Trenger hjelp - til alt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp - til alt!

Bestilte meg idag en ny TV (Samsung PS50C7705) og tenkte da at jeg i samme slengen skulle få kjøpt meg noe lyd fordi jeg ikke har hørt så mye positivt om lyden på denne tvn.

Skal brukes mest til Xbox/PS3, CanalDigital, blu-ray og hvis det er mulig å få koblet lyden opp til pcen min også, så jeg kan se på filmer jeg har på den via tvn og hva jeg ender opp med som lyd.

Jeg er helt grønn på området og alle tips tas imot med takk. Burde jeg kjøpe Soundbar? Trenger jeg forsterker/receiver? Burde jeg kjøpe noe annet?

Har feks sett litt på denne Soundbaren.

Jeg kan nok klare å strekke meg til 4000,-, men hadde håpet på noe billigere - ihvertfall ikke dyrere!

Alle tips mottas med takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale å kjøpe et par høyttalere og en forsterker for seg. Det gir ofte bedre lyd enn en alt-i-ett-løsning, og det er lettere å oppgradere senere om det skulle være ønskelig.

De her høyttalerne er ikke så dumme innen din prisklasse, og de kan henges på veggen med èn skrue.
    Jamo S 602 Stativhøyttaler | Soundgarden

Denne driver disse. En vanlig forsterker gir også bedre tilkoblingsmuligheter.
    DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Da trenger du bare kabler, og det vil koste deg maks 200 for alt du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Funker den receivern til det jeg trenger den til? Beklager at jeg høres dum ut, men det er såvidt jeg kan se ingen HDMI innganger på den, hvordan funker det da? ;p

Å kunne du være så snill å bare fort si meg hva slags kabler jeg da evt. trenger? Alt jeg pdd bruker av kabler er HDMI.

Alle svar mottas med takk.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er bare en stereoforsterker. Skal du ha med hdmi og hele pakka må du Hæ en reciever. Ville anbefalt deg og sjekke lefdal, se om de enda har tilbud på yamaha 667. Til 2500kr. Kan du bruke resten på noen ht i front og eventuelt bare bygge på videre etterhvert som du føler for det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendjoh
    Takk for svar

Funker den receivern til det jeg trenger den til? Beklager at jeg høres dum ut, men det er såvidt jeg kan se ingen HDMI innganger på den, hvordan funker det da? ;p

Å kunne du være så snill å bare fort si meg hva slags kabler jeg da evt. trenger? Alt jeg pdd bruker av kabler er HDMI.

Alle svar mottas med takk.
    Til alle de inngangene vil jeg satset på en surroundreceiver da de har mange hdmi inn (mange inn generelt)

DENON AVR-1311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

eller

DENON AVR-1611 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

her får du inngangen du ønsker så ikke på høyttalerne som det ble linket til så vet ikke om receiver er sterk nok til å drive HT, eller for dyr. ville uansett anbefalt deg å ta en tur til en forhandler hvis du har en i nærheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar

Er denne bedre enn de to du har linket til?

Er det sånn at hvis jeg kjøper meg en "slik" kan jeg da kjøpe de høyttalerne jeg vil og koble til? Kan jeg evt. ved en senere anledning kjøpe meg fler høyttalere?

Forresten, i åpningsinnlegget glemte jeg å nevne at jeg kom til å bruke mye 3D, men det ser det jo ut som funker med disse forsterkerne eller receiverne eller hva det nå var;p

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det der er bare en stereoforsterker. Skal du ha med hdmi og hele pakka må du Hæ en reciever. Ville anbefalt deg og sjekke lefdal, se om de enda har tilbud på yamaha 667. Til 2500kr. Kan du bruke resten på noen ht i front og eventuelt bare bygge på videre etterhvert som du føler for det
    Den var ikke på tilbud lenger dessverre, men hvis du ser det andre innlegget jeg skrev nå så har jeg linka til en annen Yamaha, er den noe bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å feks koble en av forsterkerne/receiverne (?) til disse høytallerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke på tilbud lenger dessverre, men hvis du ser det andre innlegget jeg skrev nå så har jeg linka til en annen Yamaha, er den noe bra?
    du kan koble høyttalere direkte på disse ja. har mulighet til 5.1 på yamaha og 7.1 på denon. hvilken som er sterkest vet jeg ikke da jeg ikke kan så mye om yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    du kan koble høyttalere direkte på disse ja. har mulighet til 5.1 på yamaha og 7.1 på denon. hvilken som er sterkest vet jeg ikke da jeg ikke kan så mye om yamaha.
    7.1 er ikke mulig i det lille rommet jeg har, maks 5.1. Noen andre som vet litt mer om Yamaha?

Takker for svar.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert helt ok til ditt bruk, ville nok sjekket litt rundt først, vet ikke om komplett er det billigste stedet kjøpe slike ting på.

De denon som er nevnt er ikke så dumme heller, i prisklassen rundt 2 lapper så er det vel bare velge hva du kan, mellom yamaha, onkyo eler denon slår nok ikke feil det. Gir deg nok det du trenger. Også bruke en 2 lapper til HT. Det beste hadde vært bruke helt oppi 4 tusen for 667, fordi da får du pre out i tillegg, kan du koble på effektforsterker også. Men til ditt bruk holder det sikkert med en av de lavere prisete modellene.

Uansett lykke til blir nok stor forbedring uansett hva du velger fra tv lyden din

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •