Bra høyttalere til lav pris? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 118
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Lurer litt på hva du egentlig vil ha nå :-)

Skal du ha et rent 2 kanals stereo oppsett, eller skal du ha ett oppsett for surround.
    Skal du ha en ren stereo forsterker eller en reciver der du kan koble inn det du har av andre kilder, playstation, canal digital tuner, pc etc.

Tenker jeg enkelt bare kan koble PS3, PC og dekoder gjennom HDMI kabel til TV'en, så kobler jeg enkelt en kabel fra anlegg til TV'en..?

Uansett.. Jeg har jo mest lyst på stereo, helst gulvhøyttalere, ettersom jeg ikke ønsker å henge masse småhøyttalere opp i taget. Har TV'en og alt det der på et lite soverom, så har ikke mye plass heller.

EDIT: Greit å ha en god forsterker også, om jeg eventuelt skal oppgradere anlegget mitt i senere tid, men er ikke så begeistret for å betale så mye heller. Tenkte bare et billig anlegg jeg kunne ha til TV'en.

Kan nevnes at jeg 5.1 surround pc høyttalere (Logitech X-530 5.1) også. Har egentlig ikke testet dette, men føler jeg vil få mer utnytte av gulvhøyttalere i et så lite rom. (Billigere også?).

Men likte ikke helt at jeg måtte gi 2000,- for en forsterker ass. :/

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reasonable
    Takker for mange gode svar.

Først av alt: Hvis jeg kjøper dette: Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Må jeg fortsatt kjøpe forsterker osv. for å få det til å fungere?

Forsterker: DENON PMA-510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Har hørt at hifiklubben er dyr, men denne var ikke så verst. Men den hadde ikke så mye watt. Betyr dette at den ikke kan ta så store høyttalere?
    Si fe.k.s hvis en forsterker tar 240W, og høyttalere tilsammen yter 300-400w., vil dette ikke gå?

Og når man ser etter høyttalere.. Hva skal man se etter? Har ikke så mye peiling på merker osv., men skal man ikke se litt mye etter watt på dem?

Disse vurderer jeg:

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Og en av høyttalerne her:

Høyttaler av ulik type for ditt flerkanalssystem. - Lefdal

Hva er best?

Ble litt mange spørsmål, men håper noen av dere klarer å svare på dem.

Det skal jo ikke være verdens beste anlegg heller, men vil jo selvfølgelig ha noe som kan spille litt høyt, uten at det blir skurret og kan føre til skade.

Du må nok først bestemme deg for hvor mange høyttalere du vil ha.

Du kan ikke drive mer enn to høyttalere med den Denon forsterkeren du linket til. Hvis du ønsker 5 høttalere må du ha en surroundreciever.

Jeg trur dessverre at du skal slite med å oppnå det du ønsker av lydkvalitet i post 1 med det budsjettet. Spesielt siden d ikke ønsker å kjøpe brukt.

Når det er sagt så trur jeg at du vul få et brukbart oppsett med den Denon forsterkeren og et par Dynavoice F6.

Edit: Var vist litt sein på avtrekkeren der

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg enkelt bare kan koble PS3, PC og dekoder gjennom HDMI kabel til TV'en, så kobler jeg enkelt en kabel fra anlegg til TV'en..?

Uansett.. Jeg har jo mest lyst på stereo, helst gulvhøyttalere, ettersom jeg ikke ønsker å henge masse småhøyttalere opp i taget. Har TV'en og alt det der på et lite soverom, så har ikke mye plass heller.

EDIT: Greit å ha en god forsterker også, om jeg eventuelt skal oppgradere anlegget mitt i senere tid, men er ikke så begeistret for å betale så mye heller. Tenkte bare et billig anlegg jeg kunne ha til TV'en.

Kan nevnes at jeg 5.1 surround pc høyttalere (Logitech X-530 5.1) også. Har egentlig ikke testet dette, men føler jeg vil få mer utnytte av gulvhøyttalere i et så lite rom. (Billigere også?).

Men likte ikke helt at jeg måtte gi 2000,- for en forsterker ass. :/

Dersom du kan klare deg med en kilde (koble allt til TV'n og en kabel der fra til fortsterkeren) så kan du sjekke ut denne tråden:

http://avforum.no/forum/klubb-entusi...rad-t-amp.html

Det er nok det dessidert beste lyden du kan få for en billig penge. Vil sterkt anbefalle en med 2020 chip for litt mer trøkk. Der vil du også få innspill på hvem høyttalere disse passer sammen med.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Du må nok først bestemme deg for hvor mange høyttalere du vil ha.

Du kan ikke drive mer enn to høyttalere med den Denon forsterkeren du linket til. Hvis du ønsker 5 høttalere må du ha en surroundreciever.

Jeg trur dessverre at du skal slite med å oppnå det du ønsker av lydkvalitet i post 1 med det budsjettet. Spesielt siden d ikke ønsker å kjøpe brukt.

Når det er sagt så trur jeg at du vul få et brukbart oppsett med den Denon forsterkeren og et par Dynavoice F6.

Edit: Var vist litt sein på avtrekkeren der

Mvh
    Peter
    Hehe. Takker for svar.

For å være ærlig, så er jeg ikke fast bestemt på stereo eller 5.1, men vil ikke ende opp med fullt av små høyttalere rundt omkring.

Her er forresten noe som så litt mer interresant ut, istedet for alle de små høyttalerne i et hjemmekinoanlegg:

LG hjemmekino - Lefdal

Hva synes dere om dette?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Takker for svar.

For å være ærlig, så er jeg ikke fast bestemt på stereo eller 5.1, men vil ikke ende opp med fullt av små høyttalere rundt omkring.

Her er forresten noe som så litt mer interresant ut, istedet for alle de små høyttalerne i et hjemmekinoanlegg:

LG hjemmekino - Lefdal

Hva synes dere om dette?

Dersom du ønsker en god stereo opplevelse trur jeg at du kommer mye lenger med en 2020 t-amp og et par Dynavoice F-6 enn med det LG settet. Brukervenligheten vil derimot være langt større med LG settet (fjernkontroll, flere innganger etc). Hifi/hjemmekino er fullt av kompromisser også høyt opp i pris. I lavere prisklass må man prioritere det man setter høyest:-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Dersom du ønsker en god stereo opplevelse trur jeg at du kommer mye lenger med en 2020 t-amp og et par Dynavoice F-6 enn med det LG settet. Brukervenligheten vil derimot være langt større med LG settet (fjernkontroll, flere innganger etc). Hifi/hjemmekino er fullt av kompromisser også høyt opp i pris. I lavere prisklass må man prioritere det man setter høyest:-D

Mvh
    Peter
    Takker og bukker.

Hvor finner jeg denne "2020 t-amp"? Har du noe link, eller er det allerede linket her?

Hva vil dere tro er best å ha på et lite rom? 5.1 eller stereo? Dette er vel egentlig noe jeg burde vite selv, men dere har mer erfaring meg.

Uansett, det dumme med hifiklubben er at det er litt dyrt. 500kr i frakt. På lefdal er det gratis frakt, så lenge varene koster over 1000 kr.

Eller er hifiklubben veldig billige? Unnskyld meg, ser bare på antall watt på høyttalerne. :/

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-Amp finner du i diverse varianter på ebay.
    Husk fortollings-avgift+25% moms ved bestilling over 200,- inkl frakt.

Se på finn.no, der er det mange allrighte oppsett til et par lapper. Mange som bare vil bli kvitt greiene uten videre pes og..da blir det billig

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Takker for svar.

LG hjemmekino - Lefdal

Hva synes dere om dette?

Er generelt skeptisk til disse alt i ett annleggene med "tusenvis" av tullewatt :-)
    Desuten så har du jo ikke behov for et annlegg med DVD spiller så lenge du allerede har PS3.

Nei mitt råd er fremdeles : kjøp deg en rimelig 5.1 reciver til ca 2000 og to høytalere feks Dynavoice F6 og koble høytaler, ps3, tuner, pc til reciveren, en HDMI til tv og spill musikk og se film du :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Er generelt skeptisk til disse alt i ett annleggene med "tusenvis" av tullewatt :-)
    Desuten så har du jo ikke behov for et annlegg med DVD spiller så lenge du allerede har PS3.

Nei mitt råd er fremdeles : kjøp deg en rimelig 5.1 reciver til ca 2000 og to høytalere feks Dynavoice F6 og koble høytaler, ps3, tuner, pc til reciveren, en HDMI til tv og spill musikk og se film du :-)
    Ok. Men hvorfor 5.1 reciever hvis jeg bare skal ha to høyttalere forresten?
    Er det ingenting her som er aktuelt i forhold til F6?

Høyttaler av ulik type for ditt flerkanalssystem. - Lefdal

Også tenk på at jeg ikke har mye erfaring med lyd, så jeg vil ikke merke veldig mye forskjell. Jeg synes selv bare ett pinglete PC anlegg (Logitech X-530 5.1) virker bra til PC'n, men synes det blir litt rart å koble de små høyttalerne til TV'en.

Det dumme er jo at jeg egentlig skulle ha det anlegget som lå oppe, men brødre er ikke alltid like greie når de skriker høyere enn normalt.
    Så jeg tenkte det ikke skulle være et problem å finne noe billig nå for tiden som er BEDRE enn det som er oppe, ettersom det er mange år gammelt.

Har også sjekket litt på Finn, men fant ikke så mye. Kan nevnes at jeg bare sjekket på Rogaland.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kupp om du vil ha kvalitetslyd i 2 kanaler : Epos ELS 3 og ELS SUB
    Er du usikker omkring surround, da glem det, du får bedre lyd i stereo om du velger rigtig utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Et kupp om du vil ha kvalitetslyd i 2 kanaler : Epos ELS 3 og ELS SUB
    Er du usikker omkring surround, da glem det, du får bedre lyd i stereo om du velger rigtig utstyr.
    Takker for forslag, men blir litt dyrt ettersom frakt kommer på xx, pluss at jeg må ha forsterker utenom. :/'

Uansett, jeg har sett litt rundt omkring, og Lefdal er jo mye billigere?

Det jeg fant ut var at hifiklubben og surround har jo eksperter som kan det, har tester osv. og har høyttalere som Lefdal ikke har. Fant noen som var like, og Lefdal var billigst.

Hadde jo vært midt i blinken om jeg hvertfall fant en brukt forsterker, ettersom disse er så dyre. Så får jeg eventuelt kjøpe nye gulvhøyttalere om jeg ikke finner noe brukt?

Som sagt, vil jeg helst ikke ha noe sending når det er brukt. Liker best å gå å se på det først.

Og jeg skal ikke ha noe super anlegg heller. Men det skal være endel bedre enn TVhøyttalere. Jeg vil jo sitte behagelig når jeg hører på musikk og ser film, tross alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du absolut vil kjøpe fra lefdal, og egentlig ikke kan bruke mer enn 2000kr så får du ikke noe annlegg... Men vis du går opp til 3000 så er dette en mulig pakke:

Yamaha RX-V467 receiver - Lefdal

Eltax hjemmekino - Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Vis du absolut vil kjøpe fra lefdal, og egentlig ikke kan bruke mer enn 2000kr så får du ikke noe annlegg... Men vis du går opp til 3000 så er dette en mulig pakke:

Yamaha RX-V467 receiver - Lefdal

Eltax hjemmekino - Lefdal
    Ja nå begynner det å ligne noe her.. Har sett forsterkerne der før, men ikke høyttalerne. Men jeg har jo bare sett på stereo gulvhøyttalere, tho.

Så er det bedre å ha et 5.0 oppsett istedet for to større og "bedre" gulvhøyttalere?

Grunnen til at jeg vil handle fra Lefdal er vel fordi det ikke koster noe med frakt, og det pleier alltid å være blant det billigste. Men kom gjerne med andre forslag om dere vet om et sted som er billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det bedre å ha et 5.0 oppsett istedet for to større og "bedre" gulvhøyttalere?
    Grunnen til at jeg foreslo dette er pga at i den pakken er det gulvhøyttalere, og hele pakka koster 1000kr noe som er veldig billig. De andre gulvhøyttalerene lefdal selger koster fra 1500 og oppover.

Vis du skal spille osv syns jeg det er mye fetere å ha surround! Men vis du bare vil spille stereo er det jo bare å trykke på stereo på forsterkeren

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg foreslo dette er pga at i den pakken er det gulvhøyttalere, og hele pakka koster 1000kr noe som er veldig billig. De andre gulvhøyttalerene lefdal selger koster fra 1500 og oppover.

Vis du skal spille osv syns jeg det er mye fetere å ha surround! Men vis du bare vil spille stereo er det jo bare å trykke på stereo på forsterkeren
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes også gulvhøyttalere til 1000,-

Jamo S 426 høyttalere - Lefdal

Men ja, du har et poeng der. Hvis 5.0 oppsettet du kom med her er bedre enn det jeg linka til nå, har jeg vel ikke noe annet valg. Jeg regner med de kan spille litt høyt hvertfall. Men er det ikke noe innebygd bass e.l?

Takker igjen for svar. Om dette er det beste jeg kan gå for, er det bare å finne en billig forsterker med mye watt og kvalitet, slik at jeg også kan oppgradere anlegget mitt i senere tid, (om det er mulig i dette prisområdet).

EDIT: Sorry. Ser nå at de høyttalerne jeg linka var 6 ohm. Det betyr vel at det bare er ca. 105 watt?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig for deg å vente til du har spart deg opp til f.eks 5000,- ? Du vil da få langt flere produkter å velge i med langt bedre lyd enn de som er listet opp i denne tråden til nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Er det ikke mulig for deg å vente til du har spart deg opp til f.eks 5000,- ? Du vil da få langt flere produkter å velge i med langt bedre lyd enn de som er listet opp i denne tråden til nå.
    Tenker egentlig bare noen høyttalere som er en del bedre enn TVhøyttalerne.
    Så er det alltid kjekt med noe som er klart og kan spille høyt. Ser bare på dette som et pluss.

Er 15 år. Har nok med penger, men føler bare jeg ikke gidder å legge ut mer enn 2-3000,- for et anlegg. (Kanskje det er grunnen til at jeg har endel mer penger enn andre.)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3000,- da må det bli brukt hvis du skal ha noe som spiller høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver under på anbefaling av Dynavice F6. Har eid disse selv. Tror jeg batalte 7-800kr for de på netthandelen(vet ikke om de fører disse ennå). Du skal lete lenge for å finne bedre lyd til denne prisen. Testet de med en T-amp en gang. Etter som jeg husker fungerte det helt greit.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •