Dali Suite 1.7/2.8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Suite 1.7/2.8

Noen som har noen erfaring med disse? Vurderer et av disse settene men har enda til gode å se en annmeldelse eller lignende. Er de verdt en prøvelytt, eller er det andre konplette 5.1 sett som heller burde vies tid? Har også tittet litt på B&W DM600S3 serien med et par 603 i front som et alternativ. Noen som kan gi en kjapp gjennomgang av styrkene og svakhetene til disse (Dali vs B&W)? Er ute etter noe som håndterer både musikk og film godt, og det var dette som først fikk meg til å snuse på Dali'ene da de på papiret i det minste skal fungere bra til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare meg selv:
    Var nede hos Klubben i Grensen idag sammen med en kompis og hørte på Dali 2.8 høyttalerene, og sammnelignet dem med B&W DM603S3, og jeg må si at i mine ører (og min kamerats) så var Dali'ene klart bedre. Mye ærligere lyd og en bedre bassgjengivelse (syntes B&W'ene fløt ut og ble diffuse, nesten grumsete bass). Så det var basskontrollen som avgjorde det for meg. Mørke, tunge sanger med mye bass låt rett og slett ikke bra nok på B&W.
    Begge høyttaler settene ble hørt på med en Denon 3803 i et stereo oppsett, kun musikk (ikke noen filmspor denne gangen), først B&W og så Dali'ene. Så jeg regner med at jeg kommer til å gå for et komplett Dali Suite 2.8 sett.

Musikken vi spilte var følgende (hvis noen er interressert):
    The Sisters of Mercy: Ribbons og Driven Like the Snow
    Bauhaus: Bela Lugosis Dead (Live versjon)
    Type O Negative: My Girlfriends Girlfriend
    Depeche Mode: Never Let Me Down Again
    Welle:Erdball: Super 8
    Covenant: Stalker
    Das Ich: Destillat (VNV Remix)
    VNV Nation: Epicentre
    Nine Inch Nails: Somewhat Damaged
    Jeff Buckley: Halleluja
    Johnny Cash: Hurt

Med andre ord en god blanding av mørk og tung rock og elektronika. Hadde vært spennede og sett hva disse kun fått til med litt skikelig industri også...

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Dali Suite serien. Av erfaring fra eldre Dali høyttalere. burde det være kvalitet, som passer for noen.

Hørte du på suite subwooferene også? mot f eks. BW ASW600/650.

Jeg er også av den mening at målet er å gjengi lyden uten "farging" er best, helt fra kilde til høyttalere. Det er mulig å kompensere for noe når man velger komponenter i systemet.

Er ikke BW kjent for varm sound med en rund klang vs.
    Dali som alltid vært noe mer rett frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W hadde en sub koblet til helt i begynnelsen, men ble koblet fra. Det var kun frontene vi sammenlignet. Blant disse to så var det helt klart Dali som farget lyden minst, noe som jeg absolutt foretrekker. Men begge settene var bra, det må sies. Det var vel bare Daliene som falt mer inn under hva jeg definerer som god lyd.
    Hadde ikke sjansen til å få testet hele settet da de ikke hadde fått inn bak høyttaleren eller suben som hører til Suite serien, så da var det beste å bare konsentrere seg om frontene i denne omgangen.
    Hvis noen har tenkt seg ned til klubben for å høre så vær obs på at den i Grensen holder på å bygge om så det er litt kaotisk der, men de har fortsatt rom i kjelleren med godsaker i.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite 1.7/2.8 var noen lekre høyttalere, ingen tvil om det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •