Mirage OM-5 Verdi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage OM-5 Verdi

Heisann..

Noen som har en viss idè om hva et pent par Mirage OM-5 kan være verdt?

-Rtbuggie

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en formening?

Dem ligger til 25.000.

Er disse høytalerne verdt pengene?

Mirage OM-5 - FINN Torget

-Rtbuggie

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en bra høyttaler...

Jeg har hatt hakket mindre.. OM7 heter den vel. Kjempe høyttaler dette. Men mener jeg har sett OM5 til salgs for rundt 10 lapper... Ville aldri gitt 25 for dem i hvertfall.. Det mener jeg de ikke er verdt..

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kostet ikke OMD28 ca 30 lapper da og ikke 70 som det står i annonsen...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Kostet ikke OMD28 ca 30 lapper da og ikke 70 som det står i annonsen...
    OMD28 kostet faktisk 70k.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et pat Mirage OM-6 til kr 9000kr fra butikk.. på bruktbørsen, vet ikke om jeg har lov til å linke direkte til annonsen...? Desse er nok brukt og tatt i innbytte, har stått lenge så er sikkert mulighet for å presse prisen eller be om kabler i tilegg kanskje,,,

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Jeg har hatt hakket mindre.. OM7 heter den vel. Kjempe høyttaler dette. Men mener jeg har sett OM5 til salgs for rundt 10 lapper... Ville aldri gitt 25 for dem i hvertfall.. Det mener jeg de ikke er verdt..
    De gangene jeg har sett OM7 har dem ligget rundt 10000.
    OM5 er nok verdt over 10000 kroner, men om han klarer å få 25000,- for dem blir jeg imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rettelser for de som ikke har fulgt helt med Mirage!

Hei.

Kjenner at jeg blir litt irritert når jeg leser det som blir skrevet her, syns ofte det er greit at folk kjenner til å vet litt om det de skriver før de uttaler seg.

Skal prøve å sumere opp litt her.

Settet mitt er OM-5 som var flaggskipet til Mirage, i samme serie kom OM-7 og OM-9, de sistnevnte lå på ca 16.000,- og 25.000,- i pris, dette fordi disse ikke er en aktiv høytaler, steget opp til OM-5 var ganske stort da disse kostet ca 50.000,- har en monoblokk pr høytaler, større elementer osv.

Før dette hadde man OM-6, OM-8 og OM-10, samme her hvor OM-6 var aktiv, da med en mye mindre monoblokker og mindre elementer, dette var forøvrig en høytaler som ikke ble tatt aløt for godt i mot av publikum grunnet liten forsterkerdel, OM-8 og OM-10 var uten monoblokker, pris på disse husker jeg ikke helt.

OMD serien var arvtager for OM serien, her har vi 2 stk som kan ligne litt på OM-5, det er OMD-15 som er en mye mindre høytaler enn OM-5 som koster 25.000,- nye(litt samme som OM-7) og OMD-28 som var flaggskipet i denne serien til ca 70.000,-, dette er da høytalere som ikke har noen innebygde monoblokker så disse krever sitt i forsterkere, OMD-28 vil også dra på seg alt fra 20.000 til 50.000 å en stereoblokk eller lignende.

Så det å sammenligne mine høytalere med OM-7 eller OM-9 blir veldig feil da disse er veldig forskjellig, både med tanke på pris og lyd.
    En av fordelen med OM-5 er at disse ikke krever noen kraftverk av forsterker slik OMD-15 og OMD-28 gjør.

Hvis dere finner noen OM-5 til salgs er dere flinke da de fleste velger å beholde disse, derfor er pris som den er, dette er en meget fin høytaler som jeg vurdere å bytte ut mot nyere Mirage pluss et par subber.

Håper dere nå fikk litt mere innsikt i Mirage sin verden.

Terje

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at bildene i annonsen er fra en svenskes hjemmekino? Selger(regner med at det er TN her) sier han "har hatt disse i ca 4 år", det sier jo lite om alder på høyttalerne? Jeg er vel enig med Pug-Nose, om han klarer å få 25000,- for dem blir jeg også imponert.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til syvende og sist har det ikke så mye å si hva et par på et forum måtte mene. Det er markedet som bestemmer.

Mirage OM 5 er svært flotte høyttalere som jeg gjerne skulle hatt selv. Lykke til med salget.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Markedet bestemmer

Som noen allerede har nevnt.. Og det er jo grunnen til at eventuelle kjøpere hører med oss andre hifi frelste her i forumet, nettopp for å høre om pris, kvalitet, lyd etc... Mulig Terje N. har rett, men som alt annet i Hifi utstyr så går verdien på den bare en vei og det er rett ned. Og dessuten er det ikke uvanlig at det man ga 100.000 for må man selge for 1/3 pris. Faktisk veldig vanlig for HiFI utstyr selv med noen få år bak seg og er av det øvre sjiktet. Jeg ser det hver dag her i AVTORGET, hifisentralen, hifimagasinet OSV.
    Jeg ønsker Terje lykke til, mulig han finner en Mirage entusiast og som er villig å kjøpe de for det den er verdt. Men man får mye bra HT for 25K på brukten. Og det er bare sundt for alle og enhver å forhøre seg med mer "erfaringer". Hadde trådstarter spurt om brukt pris på Martin Logan HT så kunne jeg hjulpet han bedre. Jeg kjenner ikke til Mirage men jeg har hørt at mange av deres modeller spiller svært bra.
    Jeg ville i alle fall ikke gått og kjøpt det første og beste jeg ser, på den måten får jeg mest mulig for pengene.
    Igjen lykke til med salget. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes alltid det er morsomt med folk som er så kunnskapsrike......men som tar feil. Har ikke vært borti OM-5, men jeg har et par OM-8 stående nede i stua og de har så sant jeg ikke ser syner både nettkabel og høyttalerkabel. De har som OM-6 også en aktiv subwoofer innebygget. Forsterkerne er identiske (150W). Den eneste forskjellen er at OM-6 har 2 stk 8", mens OM-8 har 2 stk 6 1/2"

Nå har jeg rotet litt i arkivet og sitter nå med prislisten fra 2002 på Mirage fra importøren MONO A/S.
    Veiledende priser for OM-9 17995,-, OM-7 27995 og til slutt OM-5 43995,-

Sitat Opprinnelig postet av TerjeNilsen
    Hei.

Kjenner at jeg blir litt irritert når jeg leser det som blir skrevet her, syns ofte det er greit at folk kjenner til å vet litt om det de skriver før de uttaler seg.

Skal prøve å sumere opp litt her.

Settet mitt er OM-5 som var flaggskipet til Mirage, i samme serie kom OM-7 og OM-9, de sistnevnte lå på ca 16.000,- og 25.000,- i pris, dette fordi disse ikke er en aktiv høytaler, steget opp til OM-5 var ganske stort da disse kostet ca 50.000,- har en monoblokk pr høytaler, større elementer osv.

Før dette hadde man OM-6, OM-8 og OM-10, samme her hvor OM-6 var aktiv, da med en mye mindre monoblokker og mindre elementer, dette var forøvrig en høytaler som ikke ble tatt aløt for godt i mot av publikum grunnet liten forsterkerdel, OM-8 og OM-10 var uten monoblokker, pris på disse husker jeg ikke helt.

OMD serien var arvtager for OM serien, her har vi 2 stk som kan ligne litt på OM-5, det er OMD-15 som er en mye mindre høytaler enn OM-5 som koster 25.000,- nye(litt samme som OM-7) og OMD-28 som var flaggskipet i denne serien til ca 70.000,-, dette er da høytalere som ikke har noen innebygde monoblokker så disse krever sitt i forsterkere, OMD-28 vil også dra på seg alt fra 20.000 til 50.000 å en stereoblokk eller lignende.

Så det å sammenligne mine høytalere med OM-7 eller OM-9 blir veldig feil da disse er veldig forskjellig, både med tanke på pris og lyd.
    En av fordelen med OM-5 er at disse ikke krever noen kraftverk av forsterker slik OMD-15 og OMD-28 gjør.

Hvis dere finner noen OM-5 til salgs er dere flinke da de fleste velger å beholde disse, derfor er pris som den er, dette er en meget fin høytaler som jeg vurdere å bytte ut mot nyere Mirage pluss et par subber.

Håper dere nå fikk litt mere innsikt i Mirage sin verden.

Terje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •