Hvilken sub skal erstatte SVS SB12Plus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub skal erstatte SVS SB12Plus?

SVS`en ble hentet for ikke mange minuttene siden og jeg lurer litt på hva jeg skal erstatte den med.
    Budsjett, max 5000,- gjerne brukt.
    Pga WAF må den ikke være for stor selvsagt og den må være svart....
    Den skal hovedsaklig brukes til film men blir også brukt til musikk hvis den egner seg til det.
    Skal spille sammen med det som står i oppsettet mitt.
    Liker både brystkasse bass og dyp filmbass.

Jeg har hørt på B&W ASW610 men den er uaktuell da den ikke kunne sammenlignes med sb12plus i verken volum eller mengde bass.
    Hvordan vil en XTZ 99w12.16 være i forhold til SVS`en`? Den er jo noe billigere enn hva SVS`en var ny men nå var jo den 3 år gammel.
    Eller kansje kjøpe 1 XTZ nå og en til seinere når jeg får plass til det hadde kansje også vært noe å vurdere?

Alle tips til gode subber som burde vurderes tas imot med takk
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vanlige svaret på dette spørsmålet ville vært den du nettop kvittet deg med.
    Hva var du misfornøyd med?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke misfornøyd på noen måte. Det var vel heller oppgraderingsspøkelset som banket på døra....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble XTZ 99W12.16. Får se hvordan denne greier seg mot SVS`en.

I verste fall kan jeg kjøpe en til når jeg får pllass til det.
    Skal hentes på tirsdag eller torsdag så det blir vel litt justering til helga vil jeg tro.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte kvelden i går på å integrere svs`en med mine 2 10"xtz. Alt i alt virker de ikke så fryktelig ulike, og jeg mener å ha fått en rimelig bra integrasjon. Har nå xtz i front, mens svs står i hjørnet bak. Har ikke den dypeste bassen, men virker som om hele rommet fylles greit.

Med andre ord fungerte den, og det eneste jeg har lagt merke til er noe skurring når jeg justerer volumet på den, samt at den gir utslag på de 2 andre subene når den slås av. Volumet er nå satt, så det er ikke noe problem. Skrur jeg av xtz`ene først, er ikke det andre noe problem heller. Alle tre benytter samme lfe utgang siden min rx-v1900 kun har en utgang.

Blir interessant å høre din sammenligning av svs mot xtz...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pb10-nsd

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Brukte kvelden i går på å integrere svs`en med mine 2 10"xtz. Alt i alt virker de ikke så fryktelig ulike, og jeg mener å ha fått en rimelig bra integrasjon. Har nå xtz i front, mens svs står i hjørnet bak. Har ikke den dypeste bassen, men virker som om hele rommet fylles greit.

Med andre ord fungerte den, og det eneste jeg har lagt merke til er noe skurring når jeg justerer volumet på den, samt at den gir utslag på de 2 andre subene når den slås av. Volumet er nå satt, så det er ikke noe problem. Skrur jeg av xtz`ene først, er ikke det andre noe problem heller. Alle tre benytter samme lfe utgang siden min rx-v1900 kun har en utgang.

Blir interessant å høre din sammenligning av svs mot xtz...

Bra du ble fornøyd! Volumskurring har jeg ikke merket noe til men den ble jo justert inn bare 1 gang og siden stått på det samme. Kan være støv som har lagt seg på volum bryteren som støyer. Jeg hadde ikke noe problem med dyp bass i rommet mitt men det kan være store forskjeller på hvordan rommene oppfører seg også.

Ja jeg gleder meg til å teste XTZ og høre hvordan de er i forhold til SVS.
    I verste fall kan jeg jo kjøpe 1 til seinere, eller som deg, kjøpe så jeg har 3

PB10NSD blir dessverre altfor stor fysisk i stua mi harman/kardon. Kan jo brukes som hundehus hvis man tar ut elementet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •