XTZ Divine 100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Står også i testen hvorfor de valgte å sammenligne Divine 100 med andre høytalere i 200.000 klassen, rett og slett bare for å ha noe å sammenligne mot, og for å finne de små forskjellene som koster vanvittig mye når man har passerer den "magiske grensen" økonomisk.

Jeg kunne godt ha tenkt meg en sammenligning med Divine 100 og Swans F2.2.
    Meget interessant ja! Er faktisk F2.2F og Divine 100.49 jeg vurderer. Så hadde vært meget interessant med andre sin mening her, som har hørt begge 2. Jeg innbiller meg at F2.2F har en mere rocka spillestil, spesielt i bassområdet. Tror den har en mere tildivende spillestil også, som jeg mener er et stort pluss. Divine er kanskje mere en "korrekt" og nøytral høyttaler som passer best for finlytting?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Meget interessant ja! Er faktisk F2.2F og Divine 100.49 jeg vurderer. Så hadde vært meget interessant med andre sin mening her, som har hørt begge 2. Jeg innbiller meg at F2.2F har en mere rocka spillestil, spesielt i bassområdet. Tror den har en mere tildivende spillestil også, som jeg mener er et stort pluss. Divine er kanskje mere en "korrekt" og nøytral høyttaler som passer best for finlytting?
    Burde nok stemme det du sier her, hvertfall etter min egen lytte erfaring, jeg hadde lett valgt Swans, men det er såklart etter mine prioriteringer og meninger, pluss at swans f2.2 ser sykt pen ut, bildene klarer ikke beskrive hvor fin den ser ut egentlig. En utrolig flott ht, med kjempe lyd

Swans har du jo også muligheten til å supplere med egen bedre senter, og lage et skikkelig surround sett om det skulle telle for noe. Kan jo sies at XTZ lagde jo divine for stereo og musikklytting i utgangspunktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Jeg innbiller meg at F2.2F har en mere rocka spillestil, spesielt i bassområdet. Tror den har en mere tildivende spillestil også, som jeg mener er et stort pluss. Divine er kanskje mere en "korrekt" og nøytral høyttaler som passer best for finlytting?
    Jeg tror du hadde kommet til å blitt overrasket over F2.2 etter beskrivelsen din. Jeg kjente igjen flere momenter som Fidelity skrev om Divine i F2.2, spesielt om bassen. F2.2 legger ikke til noe pukkel, men sier kraftig i fra der det er påkrevd. Vet ikke hva slags bås jeg skal skyve F2.2 inn i, derfor hadde det vært så interessant å fått en sammenligning mellom disse 2 modellene, gjerne flere i samme kaliber. Kanskje tipse Fidelity om F2.2?

Men ett godt poeng er om du skal ha surround, eller er det kun stereo du skal satse på, men selv i stereo så kommer F2.2 inn i bildet. Og de har en syk lekker finish, så vær forberedt med pussefilla når du får besøk, de fungerer som en magnet på fingrer som "bare må ta på dem".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Har liten erfaring selv med XTZ, men må innrømme at jeg sikker ufortjent har sett på de som et low-brand jeg har viet lite oppmerksomhet. I siste Fidelity testes derimot XTZ Divine 100 og de får ekstremt god omtale. De sammenlignes med høyttalere i 200.000 kroners klassen og ser jeg på hva de er bygget opp av virker 40.000 kroner rett og slett latterlig lavt.

XTZ Divine 100.49 Pianolakk XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Noen som har lyttet til disse eller har erfaringer å dele? Hvor kan man eventuelt dra for å lytte til de?

Har fått disse i hus ja... veldig fornøyd! oppløsningen i mellomtone og diskant er mye bedre enn i 803 s fra B&W som jeg hadde før. Klarheten og "størrelsen" i lydinformasjonen i lydbildet også. nok bass! anbefales. konstruksjonen oppleves solid og påkostet. bør kanskje vurdere jumperer bak på terminalene, også om det skal bi-wires. eirik e

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av kirie
    Har fått disse i hus ja... veldig fornøyd! oppløsningen i mellomtone og diskant er mye bedre enn i 803 s fra B&W som jeg hadde før. Klarheten og "størrelsen" i lydinformasjonen i lydbildet også. nok bass! anbefales. konstruksjonen oppleves solid og påkostet. bør kanskje vurdere jumperer bak på terminalene, også om det skal bi-wires. eirik e
    Spennende.
    Hva slags elektronikk bruker du ? Håper du kan gi jevnlige tilbakemeldinger på hvordan de oppfører seg etterhvert som de blir spilt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    :-D
    Spennende.
    Hva slags elektronikk bruker du ? Håper du kan gi jevnlige tilbakemeldinger på hvordan de oppfører seg etterhvert som de blir spilt inn.
    jeg bruker det største forsterkersettet til hegel. p4a og h4a og cd spilleren i samme serie. jeg har koblet på nye jumpere bak, men vet ikke enda om det gjorde noen stor forskjell. nå er det nok demping av rommet hvor det er mest å hente framover.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kirie
    jeg bruker det største forsterkersettet til hegel. p4a og h4a og cd spilleren i samme serie. jeg har koblet på nye jumpere bak, men vet ikke enda om det gjorde noen stor forskjell. nå er det nok demping av rommet hvor det er mest å hente framover.
    Ok. Gratulerer med nye høyttalere forresten.
    Kan vi håpe på noen bilder ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert så har jeg ett par til salgs.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •