høyttaler kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttaler kabler

hei. kjøpte etterhvert 2stk jamo s608 til bruk med en onkyo sr608 reciever i. har kun disse to høyttalerne i bruk foreløpig, men synes lyden er flat, egentlig ganske dårlig.. veldig skuffet. har nettop koplet til med de kablene jeg hadde tilgjengelig nå. men de kablene er kun 0,7mm2 tykke. kan det være det som er probl.? skal jeg bestille 2,5mm2 eller 4mm2? er det no hørbar forskjell fra de jeg bruker nå?? har biampet høytt. nå, men synes ikke det var no spesielt trykk i disse uansett.,no bass får jeg ikke om jeg ikke stiller bass opp på iallefall+8db på recieveren,. hvilke instillinger vil dere anbefale på onkyo 608 til kun 2stk fronter? sliter litt med å finne no instillinger som er brae. ble mye spm her, men sånn er det når man er ny i dette brodern har en mindre reciever med noen gamle høyttalere, men har myye mer trykk enn jeg kjarer å få med disse. husker ikke merket, men er ikke noe topp merke de heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg ikke svare direkte på spørsmålet ditt men kan si at ikke alle dyrekabler er bedre en de billige. Byttet fra mine 4mm2 kabler til 30 kr m til noen alpha core Python kabler så kosta 3500 men disse løftet også lyden på mine klipsch rf82. De ga en mørkere diskant så jeg slapp den skrikinga i diskanten på høyt volum og fikk mye bedre bass.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg 2.5mm2 fra biltema, holder lenge det og sjekk fasefeil ang bassen (+-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Nå kan jeg ikke svare direkte på spørsmålet ditt men kan si at ikke alle dyrekabler er bedre en de billige. Byttet fra mine 4mm2 kabler til 30 kr m til noen alpha core Python kabler så kosta 3500 men disse løftet også lyden på mine klipsch rf82. De ga en mørkere diskant så jeg slapp den skrikinga i diskanten på høyt volum og fikk mye bedre bass.

men mine kabler er ikke tykkere enn 0,7mm2 vil det bli lite når det er 3*5" mellomtone og en 10"bass å drive. vil det bli bedre med tykkere kabler eller er det rett og slett triste høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    kjøp deg 2.5mm2 fra biltema, holder lenge det og sjekk fasefeil ang bassen (+-)
    har koplet riktig + og - men mener du det kan være feilkoplet fra fabrikk? sjekke med 9v batteri på kablene å se hvilken vei de slår?
    må være maks uflaks om det er no feil med de. MEN, får somregel feilvare jeg da, var selvfølgelig slått hakk oppå begge høyttalerne da de kom med posten.. :roll: så er ikke forbauset

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du burde bytte til tykkere, alt er bedre en 0.7mm2 til frontene.

ja bruk batteritesten, den funger alltid

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    ja du burde bytte til tykkere, alt er bedre en 0.7mm2 til frontene.

ja bruk batteritesten, den funger alltid
    må lete i morgen.,eller kjøpe mandag. det skal testes ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •