kjøpte xtz sub,men all bass går i hjørnet - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 139
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har du EQ1 og EQ2 på eller av?

Du vil jo miste headroom om disse er på.
    av.gain på kl 12 og 0 i reciveren.men må skru ned lfe level til -14 får og få en grei bass på den scenen.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    av.gain på kl 12 og 0 i reciveren.men må skru ned lfe level til -14 får og få en grei bass på den scenen.

Gain på kl 12 høres i grunn litt høyt ut. Hos meg står gain på ca kl 9 (litt forskjellig på høyre og venstre sub pga arbeidsforhold), og LFE i receiver er satt til -2.

Jeg ville altså justert ned gain på sub og LFE i receiver opp.

Få tak i en desibelmåler om du ikke har dette og sett av tid til kalibrering.

Denne oppskriften er fin.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Rimelig sikker på at mye løser seg om du trekker suben fremover.

Hvor mye bevegelse er det i bassen?

Geir Arne
    Mener du å fysisk trekke subben lenger frem på gulvet? Ca hvor langt fra bakveggen? Jeg har nøyaktig samme problem som trådstarter, men da skal jeg prøve dette selv...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen fin den på kl 9 men måtte opp til 6db i reciveren,men mistet igjen bass på andre scener igjen merket eg,skrudde den opp til kl 10 på suben og 0 i reciveren da begynner den og små puste.men på musikk på kl 9 og 10 ikkje bass litt engang.og da har eg volum på -20 men setter eg ned den til -30 da får eg fin bass i den scenen.ska ikkje vere lett asså.det virker ut som at det er noe gale en plass virker det er det men hvor.

får man proffe til å komme hjem og gå igjenom reciver osv.og hvor og hvor mye koster dette?
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen fin den på kl 9 men måtte opp til 6db i reciveren,men mistet igjen bass på andre scener igjen merket eg,skrudde den opp til kl 10 på suben og 0 i reciveren da begynner den og små puste.men på musikk på kl 9 og 10 ikkje bass litt engang.og da har eg volum på -20 men setter eg ned den til -30 da får eg fin bass i den scenen.ska ikkje vere lett asså.det virker ut som at det er noe gale en plass virker det er det men hvor.

får man proffe til å komme hjem og gå igjenom reciver osv.og hvor og hvor mye koster dette?
    Bor du i oslo? jeg har Db måler, og kunne svingt innom om du gjør. Rimelig nysgjerrig på det der :P

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei bor ikkje i oslo.bor i øygarden litt utfor bergen.men en kammerat ska komme bort til meg imorgen og se,ikkje det at hverken meg eller han er noen eksperter men 2 hoder kan kansje vere klokere enn et hehehe.vi får se ellers får eg vel flytte på tingene og se da.

det er ikkje gjort i en engang nei.sånn det skulle vert.har db måler så får vel ta den i bruk og se.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjelper vel ganske lite og bruke radioshack når ikkje front ht klarer å komme opp i 80db heheheh,asså skrudde level opp til +5 i reciveren kjørte 50hz testtone.satte radioshacken på 80.skrudde volum til -20 men såvidt nålen reagerer engang.prøvde på mindre level i recivern først men da beveget ikkje nålen seg lit engang.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei eg kjøper en til neste uke.tror eg vill få det bedre med 2 enn en her.så får vi håpe på at ikkje 2 vill by på flere problemer heheh.men skal vel ikkje se vekk ifra det.

hvor eg kjøpt en splitter som har 1 han og 2 ho?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte romkorreksjonen og gain på kl9 da satt den suben til +4 i reciveren og ht på minus.det får bare duge til eg kjøper en sub til.testet hot fuzz scene og den gikk greit med på det YPAO kom til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg tenkte eg skulle koble til suben som kom med anlegget bare for og se om det hjalp litt på bassen,men koblet den til og ingen lyd fra den hmm har jo 2 sub utganger,og en ti sånn 5.1 direct eller noen sånnt,men hvorfor får eg ikkje lyd fra suben da?

Edit:så det va til multichannel.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde XTZ 99W12 før. Stuen jeg hadde når jeg bodde i Skien var ikke veldig subvennelig. Eller rettere sagt, basshyppig for å si det på den måten. Jeg løfta på suben sikkert 100 ganger på bare et par timer uten spesielt med resultat, men så fort jeg snudde den, så ble ting helt anerledes. Elementet spilte mot et hjørne, og da hadde jeg 1 port lukket, og det fungerte svært bra på musikk og sådan film. :-)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jeg hadde XTZ 99W12 før. Stuen jeg hadde når jeg bodde i Skien var ikke veldig subvennelig. Eller rettere sagt, basshyppig for å si det på den måten. Jeg løfta på suben sikkert 100 ganger på bare et par timer uten spesielt med resultat, men så fort jeg snudde den, så ble ting helt anerledes. Elementet spilte mot et hjørne, og da hadde jeg 1 port lukket, og det fungerte svært bra på musikk og sådan film. :-)
    oki snudde den inn mot hjørnet testet musikk åja funket veldi fint ska eg si deg,men så ikkje bra ut da hehe med baksiden fram hehe.teste film og se hvordan det blir nå.

film funket veldi bra og fikk mer forsterkining i bassen,så det eg testet til nå virket veldi bra,men så ikkje ut da heheh.men er redd hvis eg kjører YPAO at den vill forsvinne igjen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki snudde den inn mot hjørnet testet musikk åja funket veldi fint ska eg si deg,men så ikkje bra ut da hehe med baksiden fram hehe.teste film og se hvordan det blir nå.

film funket veldi bra og fikk mer forsterkining i bassen,så det eg testet til nå virket veldi bra,men så ikkje ut da heheh.men er redd hvis eg kjører YPAO at den vill forsvinne igjen.
    Den eneste bakdelen det ja, at det ikke ser helt bra ut, men alt for lyden:-D Tipper du får til dette her så det griner etter jeg ;-) Lykke til! Satse på at jeg var til nok hjelp. Bare å hyle om det er noe du lurer på

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk bass i hele rommet nådette va bra og gain står på kl 9 +4 i reciveren og hz står på 120hz men fikk mye mer bass enn når elementet pekte inn mot rommet.flotte greier.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Very good ;-) Da er det bare å justere frekvens etter smak og bare nyte resten :-D Problemet da, er at du får et blått flomlys av suben i hele rommet om du skal ha det mørkt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80hz synest eg den va best på film,musikk synest eg 120hz va bedre enn 80hz hadde eg 120 hz på film det va ikkje så bra som på 80hz,men når eg kjørte YPAO så kom den til 200hz men det likte eg ikkje litt engang.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Very good ;-) Da er det bare å justere frekvens etter smak og bare nyte resten :-D Problemet da, er at du får et blått flomlys av suben i hele rommet om du skal ha det mørkt.
    Her kommer paalab sin beste løsning frem.. Teip - teip og atter teip..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere snakker om Hz her nå er det, hvor dere deler frontene eller hvor dere deler subben?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neie g går bare inn på reciveren og setter hz til 80 på.eg tror ikkje kan dele de hver for seg liksom at ht er 60 og suben 80.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neie g går bare inn på reciveren og setter hz til 80 på.eg tror ikkje kan dele de hver for seg liksom at ht er 60 og suben 80.
    ok, men subben har jo en egen freq måler på seg. hva har du denne på? Max

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •