Trenger hjelp til valg av høytaler innebygget i tvbenk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av høytaler innebygget i tvbenk

Hei.

Etter å ha vært ivrig leser av forumet i lengre tid, ble jeg nå nødt til å registrere meg da jeg ikke fant svar på min problemstilling.
    Vi er i gang med ny innredning av stue. Saken er følgende.
    Jeg har en samboer som ikke ønsker synlige høytalere og vi har derfor fått laget en tv benk med plass til å "bygge" inn høytalere.
    Jeg er fullstendig klar over at dette på ingen måte er noen optimal løsning lydmessig.
    Tv benken ser ut som en lang utgave av Geneva sin XXL med høytalerene bygget inn i hver ende.
    Plassen som er satt av til hver høytaler er 4o cm i høyden 25 i bredden og 45 i dybden. Man kan på mange måter si det blir som å ha høytaleren plassert i en bokhylle.
    Tenkt forsterker er Hegel H70 eller lignende. Dette skal primært brukes til film, spill og noe musikk.

Finnes det noen høytaler som vil kunne spille bra i dette oppsettet? Eller er den saken tapt?
    Alle forslag mottas med takk. Når det gjelder pris, så er jeg åpen for å vurdere det meste så lenge det kan gi et greit resultat med nevnte oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg tittet litt rundt.

Har et ønske om Dynaudio focus 110 da jeg har hørt meget mye bra om denne, men er usikker på hvordan denne vil fungere med en slik plassering. Er det noen som har erfaring med om denne høytaleren kan plasseres nære vegg osv?

Et annet alternativ jeg har sett på er B&W CM1 og DM685.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •