Hjelp til valg av høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Swans Diva 5.2 er jo en mulighet også.
    Fått masse skryt i fagpresse og tester.
    +1

Men swans har en totalt andeledes lyd en klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Noen som har noen meninger om stativhøyttaler+sub kontra gulvhøyttaler (eventuelt gulvhøyttaler+sub)? Tenker f.eks på DM685 + en sub vs DM684 (+sub)

hører mye snakk om problemer med store høyttalere i små rom. men hvilke problemer kan du få med små høyttalere i store rom? kan bli litt lite bass, men med sub skal vel det bli bra?

Rommet er ca. 35kvm og 5meter takhøyde (skråtak)
    Når det kommer til stativhøytalere så må du høre selv om du synes det er god nok mellomtone og trøkk, B&W CM1 er jo et eksempel på en stativhøytaler med kjempetrøkk i mellomtone synes jeg. En godt integrert sub vil fungere veldig bra sammen med en subwoofer vil jeg tro. En god budsjettsub som spiller veldig bra, og ikke er for dyr er Velodyne subwoofere, jeg har Impact 10 selv, og den får du for 3500 på soundgarden. Det jeg har hørt om Velodyne er jo at de står som et kjempebra subwoofermerke, og når du bare lager subwoofere så bør man jo kunne det bedre enn om du lager alle typer høyttalere. Uansett, min velodyne Impact sub kan stilles inn på 200hz til 50hz, så en sub kan ta over der stativhøytalerne stopper. Dette vet jeg ikke helt om, men for meg stod det mellom stativ pluss sub eller gulvhøyttaler pluss sub og jeg endte tilslutt med gulv også sette til sub etterhvert, men stativ pluss sub virker veldig bra Men du må høre det selv, som med det meste innen hifi

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt B&W B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Ingen under denne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Har du erfaring med Boomcar? Hvordan er de med reklamering osv? Har sendt mail til de om de har høytalerne på lager, får se hva de svarer
    Har aldri handla der selv men har en kompis som har handla der, han fikk ihvertfall varene sine. Så vil jo tro at de er seriøse, uten at jeg vet dette selv

til trådstarter: vil tro stativ blir litt snevert i den prisklassen du skal ha høyttaler i når du har såpass som 35km2 å spille på. Finnes mange gode stativhøyttalere opp i prisklasse som uten tvil fyller ett sånn rom men prisklasse 4-5lapper er jeg mer usikker på. Jeg ville gått for noen dobble 6.5" som tar brystkassebassen og en sub som tar lavere frekvenser hvis jeg var der. Hadde du hatt ett rom under 20km2 kunne stativ + sub funka i prisklassen under 10lapper.

men finnes mye bra å velge i av høyttalere til 5 lapper og sub til 5 lapper så du må bare dra på lytterunde å høre hva du liker best selv, men den komboen jeg linka inn til deg skal ihvertfall spille både detaljer og trykk som jeg vil se hva annet du kan finne til samme pris kan matche

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jeg ville valgt B&W B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Ingen under denne!
    Og det gjorde jeg og Kjøpte di igår. står i stua og venter på å bli koblet opp. må bare kjøpe kabel. Hvilken sub ville du anbefalt på disse? vurdere XTZ 10/12"

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos låter flott i mine ører
    Norsk kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta deg tid en dag å stikk ned på hifiklubben å lytt til bw og dali. Det er nemlig 2 litt forskjellige ht lydmessig. Noen liker dali, mens andre liker b&w.

Har selv 683, å må si jeg er fornøyd. Skulle jeg hatt noe annet, så ville det helt klart ha blitt klipch.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Og det gjorde jeg og Kjøpte di igår. står i stua og venter på å bli koblet opp. må bare kjøpe kabel. Hvilken sub ville du anbefalt på disse? vurdere XTZ 10/12"
    Gratulerer
    Ville vel gått for 12" til disse, jeg kjører uten sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Gratulerer
    Ville vel gått for 12" til disse, jeg kjører uten sub.
    Takk takk skal koble opp alt idag. blir nok et par uker uten sub først så får prøvd begge dele

Må bruke anlegget som rent stereoanlegg nå så lenge jeg bor med de jeg bor med nå. Vi har allerede ett surroundanlegg og han som eier det ville ikke pakke det ned.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •