Bra høyttalere til lav pris? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 118
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    2-3000,- da må det bli brukt hvis du skal ha noe som spiller høyt.
    Glemte vel å definere høyt, tenker jeg.

Tenker ikke at naboene skal komme, nei.

Jeg vet egentlig ikke hva man får for prisen nå for tiden.
    Men jeg vil at det skal kunne spilles litt høyt, om jeg kanskje setter på litt musikk, og deretter stikker ovenpå en tur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Skriver under på anbefaling av Dynavice F6. Har eid disse selv. Tror jeg batalte 7-800kr for de på netthandelen(vet ikke om de fører disse ennå). Du skal lete lenge for å finne bedre lyd til denne prisen. Testet de med en T-amp en gang. Etter som jeg husker fungerte det helt greit.
    Gjorde et googlesøk, men ser ikke ut som om det er for salgs i butikkene lengre. Det er fra 2007.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reasonable
    Gjorde et googlesøk, men ser ikke ut som om det er for salgs i butikkene lengre. Det er fra 2007.
    Det er kun surround.no som selger Dynavoice (tror jeg)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Det er kun surround.no som selger Dynavoice (tror jeg)
    Fant det på komplett, men det var gammelt. Var ikke for salg lengre.

Forresten: Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Men vet ikke om jeg gidder å bruke 5-6000 for et anlegg. Føler heller jeg bare vil drite i det, isåfall.

Det jeg tenker, er at hvis et anlegg (fra rundt 2000-2004 som kosta 4000+) spiller høyt nok, og lydkvaliteten er ikke noe å klage på, så skal jeg vel lett finne noe som er bedre enn dette for rundt 2000,-
    Men, om jeg skal ha noe nytt må jeg ut med 3000,- uansett, ettersom forsterkerne ligger på minimum 2000,-.

Finn osv. er jo et alternativ, men liker å kjøpe nye ting. Hvis jeg skal kjøpe noe brukt, vil det ta lang til før det blir noe eventuelt kjøp, ettersom jeg vil høre på anlegget og se hvordan det er brukt.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 15 år. Har nok med penger, men føler bare jeg ikke gidder å legge ut mer enn 2-3000,- for et anlegg. (Kanskje det er grunnen til at jeg har endel mer penger enn andre.)
    Hehe, fin liten pidestall du bygger deg der. Kort og uerfaren, men den ser bra ut på trykk.

Til den prisen (og gitt at du vil ha nytt, noe som spiller middels godt og høyt) så er mitt tips å glemme surround. Du vil ha en bedre film- og musikkopplevelse med et 2.0-oppsett med litt bedre komponenter.

Jeg stiller meg bak forslaget om Dynavoice F-6 EX + Denon PMA-510AE, sum 2900 kr + frakt. Det tror jeg er et billig og greit oppsett som vil overraske deg positivt og gi deg mye glede! Min påstand er at "surroundlyd i boks"-anleggene de selger på Elkjøp til samme prisen ikke kan måle seg.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du vil komme til Fredrikstad kan du få mine Cervin Vega Cls 10 og NAD C320BEE for 2000kr
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Hehe, fin liten pidestall du bygger deg der. Kort og uerfaren, men den ser bra ut på trykk.

Til den prisen (og gitt at du vil ha nytt, noe som spiller middels godt og høyt) så er mitt tips å glemme surround. Du vil ha en bedre film- og musikkopplevelse med et 2.0-oppsett med litt bedre komponenter.

Jeg stiller meg bak forslaget om Dynavoice F-6 EX + Denon PMA-510AE, sum 2900 kr + frakt. Det tror jeg er et billig og greit oppsett som vil overraske deg positivt og gi deg mye glede! Min påstand er at "surroundlyd i boks"-anleggene de selger på Elkjøp til samme prisen ikke kan måle seg.
    Litt ulike meninger på medlemmene her, da men. Skal visst være mye skryt med denne F-6'n. Men hvorfor Denon PMA-510AE? Er ikke de forsterkerene fra Lefdal bedre? Det kommer jo på samme pris, ettersom Hifiklubben tar rundt 500kr for frakten. Er det samme priser som i butikken? Isåfall, kan jeg jo reise ut til Stavanger/Sandnes hvor de har butikk.

Og hvordan vil F6 være iforhold til de som jeg har linket tidligere?

Høyttaler av ulik type for ditt flerkanalssystem. - Lefdal

Føler det blir litt mye Hifiklubben linker her. Noen spesielle grunner til dette? Har det noe med at alt de selger, er bare bra?

b3nd1k: Bor dessverre langt borte fra Fredrikstad. :/ Bor i Stavanger området.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for dynavoice til prsen nytt får du neppe noe bedre.... yamaha funker knal eller en eldre nad med litt størelse syntes det var veldig moro med nad 272 på et sett jeg hadde....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    gå for dynavoice til prsen nytt får du neppe noe bedre.... yamaha funker knal eller en eldre nad med litt størelse syntes det var veldig moro med nad 272 på et sett jeg hadde....
    Wow.. Så litt på YouTube. F6 er jo sick! Bassen er jo også helt enorm.

Skal sjekke litt på Finn ass..

Ellers ender det opp på 4000,-+ :/

Men må jeg ikke ha nokså bra forsterker til disse?

Btw. Ser at de har ligget på rundt 1000 lappen før, men har det noe å si at det er EX siden det er dyrere nå? + det var sikkert fra en billigere plass.

Surround virker til å ha god peiling, men dyre priser. Samme gjelder Hifiklubben.

Finner bare en brukbar annonse på Finn, og det er langt vekke fra hvor jeg bor. :/

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow.. Så litt på YouTube. F6 er jo sick! Bassen er jo også helt enorm.

Skal sjekke litt på Finn ass..

Ellers ender det opp på 4000,-+ :/

Men må jeg ikke ha nokså bra forsterker til disse?

Btw. Ser at de har ligget på rundt 1000 lappen før, men har det noe å si at det er EX siden det er dyrere nå? + det var sikkert fra en billigere plass.

Surround virker til å ha god peiling, men dyre priser. Samme gjelder Hifiklubben.
    Finner bare en brukbar annonse på Finn, og det er langt vekke fra hvor jeg bor. :/

Pris og kvalitet henger (oftest) sammen:-D

Edit: Surround representerer mange produkter som vel oppfattes å gi veldig mye "bang for bucks". De har lave priser. Med all respekt trur jeg at du forventer å få noe mye mer for 2.000 enn det virkeligheten tillsier (i hvert fall så lenge du skal ha nytt).

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert det litt, men synes det blir litt mye penger av det.
    Skulle egentlig bare ha et brukende anlegg, men dette er jo egentlig mer enn jeg vil ha. Hadde ikke sagt nei takk til det, men det er langt over budsjettet. :S

peter: Du har nok rett. Ser som sagt bare på watt jeg. Derfor jeg spør her på forumet.

Har også sett litt negative tilbakemeldinger ang. F6 om at den er overskrytt. At den mangler en slags mellomting, men bassen nevnes å være bra. Sier meg forsåvidt enig i bassen hvertfall, når jeg ser på YouTube! Men det virker som om dette er noen skikkelig gode høyttalere! Men det går meg på nervene at det koster så mye. Føler liksom at det er noe jeg kan klare meg uten, men det er jævlig digg å ha i samme slengen.

Må også tenke ut en plan for hvordan rommet mitt skal være, slik at jeg får plassert alt ordentlig. Det er jo sinnssykt digg å se filmer på Full-HD TV eller spille PS3 med disse høyttalerne da!

Hadde vært fantastisk om noen faktisk hadde dem for salg.
    Føler jeg sutrer litt over prisen her, men man får nok hva man betaler for uansett.

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over budsjett ja Velkommen til denne sporten!
    Når det gjelder negative tilbakemeldinger kan man ikke forvente annet av en høyttaler til 1500. Men fortsett å kikk på finn. Plutselig finner du noe brukenes til budsjettet ditt. Men husk at du skal være heldig å finne noe bra til den prisen. Spørs hva men legger i ordet "bra" da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg lyst dem ass :P

Men regner med du trenger en skikkelig god forsterker til å drive dem? Hvertfall når bassen er på fullt osv? Ser hvertfall digg ut på YouTube!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg lyst dem ass :P

Men regner med du trenger en skikkelig god forsterker til å drive dem? Hvertfall når bassen er på fullt osv? Ser hvertfall digg ut på YouTube!

T-amp 2020:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    T-amp 2020:-D :-D :-D
    Kan dette bare bestilles fra utlandet?

Hvordan ville en av disse forsterkerne vært med Dynavoice F6? (Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten)

Forsterkere:

Proson RV-2050 Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten

DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Eller en av disse fire:

Receiver og forsterker for alle typer hjemmeunderholdning. - Lefdal

Ble litt mye linker, men håper noen kan se hvilken som er den desidert beste, med mindre T-Amp 2020 er mye bedre enn alle disse også.

Fjernkontroll er jo alltid et pluss, men sitter ikke så langt ifra. Men det er jo alltid herlig når man kan styre lyden når man har funnet godstolen.

Vil gjerne ha noe som kan utnytte F6 på fullt. (Hvis det er mulig med de jeg linket.) Virket ikke som om alle hadde så mye watt, men det er en annen sak.

Dere er ekspertene. Jeg er ihvertfall evig takknemlig om jeg får vite hva som er best.

Takk på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med disse høyttalerne er at de ikke trenger så mye effekt. Du vil klare deg fint enten du velger Denon eller Proson. Hvilken som er best kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har vært borti noen av de. Jeg pesonlig hadde gått for Denon, men det er utelukkende pga jeg har kjennskap til merket. Proson har jeg ingen erfaring med. Denon er jo også satt ned ganske kraftig i pris ifht normalpris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Det fine med disse høyttalerne er at de ikke trenger så mye effekt. Du vil klare deg fint enten du velger Denon eller Proson. Hvilken som er best kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har vært borti noen av de. Jeg pesonlig hadde gått for Denon, men det er utelukkende pga jeg har kjennskap til merket. Proson har jeg ingen erfaring med. Denon er jo også satt ned ganske kraftig i pris ifht normalpris.
    Ok. Da har jeg nesten alt jeg trenger å vite..

Det dumme er jo at det ikke synes til å følge med kabler.

Så på baksiden. Forstår ikke helt hvordan det skal kobles.
    Slik ser jeg det:

PS3(HDMI) --> TV........ Canal Digital dekoder(HDMI) --> TV............... PC(HDMI) --> TV

Hvordan kobles anlegget til TV'en? Via rca?

Isåfall, må jeg gjøre noen revurderinger her.. Fordi TV'en min har ikke RCA Output, bare input.

Og er det vits i å kjøpe F6 til denne forsterkeren? Er det like så greit å bare kjøpe noe billigere? Eller får jeg "full" utnytte?

Det skulle vel være alt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt fått med meg hvor du bor, men hva med denne forsterkeren?
    Rotel, Mission, Pioneer og Philips. - FINN Torget

og kanskje disse høyttalerne i tillegg?
    Dali 505 høytalere - FINN Torget

Skal bli litt go'lyd av det vil jeg tro.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette bare bestilles fra utlandet?

Hvordan ville en av disse forsterkerne vært med Dynavoice F6? (Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten)

Forsterkere:

Proson RV-2050 Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten

DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Eller en av disse fire:

Receiver og forsterker for alle typer hjemmeunderholdning. - Lefdal

Ble litt mye linker, men håper noen kan se hvilken som er den desidert beste, med mindre T-Amp 2020 er mye bedre enn alle disse også.

Fjernkontroll er jo alltid et pluss, men sitter ikke så langt ifra. Men det er jo alltid herlig når man kan styre lyden når man har funnet godstolen.

Vil gjerne ha noe som kan utnytte F6 på fullt. (Hvis det er mulig med de jeg linket.) Virket ikke som om alle hadde så mye watt, men det er en annen sak.

Dere er ekspertene. Jeg er ihvertfall evig takknemlig om jeg får vite hva som er best.

Takk på forhånd.
    Jeg er en "sucker" for T-amp (som du sikkert har skjønt ) men av de som du lister opp ville jeg gått for Denon. Proson har nok hatt større suksess som høyttaler produsent (er samme selskap som Dynavoice og Qln) enn med elektronikk. Alle de variantene du linker til fra Lefdal er surroundreveivere som vil være klart dårligere i stereo enn en stereoforsterkere.

Min påstand er enda at en T-amp er både billigere og langt bedre enn de du linker til (da forstatt i ren lyd ikke andre "features").

T-amp (i alle fall 2020) må du nok dessverre kjøpe i utlandet. Du kan google så finner du en del interessant å lese:-D

Mvh
    Peter

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •