Trenger hjelp av kobling av mitt hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp av kobling av mitt hjemmekino!

Hei!

Har kjøpt meg et billig hjemmekino anlegg fra elkjøp.
    Er det mulig å få lyd i alle høytalere når jeg ser på tv/spiller ps3?
    Har koblet lg til min tv via optisk fiberkabel. Får lyd kun fra høytalere i front, og ingen ting fra de bakerste. Når jeg setter på en dvd er det lyd i alle 5 høytalere.
    Har også hd boks fra canal digital.
    All hjelp mottas med stort takk!

LG hjemmekino
    HB405SU

Tv

Dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sansynelig en instilling.
    Prøv en knapp på fjernkontrollen som heter "sound effekt" står om den i manualen

men eller kan det være at det faktisk ikke er surround signal fra tven din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy fa... takk ska du ha!!!!! Det virka som bare det!!

Har vært rett før det lå et hjemmekino anlegg fra lg ute i snøen!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar feil får du kun stereo over optisk? så hvis du vil ha ekte surround fra ps3 etc og ikke bare stereo i alle høyttalerne må du bruke hdmi/komponent.

Er ikke helt sikker på dette så venligst rett meg hvis jeg ta feil

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Hvis jeg ikke tar feil får du kun stereo over optisk? så hvis du vil ha ekte surround fra ps3 etc og ikke bare stereo i alle høyttalerne må du bruke hdmi/komponent.

Er ikke helt sikker på dette så venligst rett meg hvis jeg ta feil
    Helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Helt feil.
    Bruke selv optisk ut fra HTPC'n til surroundanlegget men får ikke annet en stereo ut derfra husker noen sa til meg at det var fordi optisk overføring bare fungerte med stereo. Det ga ingen mening for meg men jeg stolte på dem.

Newcomer geirarne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv optisk fra ps3 og har ingen problemer med å få dd og dts fra den, sjekk lydinstillinger på ps3 og still den inn på rett valg ;-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke selv optisk ut fra HTPC'n til surroundanlegget men får ikke annet en stereo ut derfra husker noen sa til meg at det var fordi optisk overføring bare fungerte med stereo. Det ga ingen mening for meg men jeg stolte på dem.
    Det er ikke likt på alle anlegg men for alle støtter ikke allt men...........
    optisk/coax kan sende stereo (PCM)
    eller Dolby Digital 5.1 bitstream
    eller DTS 5.1 (6.1) bitstream
    (bitstream er der motaker har decoder for disse lydene å decoder dette til surround.......man må selvsagt også sette avspiller til bitstream å ikke pcm for at det skal gå)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det er ikke likt på alle anlegg men for alle støtter ikke allt men...........
    optisk/coax kan sende stereo (PCM)
    eller Dolby Digital 5.1 bitstream
    eller DTS 5.1 (6.1) bitstream
    (bitstream er der motaker har decoder for disse lydene å decoder dette til surround.......man må selvsagt også sette avspiller til bitstream å ikke pcm for at det skal gå)
    Helt klart, hvilket program bruker du til avspilling?

Jeg har koblet min HTPC til med optisk, jeg får full Dolby og DTS diital surround ut, selvfølgelig bare på de filene som faktiskt har det dekodet i seg da, er ofte dårlig lyd på feks små AVI filer etc. Men dvd rips, deilig lyd Sikkert bare noen innstillinger på din media spiller, bruk vlc, det er best etter min erfaring, ellers kan du laste ned boxee, eller xbmc og legge inn alle dine filer her, da må du inn på audio options, og sette til at lyden kommer fra analogt til digitalt, og velge enten optisk eller hdmi, og sette kryss på at du har Dolby/dts godkjent reciever, skal du se det blir bra vett.
    I VLC må du inn på audio options og velge at all lyd skal komme fra optisk/spdif, "use spdif when avaliable eller noe slikt" også må du sette output til win32 waveout. Skal du se det blir liv i lyden din

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Helt klart, hvilket program bruker du til avspilling?

Jeg har koblet min HTPC til med optisk, jeg får full Dolby og DTS diital surround ut, selvfølgelig bare på de filene som faktiskt har det dekodet i seg da, er ofte dårlig lyd på feks små AVI filer etc. Men dvd rips, deilig lyd Sikkert bare noen innstillinger på din media spiller, bruk vlc, det er best etter min erfaring, ellers kan du laste ned boxee, eller xbmc og legge inn alle dine filer her, da må du inn på audio options, og sette til at lyden kommer fra analogt til digitalt, og velge enten optisk eller hdmi, og sette kryss på at du har Dolby/dts godkjent reciever, skal du se det blir bra vett.
    I VLC må du inn på audio options og velge at all lyd skal komme fra optisk/spdif, "use spdif when avaliable eller noe slikt" også må du sette output til win32 waveout. Skal du se det blir liv i lyden din
    Justerte avspillingsinstillingene på win7, satte rett utgang på VLC og slo på Dolby PL2. har nå full surround på filmer eller "music surround" (stereo også bak) på spotify etc.

Vi har hatt surroundanlegg her i 2 år og kun hatt nytte av det på ps3/anlegget når det fortsatt kunne lese dvd'er (som er en stund siden). Ironisk at surround fungerer nå ett par uker før jeg hiver ut plastramlet og kjøper eget stereoanlegg

Uansett, takk for tipset

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte avspillingsinstillingene på win7, satte rett utgang på VLC og slo på Dolby PL2. har nå full surround på filmer eller "music surround" (stereo også bak) på spotify etc.

Vi har hatt surroundanlegg her i 2 år og kun hatt nytte av det på ps3/anlegget når det fortsatt kunne lese dvd'er (som er en stund siden). Ironisk at surround fungerer nå ett par uker før jeg hiver ut plastramlet og kjøper eget stereoanlegg

Uansett, takk for tipset
    Hehe, jaja, da vet du til neste gang klødde meg blå i huet av det selv i starten, heldigvis gir jeg meg ikke før jeg finner det ut og sitter konstant søker overalt etter info til jeg har det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hehe, jaja, da vet du til neste gang klødde meg blå i huet av det selv i starten, heldigvis gir jeg meg ikke før jeg finner det ut og sitter konstant søker overalt etter info til jeg har det
    Pleier ikke gi meg jeg heller, men jeg er en stereo-mann jeg hører på musikk.. ikke tv og film så surround er bare sløsing av høyttalere og plass Har derfor ikke brydd meg så mye, venstre og høyre er også speilvendt av hva de skal være, men surroundgutta jeg bor med bryr seg visst ikke stort om det. Viktigere med mange design-høyttalere en god lyd visstnok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •