RF82 vs RF63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: RF82 vs RF63

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RF82 vs RF63

Holder på å planlegge hjemmekino, og ser for meg å bruke Klipsch ht.
    Hvilke av disse to modellene ville dere anbefale meg, som front ht?
    Eller ville dere heller gått for RF62II, event RF82II?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellrunef
    Holder på å planlegge hjemmekino, og ser for meg å bruke Klipsch ht.
    Hvilke av disse to modellene ville dere anbefale meg, som front ht?
    Eller ville dere heller gått for RF62II, event RF82II?

finnes ingen fasit svar på dette, men gå inn på klipschtråden så får du input
    alt avhenger nemmelig av øvrig utstyr du skal ha

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke tar med pris i betraktning; RF 63 uten tvil.

Rf 82 er absolutt en knakandes artig høyttaler, men rf 63 låter mye mer korrekt, dynamiskt og ikke minst enklere å tilpasse rommet.

Bassen er det området hvor rf 82 ikke gjør det særskilt bra etter min mening. På grunn av størrelsen og mengden luft disse flytter, så blir det vanskelig å få til en korrekt stram bass gjengivelse.

Om du KUN ser film, og du ikke er spesielt opptatt av av nøytral lyd (i den grad klipsch er nøytralt) så kan dog rf 82 være morsommere pga. kraftig bass. Vær dog obs på at disse ikke går spesielt dypt, men heller har tunet en liten festkul litt lengre opp i frekvens, så i alle tilfeller så vil en god sub å supplere med være å foretrekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    finnes ingen fasit svar på dette, men gå inn på klipschtråden så får du input
    alt avhenger nemmelig av øvrig utstyr du skal ha
    åå, er det egen Klipsch-tråd? Fant ikke den isted, men jeg får lete litt mer, så finner jeg den nok. Takk for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Om man ikke tar med pris i betraktning; RF 63 uten tvil.

Rf 82 er absolutt en knakandes artig høyttaler, men rf 63 låter mye mer korrekt, dynamisk og ikke minst enklere å tilpasse rommet.

Bassen er det området hvor rf 82 ikke gjør det særskilt bra etter min mening. På grunn av størrelsen og mengden luft disse flytter, så blir det vanskelig å få til en korrekt stram bass gjengivelse.

Om du KUN ser film, og ikke er spesielt opptatt av av nøytral lyd (i den grad klipsch er nøytralt) så kan dog rf 82 være morsommere pga. kraftig bass. Vær dog obs på at disse ikke går spesielt dypt, men heller har tunet en liten festkul litt lengre opp i frekvens, så i alle tilfeller så vil en god sub å supplere med være å foretrekke.

en dårlig plassert rf63 med "gal" elektronikk, eller ikke bra nok vil i mange tilfeller bli spillt fletta av rf82 med samme oppsett, ikke enkellt å anbefale før man vet mer, rf63 er en kanll ht i annen klasse enn rf82 men krever ditto for å yte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er II-variantene nyere modeller?
    Hvordan er isåfall en RF-63 iforhold til en 62II eventuelt 82II?

Når det gjelder "resten" av utstyret ser jeg for meg å bruke en eller annen Yamaha. Har en DSP-Z7 på hånd, men er åpen for forslag på en eller annen RX modell dersom det heller er å anbefale. Og trenger jeg eventuelt en ekstra forsterker for front og senter, så blir det det også...
    Ser for meg et 7.1 eller 9.1, eventuelt et 7.2 eller 9.2 oppsett.

Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker forøvrig TomRon's oppsett veldig godt, (uten at jeg har greie på dette), men dette er nok i èn eller to klasser over det jeg ser for meg i min kino....

Link til TomRon's kino (håper det er greit at jeg linker den....) http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/TomRon

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, helt nye modeller som kom på markedet nå nylig. Rett før dette var det mange saftige tilbud på de "gamle" modellene!

Kan ikke uttale meg om hvorvidt de nyere modellene er bedre eller ei, er nok ikke enormt stor forskjell. Kanskje oppgradert litt på delefilteret eller andre små tweaks, hva vet jeg?

Uansett så stemmer det til en viss grad det jokris nevner om feil elektronikk til rf63.
    Da disse sikter seg mot mye bedre lyd, så krever de også bedre og generelt sett dyrere elektronikk, samt god matching med tanke på klangkarakter!
    Derav setningen; "Om du ikke tar med pris i betraktning"

Husk på å bruk MASSER av tid på valg av komponenter, lån gjerne med deg forskjellige forsterkere med hjem og prøv ut på ferdiginnspillte høyttalere. Klipsch låter ikke bra før de runder rundt 1000timer!

Matcher du feil, vil du få en skrikende høyttaler som fort blir masete og alt for pågående. Tips; Parasound, og andre varme (gjerne amerikanske) forsterkere.
    Marantz låter heller ikke dumt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •