for one hour, from all channels at the same time, with no significant change in distortion, or other specifications, at any time during, or after, the test hour." ...Turning it around, because of the way that the units were rated in the 1970's, that classic 2235 Marantz receiver, rated at 35 watts a channel, can dependably produce much more than 35 watts in both channels at the same time for a minute or two (far longer than the peaks in a modern receiver.) An honest rating for use with music for the power amplifiers of an older Marantz is generally in the range of 120% of rated power or even higher. (http://www.classic-audio.com/marantz/mfaq.html)”
    Mitt budsjett er ca.5000 kr…

Så på bakgrunn av dette…, har dere noen høytaler forslag?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er et lite forslag på en lettdreven enkel høyttaler som liker musikken du liker...

System Audio Saxo 30 Gulvstående høyttaler | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0