XTZ Divine 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Divine 100

Har liten erfaring selv med XTZ, men må innrømme at jeg sikker ufortjent har sett på de som et low-brand jeg har viet lite oppmerksomhet. I siste Fidelity testes derimot XTZ Divine 100 og de får ekstremt god omtale. De sammenlignes med høyttalere i 200.000 kroners klassen og ser jeg på hva de er bygget opp av virker 40.000 kroner rett og slett latterlig lavt.

XTZ Divine 100.49 Pianolakk XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Noen som har lyttet til disse eller har erfaringer å dele? Hvor kan man eventuelt dra for å lytte til de?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no er eneste forhandler på XTZ i Norge. Så du må dit hvis du ønsker å få en lytt på XTZ.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Har liten erfaring selv med XTZ, men må innrømme at jeg sikker ufortjent har sett på de som et low-brand jeg har viet lite oppmerksomhet. I siste Fidelity testes derimot XTZ Divine 100 og de får ekstremt god omtale. De sammenlignes med høyttalere i 200.000 kroners klassen og ser jeg på hva de er bygget opp av virker 40.000 kroner rett og slett latterlig lavt.

Noen som har lyttet til disse eller har erfaringer å dele? Hvor kan man eventuelt dra for å lytte til de?
    Det kommer jo tydelig frem fra testen i Fidelity og også andre tester som er gjort(XTZ.se) at dette er fantastiske høyttalere.
    Jeg for min del avventer den nye forsterkeren fra XTZ som kommer en gang på nyåret.
    Håper den skreddersys for å drive Divinehøyttalerne aktivt.I såfall en svært spennende kombo

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det fremkommer av mitt eksisterende oppsett er jeg ikke i high-end nivå selv om jeg har gode komponenter som spiller og låter bra. Jeg vurderer å kjøpe en Hegel H200 til uka for å drive frontene. Spørsmålet blir om disse høyttalerene vil kludre til det eksisterende oppsettet med mindre jeg er villig til å gå til utbytte av ganske mye samt om disse vil låte godt i hjemmekino også... Må si de ser helt fantastiske ut. Vil en Hegel H200 kunne drive de på en bra måte?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått har vel Hegel også en nytral og ufarget signatur,det samme som XTZ.
    Så denne forsterkeren vil nok gjøre jobben utmerket.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De låter sikkert helt kanon til prisen, men veldig synd at de måtte ødelegge strykebrettet til mor for å lage frontbaffelen.

XTZ Divine 100-strykebrett-jpg

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he, XTZ har noe ræl også, men de har absolutt noen kongeprodukter på banen i øyeblikket. Jeg har selv 99.26 som jeg kjører på Densen forsterkere. Låter veldig bra. Finishen er upåklagelig, og de gir ett solid inntrykk. Eneste man kan utsette på dem er at de trenger bøttevis med watt for å virkelig vise seg frem. Jeg har nå bi-ampet med to Densen sluttrin og har 200w per kanal, det kan kansje høres mye ut, men det spiller nydelig nå (og høyt hvsi jeg ønsker det, uten at det hardner til i øvre mellomtone).

Lykke til med utforsking av Divine, hvis du stikker å lytter, gi oss en tilbakemelding

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tro om de kommer med en skikkelig senter som matcher disse. Senteren de har fra før ser litt stusslig ut.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Skal tro om de kommer med en skikkelig senter som matcher disse. Senteren de har fra før ser litt stusslig ut.
    Jeg snakket med XTZ da denne høyttaleren ble lansert, og de informerte da om at dette kun var rene hifi-høyttalere. Det skulle hverken komme surroundhøyttalere eller senter ifølge dem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Er vel ikke et problem egentlig, så jeg erfarer så matcher faktisk ganske mange forskjellige høyttalere. Kan godt se for meg at en stor center fra swans vil matche ganske bra både utseende og lydmessig.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Er vel ikke et problem egentlig, så jeg erfarer så matcher faktisk ganske mange forskjellige høyttalere. Kan godt se for meg at en stor center fra swans vil matche ganske bra både utseende og lydmessig.
    Ja matchen med 99.36 og F.1.1 var i hvertfall ikke noe problem etter å ha kjørt rom korreksjon fra diverse receivere..

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,det ser ikke ut som det er noen her på forumet som har erfaring med Divine ennå. En reell brukererfaring hadde vært interresant.

Sendte forøvrig en forespørsel til XTZ ang.lanseringstidspunkt for den nye forsterkeren men har ikke fått svar ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på de. De står utstilt på nordby digital på svinesund. Det er en butikk som satser mye på tv og bilstereo og har bare et lite hjørne av butikken til hifi.
    Så hvordan de låt en halv meter forand de og nesten en meter over de (jeg er 2 meter) kan jeg fortelle men ser ikke noen grunn til det.
    Men inntrykket av byggekvaliteten fikk jeg og den er som resten av xtz, veldig bra.
    For de som tenker på å kjøpe xtz og ikke bor så veldig langt vekk kan jeg anbefalle de. Det blir endel billigere å handle der enn surroun.no

nordby digital

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Jeg har hørt på de. De står utstilt på nordby digital på svinesund. Det er en butikk som satser mye på tv og bilstereo og har bare et lite hjørne av butikken til hifi.
    Så hvordan de låt en halv meter forand de og nesten en meter over de (jeg er 2 meter) kan jeg fortelle men ser ikke noen grunn til det.
    Men inntrykket av byggekvaliteten fikk jeg og den er som resten av xtz, veldig bra.
    For de som tenker på å kjøpe xtz og ikke bor så veldig langt vekk kan jeg anbefalle de. Det blir endel billigere å handle der enn surroun.no

nordby digital
    Spennende. Da har jeg endelig en unnskyldning til å dra til Svinesund. Hvor mye kostet de der? Vet du om de har mulighet til å få til en grundigere lyttings?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Da har jeg endelig en unnskyldning til å dra til Svinesund. Hvor mye kostet de der? Vet du om de har mulighet til å få til en grundigere lyttings?

Heisan.

Ser på nettsiden deres at de koster 44 000,- svenske og med dagens kurs ca 37-38 000.

Jeg fikk prutet på forsterkeren som kostet 6000,- så det er sikkert mulig for de høytalerene men når det gjelder en lyttings vet jeg ikke men send mail til de. De svarer ganske kjapt og er ganske greie å ha med å gjøre.

De var forersten koblet opp med 3 effektforsterkere. Høytalerene har jo en masse muligheter med tilkoblinger og de brukte altså tri-amp. Høytalerene har jo både aktivt og passivt filter men jeg så ikke så mye mer på dette. Jeg skulle ha bakhøytalere og syns disse ble lityt overkill til dette, hehe. Kjærringa skulle jo ha kjøtt og så det var jo bare å haste videre.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, har du vært å lyttet til disse HighEnd høyttalerne:grin:

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Nå, har du vært å lyttet til disse HighEnd høyttalerne:grin:
    Blitt dårlig med "harrytur" på meg dessverre. Er også litt usikker på hvordan disse vil fungere som fronter i min hjemmekino. Dette er ganske viktig. Dessuten må jeg nok også oppgradere forsterkeren om jeg skulle bytte... Men de ser fortsatt utrolig fristende ut og jeg SKAL få lyttet til de... Alt med sin tid

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt dårlig med "harrytur" på meg dessverre. Er også litt usikker på hvordan disse vil fungere som fronter i min hjemmekino. Dette er ganske viktig. Dessuten må jeg nok også oppgradere forsterkeren om jeg skulle bytte... Men de ser fortsatt utrolig fristende ut og jeg SKAL få lyttet til de... Alt med sin tid
    Det kommer jo en ny forsterker fra XTZ. Skal vistnok skreddersys til Divine. Jeg venter på den først,så får vi se. Har jo huset fullt med XTZ fra før og er kjempefornøyd.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vært på nordby senteret og hørt på disse selv, jeg var ikke fornøyd i det hele tatt, hadde skikkelig store forhåpninger til de, syns diskanten ble altfor mye, samt at bassen var tam. Jeg velger heller å skylde på elektronikk og dårlig innspilling da jeg tror de har mye mer gå på, hørte på noen andre xtz i 8tusen kr klassen på yamaha 3900, de spilte faktiskt bedre etter min mening.

Var veldig synd, dumt at surround.no ikke har noe lytterom heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . I siste Fidelity testes derimot XTZ Divine 100 og de får ekstremt god omtale. De sammenlignes med høyttalere i 200.000 kroners klassen og ser jeg på hva de er bygget opp av virker 40.000 kroner rett og slett latterlig lavt.
    Står også i testen hvorfor de valgte å sammenligne Divine 100 med andre høytalere i 200.000 klassen, rett og slett bare for å ha noe å sammenligne mot, og for å finne de små forskjellene som koster vanvittig mye når man har passerer den "magiske grensen" økonomisk.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en sammenligning med Divine 100 og Swans F2.2.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •