Ødelegge tv farger? - Sony RX88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelegge tv farger? - Sony RX88

Hei! Først av alt, la meg fortelle om "oppsettet".

Jeg har en ny FullHD-TV, ps3, Canal Digital HD-dekoder, og en gaming PC som er koblet til et Logitech X-530 5.1 surround system. (Bør være det viktigste. bare gir deg en innsikt).

Alright. Så det første problemet med min nye FullHD-TV, er at den ikke har RCA audio utgang. Bare inngang. Så jeg trenger noe sånt som en optisk kabel eller lignende.

Men min Canal Digital dekoder derimot, har en RCA audio utgang. -.- Kan ikke koble til dette, ettersom vil helst bruke høytalerne til PS3'n også.

Selvfølgelig kan jeg koble Logitech X-530 høyttalere gjennom headset inngangen på tven med en headset jack til RCA-konverter, men det vil nok ikke bruke alle 5 høyttalere.

Det er her Sony RX88 høyttalerne kommer inn. Det er bare to høyttalere(gamle), så jeg tenkte dette ville være perfekt å koble til TVen, samtidig som Logitech X-530 høyttalere er koblet til PCen.

Problemet derimot, er det som står på baksiden av høyttalerne. Jeg ønsker ikke noen skade på TV'en. Først av alt, er de "magnitically shielded". Og på baksiden står det: "Hvis høyttalerne fører til at TV-en får dårlig farger, slå av TVen, og slå den på igjen etter 15-30 minutter. Hvis problemet fortsetter, må man sette høyttalerne lengre borte fra TVen."

Så, først av alt: Er dette et problem? Og vil det skade min TV på noen måte? Og vil lydkvaliteten bli dårlig gjennom hodetelefonutgang, redusert volum eller noe sånt?

Trenger du noe mer informasjon? Ikke nøl med å spørre!
    Takk på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her et ett bilde forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de vil ikke skade tv'n. Det verste som skjer er at fargene blir litt rare der hvor høytalern står. Flytt den så er alt ok igjen.

Men, kansje du ikke trenger å bruke dem i det hele tatt.
    Har du prøvd å bruke en Mini Jack splitter? En Sånn En! Denne skal du kunne bruke inn på anlegget slik at du altså kan kjøre 2 kilder inn på 1 inngang. Ikke optimalt men kan være verdt et forsøk

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 99,99% sikker på at problemet med uskjermede høyttalere (d.v.s. magneter) og forstyrrelser på TV-farger kun gjaldt den gangen man brukte CRT TVer. Altså vil dette kunne være et problem med en vanlig gammel billedrørs-TV, men ikke med LCD eller plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thamaz
    Nei de vil ikke skade tv'n. Det verste som skjer er at fargene blir litt rare der hvor høytalern står. Flytt den så er alt ok igjen.

Men, kansje du ikke trenger å bruke dem i det hele tatt.
    Har du prøvd å bruke en Mini Jack splitter? En Sånn En! Denne skal du kunne bruke inn på anlegget slik at du altså kan kjøre 2 kilder inn på 1 inngang. Ikke optimalt men kan være verdt et forsøk
    Har en slik en, bare at den gir to rca utganger. slik at dette kan kobles til annlegget, så går den ene mini jacken inn i headset input på tv'en.

Hvorfor trenger jeg ikke bruke dem i det hele tatt? Dårlige høyttalere? Eller er det fordi det går gjennom headset input?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente ikke at de er dårlige. men tenkte om splitteren ville fungert slik jeg så det for meg så ville det blirr litt enklere en å ha 2 anlegg :P

Ellers så kan du jo lage en "switch" som du manuelt velger tv, ps3, pc på :P blir litt lodding å klipping av kabler men alt går ann

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thamaz
    Mente ikke at de er dårlige. men tenkte om splitteren ville fungert slik jeg så det for meg så ville det blirr litt enklere en å ha 2 anlegg :P

Ellers så kan du jo lage en "switch" som du manuelt velger tv, ps3, pc på :P blir litt lodding å klipping av kabler men alt går ann
    Har heller bestemt meg for å kjøpe nye høyttalere.

Takk for hjelpen.

Gjerne bli med i den nye tråden min hvor jeg leter etter høyttalere.

Kan være jeg ikke får noe for den latterlige prisen, tho.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •