B&W PV1 sammen med Creek Destiny

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W PV1 sammen med Creek Destiny

Hei!

Har aldri hatt en subwoofer, og vet derfor lite om hvordan en slik kobles til anlegget osv.

Har et oppsett med vanlig stereoforsterker, Creek Destiny, og B&W 805s høyttalere.

Jeg vurderer å høre på en B&W PV1 subwoofer til anlegget, som benyttes både til film og musikk - musikk er dog det viktigste.

Forsterkeren har følgende tilkoblinger:
    Vedlegg 73846

Altså doble, separat switchede høyttalerutganger. Idag er kun "Speaker A"-utgangene i bruk mot 805S-høyttalerne.

Kan jeg benytte "Speaker B"-utgangene mot en subwoofer som f.eks B&W PV1? Hvordan kobles i så fall dette? :???:

Vil Creek sammen med 805S og PV1 være en god kombinasjon, eller har dere andre gode forslag? (er svært fornøyd med hvordan Creek Destiny og 805S spiller sammen)

Tror dere musikken vil låte bedre med en god sub-woofer i dette oppsettet?

Håper på noen gode svar!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra spesifikasjonene så ser det ut til at sub-en har både høynivå- og lavnivå-inngang.

Dvs. at du kan koble den til enten høyttalerterminal eller pre-ut.

Hvis du kan kjøre signal ut på både A og B-terminalene samtidig kan ikke jeg se noe i veien for å bruke B-terminalen til sub.

Experience the B&W PV1 - Bowers & Wilkins | B&W Speakers

Hvordan det vil låte skal jeg ikke forsøke å mene noe om ettersom det blir uinformert, subjektiv synsing.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Pre-Ampen kan separeres fra effektdelen gjennom en switch på baksiden av forsterkeren. Kanskje beste måten å koble til en sub er å separere PreAmpen og koble Pre-out-kanalen til sub-wooferen slik du foreslår? Fant også følgende i en manual:

"The pre-amp output and the power amp inputs are available through RCA sockets on the rear panel. This is helpful if you wish to bi-amp the
    Destiny. The default setting from the factory is with the pre-amp connected to its power amp. However, when using an external device, such as a
    sub-woofer
    (min utheving) or graphic equaliser etc. it may be necessary to separate the pre and power amps."

Dumt spørsmål sikkert - men må da også ha en kobling fra Sub'en tilbake til "Power Amp IN"?

Ellers er det fullt mulig å benytte både "Speakers A" og "Speakers B" samtidig, men med følgende begrensninger (klippet fra manualen til Creek Destiny):
    "It is NOT recommended to use loudspeakers
    of less than 4 Ohms resistance or more than two pairs of 8 Ohm speakers running in parallel from the amplifier at one time."

NB! Etter at jeg skrev det over sjekket jeg linken du la ved litt mer nøye....Iht manualen ser det ut til for vanlig to-kanalslytting / "vanlig" forsterker er det lagt opp til å bruke en inngang på PV1 kalt "Speakers in" som er en RJ11-plugg som kobles til høyttalerutgangene på forsterkeren. Kabelen med høyttalergrensesnitt i ene enden og RJ11 i andre enden følger visstnok med PV1-sub'en.

Så da bør det jo være greit?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •