Bra høyttalere til lav pris? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 118
    Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    mitt første anlegg var dynavoice f6 og cambridge azur 340a og det spilte veldig bra i forhold til prisen, så kan fint anbefale dynavoice f6.. her har du jo et par til 500 kr Dynavoice Magic F-6 - FINN Torget..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuuDpus
    Er du fra stavanger?

Soundgarden har butikk både i sandnes sentrum og sandnes forus. De har tidligere hatt qln 603mk2 til 1500 spenn. Hvis du ringer dem på Telefon: 51 63 03 33(forus) eller Telefon: 51 66 68 60(sentrum) så kan det hende de kan ha noe igjen?

Er ikke sandnes og stavanger "vegg i vegg"... Da slipper du hvertfall porto I tillegg tror jeg det kan være hva du er på jakt etter...
    Jo, det kan sikkert være et alternativ. Jeg selv kan jo ikke vite hva som er best av høyttalere og forsterkere. Det er derfor jeg spør dere. Det enkleste er vel å spørre om noen har erfaring med disse, og om dette er noe å anbefale.

Bjørnar: Ikke det letteste spørsmålet. Hvordan er det om jeg kobler stereo gulvhøyttalere til surround forsterker, slik at jeg kan bygge på det senere også?

Jeg bryr meg mest om opplevelsen. Jeg har lyst til å fylle rommet mitt, slik at det føles behagelig når jeg ser på TV eller spiller. Noen av dere vil kanskje da anbefale 5.1 oppsett?

Men jeg har såpass lite rom at jeg tror gulvhøyttalere som F6 (Om jeg vil strekke meg til den prisen), vil være godt nok også, ettersom rommet mitt er utrolig lite. Sitter kanskje bare 2 meter fra TV'en min.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F-6 er en god høyttaler til pisen, og et greit utgangspunkt om du tenker på å utvide til surround senere.
    Det du da antakelig kommer til å føle behov for er en sub, selv om du føler at rommet er lite osv.

Ang. forsterker kan det hende at det er lurt å kikke på surroundreceiver om du tror du kommer til å gå for surround snart. Der finnes det en del OK på brukten som ikke kostr all verden, selv om de ikke er helt moderne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har begynt å tenke på utstyr fra andre steder enn lefdal Jeg er 15 år selv å har hatt diverse party annlegg, for det meste cerwin vega, men nå fortiden bruker jeg bare logitech z-5500 og det holder faktisk for meg nå. Det er sikkert mange som kommer til å arrestere meg for å ha andbefalt deg det annlegget men til 2000kr så får du ikke bedre og mer fyldig lyd!! Vis du kunne gått opp til 4-5 tusen så kunne du gått for noen av dynavoice sine høyttalere som er veldig bra + en ok forsterker. Vis du ikke er opptatt av så veldig pen lyd, og bare vil spille høyt og mye bass, så får du jo brukte proson 2x10" høyttalere på finn til under 1000kr(med litt pruting). Har hatt to slike par, den ene ga jeg 1000kr for og det andre 600kr for, hadde mye morro med de! :grin:

Men hva er det meste du er villig til å gi totalt? Er det fortsatt 2000kr, eller strekker du deg til ca 4000?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver:

Og ang. TV: Tror jeg har to sett med rca innganger, men ingen ut. Altså to røde og to hvite innganger. De nye HDTVene nå for tiden går bare på HDMI og optisk kabel, visstnok.

Og jeg har tenkt litt ut.

Jeg trenger jo egentlig ikke å koble forsterkeren til TV'en?

Sålenge PS3'n og dekoderen er kobla til TV'en er vel godt nok det? Så kobles bare dekoder og PS3 opp mot forsterkeren?

Og hvis dette fungerer, får jeg heller bare koble PCen til forsterkeren via rca - minijack konverter som jeg har liggende oppe.

Det er et anlegg som kan spille høyt, så får heller bare skru opp anlegget et par hakk når jeg bruker pcen.

Ja eg bare håper at du kan kombinere lyd og bilde på ps3en sånn som du sier her. at du tar hdmi på tv og rca på forsterker for lyd?
    Er veldig kjedelig og finne ut i etterkant om det ikke virker.

pcen burde gå fint å koble slik som du skriver her.

men kan fortsatt ikke skjønne at du har to lydinnganger på tven?
    hvilken tv er det du har??

du skal vertfall ha + for at du bruker så mye tid på sjekke før du kjøper

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 997turbo
    Du skriver:

Og ang. TV: Tror jeg har to sett med rca innganger, men ingen ut. Altså to røde og to hvite innganger. De nye HDTVene nå for tiden går bare på HDMI og optisk kabel, visstnok.

Og jeg har tenkt litt ut.

Jeg trenger jo egentlig ikke å koble forsterkeren til TV'en?

Sålenge PS3'n og dekoderen er kobla til TV'en er vel godt nok det? Så kobles bare dekoder og PS3 opp mot forsterkeren?

Og hvis dette fungerer, får jeg heller bare koble PCen til forsterkeren via rca - minijack konverter som jeg har liggende oppe.

Det er et anlegg som kan spille høyt, så får heller bare skru opp anlegget et par hakk når jeg bruker pcen.

Ja eg bare håper at du kan kombinere lyd og bilde på ps3en sånn som du sier her. at du tar hdmi på tv og rca på forsterker for lyd?
    Er veldig kjedelig og finne ut i etterkant om det ikke virker.

pcen burde gå fint å koble slik som du skriver her.

men kan fortsatt ikke skjønne at du har to lydinnganger på tven?
    hvilken tv er det du har??

du skal vertfall ha + for at du bruker så mye tid på sjekke før du kjøper
    TV: Komplett.no - Samsung 37" LCD-TV LE37C655

+ har en eldre plasma TV i hus, og den har RCA utgang.

Broren min + en kompis har to LED TVer som de nettopp fikk, og de har heller ikke RCA utgang..

7ens: Hvis det blir noe av, så kan jeg gå opp til 3500,- (Billigste forsterkeren fra Hifiklubben + Dynavoice F6 fra surround)

Og hvis det er en sinnsyk forskjell, kan jeg kjøpe en forsterker til 2000,- som er 5.1 heller, men gidder ikke gi mer enn det hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har rett der med tven.

Eneste utgangen du har er minijack utgang og en optisk utgang.

Men du skal fint kunne bruke den da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 997turbo
    Ja du har rett der med tven.

Eneste utgangen du har er minijack utgang og en optisk utgang.

Men du skal fint kunne bruke den da...
    Ja, jeg kobler jo bare koble ps3, PC og dekoder i forsterkeren. Skal ikke være noe problem

Kan også nevne at jeg snakket med Hifiklubben i dag. Den forsterkeren skal fungere fint med F6, men det er jo ikke den beste forsterkeren akkurat. Men det er bra til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nettopp det som er i lyd og bilde verdenen.
    gode forsterkere er dyre

men viss du no får anlegg med 2 høgtalere og denon forsterkeren til under 3k så har du masse bra lyd til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: Kobla heller bare PC anlegget mitt til TV'en via rca - mini jack (headset). Lyden var jo mye lavere. (Som jeg trodde), men den blir UTROLIG høy om jeg bare stiller TV volumet på fullt, og stiller resten med PC høyttalerne.. Dette kan vel ikke gjøre noe skade? Det blir jo høyere enn å bare ha det koblet til PC'en, virker det som.

Det dumme er jo at jeg må skifte til HDMI 2 kanalen (PC) for å høre lyd via PC, og til HDMI1/3 for det andre. Men det er jo strålende det. Bare det at jeg ikke kan ha lyd på PC'en mens jeg spiller PS3, tho.

PC-høyttalerne mine er jo gode nok, men det frister fortsatt med Dynavoice F6. Føler dette blir litt sløseri også, selv om lyden vil bli enda bedre (og høyere hvis jeg vil).

Har så lite rom, og de hører meg oppe på loftet også. Så PC-høyttalerne er gode nok uansett. Bassen kan diskuteres. Den er vel ok den også.

Men dæven Dynavoice F6 hadde vært morro å hatt det også..

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    1. Surroundreceiver VS stereoforsterker: Til samme pris vil stereoforsterkeren gjøre en bedre jobb med tanke på lydkvalitet enn surroundreceiveren any day.
    Dette er forsåvidt sant, men hvis volumet for receiveren er betydelig større enn for stereo forsterkeren (og det er vel ikke helt urimelig å anta at det er slik?), så kan receiveren og forsterkeren fint være ganske sammenlignbare når det kommer til både dac og effekt trinnene. Beste er jo å teste og sammenligne

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest hele tråden men skal du ha rimelige høytalere med god lyd,
    så må jeg anbefale Proson Conquest 6030 MK2.
    Bytt diskant til Peerless v-line XT25SC90-04 1"dome, ringradiator.
    Og du vil få en høytaler som yter mamge ganger pris.....:-D

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson Conquest trenger mer enn ny diskant for å låte bra. Da må du bytte bassen også

Her er det en som har masse billige høyttalere:
    Gulvstående Høyttalere - FINN Torget

Eller her, disse er råbra:
    Dali 104, NAD 304, Technics, Pioneer - FINN Torget

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi snakker for litt døve ører for han vil ikke bruke penger for få god lyd ser det ut til. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg tror vi snakker for litt døve ører for han vil ikke bruke penger for få god lyd ser det ut til. :-D
    Dessverre vil jeg ikke bruke så mye, nei.

Jeg er fornøyd med noe billig vil jeg tro.
    Dere som har erfaring med det hører raskt forskjell, men jeg har ikke så mye erfaring, så merker ikke like mye.

Jeg vil jo også merke mye om jeg sammenligner, men ikke når jeg ikke har hørt så mye annet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er selvsagt ingen tvang. Hva vil hovedbruken være, musikk, film eller spilling.? 8)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som dette anlegget Logitech 5.1 HØYTTALERE Z-5500 kjøp billig sammenligne pris tilbud er right up his alley.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Høres ut som dette anlegget Logitech 5.1 HØYTTALERE Z-5500 kjøp billig sammenligne pris tilbud er right up his alley.
    Ganske grei lyd i det ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nei det er selvsagt ingen tvang. Hva vil hovedbruken være, musikk, film eller spilling.? 8)
    Alt. Har sett mye på MAX kanalen i det siste, og spiller mye på PS3'n.

Musikk og film er også kult å streame til PS3'n gjennom nettet.

Her er forresten det jeg har koblet til nå:

Komplett.no - Logitech X-530 Høyttaler 5.1,

Rart at komplett ikke har dem for salg lengre. Det er jo under et år siden jeg kjøpte dem. :P

Så vet ikke om jeg gidder å gå for noe som er "hakket" bedre. (Z-5500).

Kan godt være det er en del forskjell, men tenkte litt mer på forsterker + gulvhøyttalere.

Er ikke Z-5500 et PC-anlegg egentlig?

Men det så digg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, 2000 er ikke det beste budsjettet når man skal hande noe innen lyd og bilde, men skal gi deg en grei pakke til den laveste prisen mulig.

Her er en høyttalerpakke fra Eltax på tilbud, kjempegode høyttalere i forhold til prisen (men selvfølgelig ikke noe i nærheten av de dyreste høyttalerne)
    Eltax hjemmekino - Lefdal

Her er en av de billigste receiverne på lefdal.com, har denne selv og det er utroligt billig mtp hva du får
    Onkyo TX-SR508 receiver - Lefdal

Sluttprisen blir rundt 3.000 , noe som er billigt i lyd&bilde verden

Lykke til med kjøpet.

PS. med dette oppsettet vil du merke overganger fra tv-lyden lett og receiveren lar deg stille bass-level i fronthøyttalerne slik at du kan få bra bass uten subwoofer

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •