kjøpte xtz sub,men all bass går i hjørnet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 139 av 139
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    ikkje støv du,det går ikkje an å blåse de vekk engang,det er akkurat som det er smeltet der.og på de 2 siste bildene ser du helt bak i røret at det er brenn merker.og det er helt rugglete når man tar inn i rørene.
    Mener at XTZ bruker rør av papp, derav den tvilsomme finishen...

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg,ser det ut som lakkstøv.....det er jo rugglette....hadde det vært brann inni subben,hadde det brenni som f... syntetisk dempeull brenner som bare det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet nettopp puls gain på kl 9 og hadde EQ 2 på,fordi det ga best resultat,men den pulse suben klirrer inn i suben.er det normalt,vet at den puls scenen går lavt men alikavel.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten oppdatering.

har da jobet litt med rommet her,satt en bokhylle inn i høyre hjørnet ved siden av suben og det hjalp ganske mye på faktisk,har og kjøpt noe oljemalerier hengt på veggen og det hjalp og faktisk fikk mer mørkere lyd merket eg ikkje så skrikete lyd sånn som før når eg dro på litt.så nå tenker eg å kjøpe meg noen tjukke gardiner og noen som har noen tips?så det hjelper og jobe litt med rommet og seff noe eg skulle ha begynnte med før nå men men.så har jo alle de optiske utgangene på reciveren min tatt turen ingen av de funker lengre kjekkt hehehe.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve DSPeaker Anti Mode 8033C Den gjorde underverk hos meg:-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Du kan jo prøve DSPeaker Anti Mode 8033C Den gjorde underverk hos meg:-)
    seff ska den prøves

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt inn litt planter og det og hjalp veldi på her og har og gått tilbake til mitt gammle anlegge (miderligtid)proson og synest dette va bedre enn de små harman/kardon ht,og de spiller bedre enn det gjorde da eg hadde klipsch rf-52 men hadde eg hatt de de no så hadde lyden vere kanon det tror eg 100% på at de hadde gjort.det hjalp mye med og få inn ting som bilder og planter dempet rommet noe kratigt her merket eg sitter og nyter taylor swift nå uten at det blir for høyt i toppen når eg skrur litt påog bassen ble litt bedre og synest eg spiller mer med frontene enn med harman sine ht,så eg er faktisk veldi fornøyd en eg har noengang vert her.tusen takk for all hjelpen eg har fått fra alle her inne

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da testet pulse scenen og xtz klarer ikkje å holde følge,den er no grei liksom er en hard scene,men når eg har tettet høyre plugg i suben og den andre åpen så kommer det blåselyder delux,den er no grei får no hvere måtte på hva en får for 3000kr liksom,men testet bare med front ht mine Proson Conquest 6020 MKI den klarer den scenen bedre en xtx og er bare 6,5 i de?WTF liksom,skulle no hvert motsatt eller hur.har og testet med lukket på suben funker bedre men forsatt ikkje helt stabil vill eg si.men er no bare 3000kr så får jo ikkje allverdens får det.men synest det er rart at front alene klarer den scenen på pulse bedre en suben min,greit det blåser litt fra portene på ht men ikkje i nærheten av det suben gjør og pluss de har mer kontroll enn suben min på den scenen.

derfor lurer hvorfor det,ska jo ikkje suben min klare den bedre enn front ht min som er 6,5?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne spiller ikke så dybt som subben jo.
    Hvorfor glemmer du ikke diverse testspor og konsentrerer deg om vanlig musikk osv?

Og IKKE skift digitale innganger når forsterkeren er på! Slå den av først.

Ellers, det er ganske normalt at bass forsvinner ut av et rom. Jeg hadde transmisjonlinjer i kjelleren men hørte ingen skikkelig dyb bass. Gikk jeg opp på 1st etage hørte jeg lyder der minnet om et jordskjelv. Dette var i et trehus.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, denne tråden holder på enda ser jeg :P

Frontene dine klarer sikkert den scenen bedre en det subben gjør fordi du har delt sånn at de lavere frekvenser går til sub, det vil si at når du da bare spiller med frontene uten sub, så er det egentlig veldig lite av informasjon fra de laveste frekvensene som går til frontene, mens når du spiller med sub, kommer alle de lave frekvensene med i tillegg og da blir det sikkert for mye for den. Kan jo hende du har gain litt høyt også?

Setter du front til full range og prøver få samme SPL ut av den scenen som subben skal du nok se at frontene dine kveler litt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hehe, denne tråden holder på enda ser jeg :P

Frontene dine klarer sikkert den scenen bedre en det subben gjør fordi du har delt sånn at de lavere frekvenser går til sub, det vil si at når du da bare spiller med frontene uten sub, så er det egentlig veldig lite av informasjon fra de laveste frekvensene som går til frontene, mens når du spiller med sub, kommer alle de lave frekvensene med i tillegg og da blir det sikkert for mye for den. Kan jo hende du har gain litt høyt også?

Setter du front til full range og prøver få samme SPL ut av den scenen som subben skal du nok se at frontene dine kveler litt.
    har kalibrert den med radioshack og den kom fram til kl 11 på gain da va den i fase med front ht,men skulle eg da ha gjort som flageborg som sett gain tilbake og skru til du får 85db da er eg oppe på kl 14 og det blir for mye for den stakkars suben,har testet med full range er mye bedre enn small her og kun swfr.nei ass front ht kveles ikkje sånn som suben gjør heheh,har litt puste problemer men ikkje i nærheten av suben har.musikk funker helt fett ingen prob i det heletatt.men er jo seff mer dypbass på film der den sliter med og få den skikkelig,men men ikkje så mye å gjøre med det,enn og kjøpe en ny sub igjen kansje får da se hva som skjer.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kalibrert den med radioshack og den kom fram til kl 11 på gain da va den i fase med front ht,men skulle eg da ha gjort som flageborg som sett gain tilbake og skru til du får 85db da er eg oppe på kl 14 og det blir for mye for den stakkars suben,har testet med full range er mye bedre enn small her og kun swfr.nei ass front ht kveles ikkje sånn som suben gjør heheh,har litt puste problemer men ikkje i nærheten av suben har.musikk funker helt fett ingen prob i det heletatt.men er jo seff mer dypbass på film der den sliter med og få den skikkelig,men men ikkje så mye å gjøre med det,enn og kjøpe en ny sub igjen kansje får da se hva som skjer.
    Hmm, da vet jeg nesten ikke tror ikke du trenger sette gain enda høyere, hvertfall ikke om den kveles allerede der den er.

Uff syns nesten litt synd på deg, så mye styr du har hatt med dette :P Men virker jo som om du har vært fornøyd noen ganger? Er vel nesten like greit bare si seg fornøyd når det er som best? :P

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hmm, da vet jeg nesten ikke tror ikke du trenger sette gain enda høyere, hvertfall ikke om den kveles allerede der den er.

Uff syns nesten litt synd på deg, så mye styr du har hatt med dette :P Men virker jo som om du har vært fornøyd noen ganger? Er vel nesten like greit bare si seg fornøyd når det er som best? :P
    sant,men blir man igrunnen noengang fornøyd heheh.nei det får bare stå sånn front på large og swfr det er det beste her.så får vi se når skattepengene kommer:*)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant,men blir man igrunnen noengang fornøyd heheh.nei det får bare stå sånn front på large og swfr det er det beste her.så får vi se når skattepengene kommer:*)
    sant nok, man blir jo egentlig aldri fornøyd, kommer nok nye subber inn her om ikke altfor lenge :P selvom det er bra trykk med 2 xtz. Problemet i rommet mitt er at veggene er av betong og de er ganske nakne, som gir mye etterklangstid. Det ender opp med at bassen blir veldig boomete (bassen henger igjen for lenge i rommet), prøver alt jeg kan få lurt dama til å henge opp noen bilder etc :P men men. Tror jeg skal investere i noen akustikk plater som kan brukes hver gang vi ser på film.

vil nok uansett alltid være noen problemer når man ikke har dedikert kino, må bare finne en måte godta det på, og håpe på at man kan skaffe seg en dedikert hjemmekino engang

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et dedikert hjemmekino hadde gjort seg vettu.men lurer på en ting om og kansje flytte om på ting her igjen hehe.sånn som fronten og centeren spiller nå så går lyden ut til de 2 åpningene og det er jo ikkje så bra vettu,lurete på og flytte tvn og anlegget bort til ene veggen da spiller front mot bak veggen men venstre front vill da stå inn mot den ene åpningen igjen.så eg vett ikkje.men har no heldigvis kjøpt meg banana plugger så går kjapper og koble fra og til da.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei får bare leve med det til eg flytter enkellt og greit,men værste plassen eg har bodd i angånde lyd,de andre plassene eg har bodd har vert 100 ganger bedre da hadde eg et pioneer anlegg og en panasonic reciver hadde 50 ganger så bedre lyd i de enn her eg bor nå.så får bare lære meg å leve med det til eg får noe ant,men ikkje lett når du veit at du kan få bedre lyd,men ikkje her det er enkelt og greit,denne kåken her sluker lyden såpass mye at det blir bare middels lyd og ikkje grei lyd,skulle levdt med grei lyd men ikkje her nei,har vendt og plassert alt som går an her i kåken her så det er nytteløst og prøve mer her.ska eg gjøre noe mer her så må det drastikse tiltak til,men det er jo ikkje eg som bestemer det så.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.lurer på en ting her.har fått meg en Onkyo TX-SR508B og den synest eg spiller fletta av rx-v1800,det ble mer dynamik i ht enn på rx-v ble mer klarere dialog i senteren med onkyoen,allt ble liksom bedre med den.og det ska jo det ikkje gjøre rx-v1800 er jo en bedre reciver enn den 508b er.så er det noe gale med rx-v da?

må bare si at eg liker onkyo bedre enn yamaha.ble mer liv i ht min enn med yamaha,en.så eg må lure på om det er noe som ikkje stemmer med rx-v1800 min?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en stor nyhethar da revet veggen som gikk til data rommet og satt tvn inn der og anlegget og fikk jauggu meg bass med den 10 fra xtzså det vart så bra atte.får skikkelig bass og nå,har ikkje gain på mer enn kl 8 heheh,rister godt her ihvertfall.så det va digg må eg si.ska ikkje så mye til?men savner svs suben min nå grine grine hehehe.får vel til å kjøpe en ny sub igjen ehhe

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •