Har kjøpt ny reciver, men trenger jeg nye høytalere også?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt ny reciver, men trenger jeg nye høytalere også?

Hei

Har akkurat kjøpt ny reciver, yamaha rx-v667 Yamaha RX-V667 receiver - Lefdal

Tror det var et godt kjøp ut fra det lille jeg kan om hifi (med mitt budsjett hvertfall...)

Jeg er imidlertid litt usikker på hvorvidt jeg skal bytte ut mine gamle høytalere. Jeg kjøpte et surround sett fra proson i 2002, V-series.

Ettersom center høytaleren er borte bruke jeg nå kun fronhøytalerene, twin 800, 120 W, 25 - 20000 hz. I tillegg har jeg en tangent 10' sub.

Jeg kan som sagt ikke veldig mye om hifi og lurer på å investere i nye høytalere, men vet ikke om det er så mye å hente med mitt magre budsjett.
    Jeg er ute etter komplett sourrond etterhvert, men har vurdert å kjøpe kun front nå for så å bygge ut ettersom pengene kommer inn.

Har sett på brukte klipsch rf82 til rundt 5000. Er det noen andre høytalere jeg burde vurdere og titte etter og burde jeg kjøre de med sub eller klarer de seg på egenhånd??

Stua er på ca. 15 - 20 kvm.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så veldig mye valg du har med den rimeligge forsterkeren.
    det du bør gjøre er å høre med lefdal om hva dem anbefaler. du kan sjekke på hjemmesiden til Yamaha om dem har et høyttalersett så passer.
    Ser lefdal har et høyttalersett til 5000kr. fra yamaha så sikkert passer bra. en aktiv subb bør du ha med den rimeligge forsterkeren. Forlang en pakkepris hos lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde sett litt på klipsch men rf82 blir noe stort. Hva med rf52 eller 62? Skal levere mye bra lyd!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje sett på noen av dynavoice settene til Surround.no - Høyttaler spesialisten, de får endel skryt rundt omkring, men jeg aldri hørt på de

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    ikke så veldig mye valg du har med den rimeligge forsterkeren.
    det du bør gjøre er å høre med lefdal om hva dem anbefaler. du kan sjekke på hjemmesiden til Yamaha om dem har et høyttalersett så passer.
    Ser lefdal har et høyttalersett til 5000kr. fra yamaha så sikkert passer bra. en aktiv subb bør du ha med den rimeligge forsterkeren. Forlang en pakkepris hos lefdal
    Ville IKKE hørt med Lefdal hva de anbefaler. De anbefaler det de tjener mest på, og har relativt lite kunnskap om temaet. Den receiveren gir deg mange valgmuligheter, den.

Disse er et meget godt alternativ til å begynne med:

Aktive HT i sort pianolakk *** REDUSERT PRIS ***

Ellers er det mange gode ht til rundt 5k som du sikkert vil bli fornøyd med, og kjøper du brukt, får du mye mer for pengene. Følg litt med på bruktmarkedet, så dukker det opp mye spennende. Og det vil være MYE bedre enn de du har, vil jeg tro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •