kjøpte xtz sub,men all bass går i hjørnet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva i alle dager prater dere om nå?

forveksler du lpf og lfe Gunnar?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Hvor er det du skrudde ned denne? i reciever?
    jepp i reciveren.det gjorde meget forskjell det kan eg love deg.har gain på kl 10 nå og er godt med bass når eg har lavt volum på

hadde eg bare vist om denne tidligere så hadde alt vert velstand.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    jepp i reciveren.det gjorde meget forskjell det kan eg love deg.har gain på kl 10 nå og er godt med bass når eg har lavt volum på

hadde eg bare vist om denne tidligere så hadde alt vert velstand.
    Jeg vet ikke hva vi prater om :P

I recieveren min har jeg noe som heter LPF to LFE, den har jeg satt på 120 hz, da jeg har lest dette er riktig her på forumet, en kommentar av flagerborg jeg leste en gang blant annet.

Finner bare en annen ting som har med LFE og gjøre, det er når jeg går inn på audio adjust, så er det noe som heter, LFE levels, der kan jeg velge 3 alternativer på de forskjellige lydformatene, valgene er -10, -20 eller -uendelig, kan velge om det skal være innenfor dolby digital, dts, osv. Er dette det samme?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg går inn på manual setup,sound menu,lfe level og inne på lfe level får eg opp speaker og headset,skrudde ned speaker den sto på max ned til-15,det ble så mye bedre å skru ned den.sitter og hører på musikk nåklager ikkje no.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, merkelige greier, jeg har ikke noe lignende på min i det hele tatt jeg har noe som heter LFE men når jeg går inn på den så er det bare som jeg sa i posten over, ingenting med speakers eller headset og gjøre. Rart

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel litt forskjell på reciver til reciver vill eg tro.men funker fett her ihvertfall når den var skrudd ned

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel litt forskjell på reciver til reciver vill eg tro.men funker fett her ihvertfall når den var skrudd ned
    Ok, jaja jeg skal ikke klage, føler da jeg har rimelig bra bass atm. Her er forsåvidt mine innstillinger:

På subber:
    Begge subber står på phase 180
    Freq på max, og med gain på ca 11ish, likt på begge.
    Har i en skumgummi plugg i hver sub. følte dette ble best på film i rommet mitt.

I reciever:
    Deler front og center på 40hz, har prøvd meg litt med 80hz osv, kan ikke si jeg merket noen betydelige forskjeller, etter romkorreksjon så ble den satt på full band, føler det er litt mye, så satte den ned til 40hz.
    Har LFP to LFE på 120hz.
    All LFE, står på 0Db på de forskjellige lydformatene.

Har ikke målt noe lydtykk enda med den nye subben, men kommer nok etterhvert, med en sub målte jeg 110Db på phil collins - finally tour. Det var fra sweetspot, ca3m unna annlegget og med mastervolum på -18 om jeg ikke husker feil.

Tok noen målinger med en sub, da fikk jeg respons helt ned i 22 hz bare. Har ikke tatt noen målinger med 2 subber, må få gjort det også, men klarte loke til REWen min så må innstalere den på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    hva i alle dager prater dere om nå?

forveksler du lpf og lfe Gunnar?
    Jeg forveksler nå, ja. Så det nå.. var litt trøtt når jeg skrev. Jeg tenkte at han delte subens frekvens på 180hz istedet for å dele den på 50- 60hz.
    Jeg kjører subene mine på 180 i phase, gain på 11.5 og deler ca frekvensen på 60hz... Bruker Klipsch rf82 som front..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Jeg forveksler nå, ja. Så det nå.. var litt trøtt når jeg skrev. Jeg tenkte at han delte subens frekvens på 180hz istedet for å dele den på 50- 60hz.
    Jeg kjører subene mine på 180 i phase, gain på 11.5 og deler ca frekvensen på 60hz... Bruker Klipsch rf82 som front..
    da har du subbene ganske likt som meg, bortsett fra at jeg har de på max på freq, da jeg har hørt dette var anbefalt her inne og bare la reciever ta seg av denne delingen.

Hva har du frontene på i reciever? Large , full band eller 40hz? eller mer?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva gjør den lfe level.vet den har med suben å gjøre,men når eg går inn på lfe level da står de speaker og headset begge sto på max.ska den stå på max i grunn eller skal den vere helt nede i -20?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva gjør den lfe level.vet den har med suben å gjøre,men når eg går inn på lfe level da står de speaker og headset begge sto på max.ska den stå på max i grunn eller skal den vere helt nede i -20?
    For å være helt ærlig har jeg ikke peiling, tror det har noe med hvor mye av bass signalet som går til subben eller noe, men det du prater om har jeg absolutt ingen anelse hva er, headphone eller speakers? og minus 20 er det maks?

Kansnkje noen andre vet det? litt interrisert finne det ut, uansett, ble det bedre så er det jo bare chill? :P

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -20 er maks ja.ble bedre på voldsome bass scenene men ellers ble det litt mindre trøkk liksom i film,men musikk funker det.tok eg den på 0 igjen sånn den sto og hadde gain på kl 9 og hot fuzz scenen 7.43 min ut i filmen så høres suben ut som den dauer rett og slett,blåser og puster tungt på kl 9,sånn ska jo det ikkje vere.men skrudde ned den lfe level til -14 ble bedre da og funket veldi bra på andre voldsome scener.men ellers ble det lite med trykk på vanlige bass sccener.har da gain på kl 11 no og -14 på lfe level.

så eg vet ikkje men noe er no gale siden den puster og peser som en gammel gris når lfe står på 0.så hvis noen vet noe skriv i vei.all svar setter eg pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    da har du subbene ganske likt som meg, bortsett fra at jeg har de på max på freq, da jeg har hørt dette var anbefalt her inne og bare la reciever ta seg av denne delingen.

Hva har du frontene på i reciever? Large , full band eller 40hz? eller mer?
    Her er det ingen reciver med masse knapper å slikt.. eller jeg har det også, men den er i stua..
    Subene er koblet opp på L og R preout på rotel mens nr 2 er nad koblet opp til... jeg har kun stilt etter hva jeg synes låter best der jeg sitter.. Føler jeg er relativt heldig med at nå etter et par timer så har jeg mest trøkk akkurat i sweetspot eller hva de nå kaller det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jo vere at at EQ i reciveren prøver og dekk for en dip eller noen sånnt kansje at det blir så voldsomt.eg vet ikkje men eg kan prøve imorgen og spille av uten og bruke EQ og se om det blir bedre da man vet aldri.men får no se.

Edit.ser sånn ut tok gain på kl 9 igjen prøvde den scenen uten EQ da va det ikkje noe prob.så hva gjører YPAO feil da?siden den ikkje puster og peser uten EQ men med EQ så høres det ut som at suben vill daue,ja høres ikkje verre ut asså.så er noe med rom koreksjonen som ikkje stemmer.

PS:hadde da LFE level på 0 sånn den sto til vanligt da eg testet igjen.

håper eg ikkje vekkte naboen nå;P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan jo vere at at EQ i reciveren prøver og dekk for en dip eller noen sånnt kansje at det blir så voldsomt.eg vet ikkje men eg kan prøve imorgen og spille av uten og bruke EQ og se om det blir bedre da man vet aldri.men får no se.

Edit.ser sånn ut tok gain på kl 9 igjen prøvde den scenen uten EQ da va det ikkje noe prob.så hva gjører YPAO feil da?siden den ikkje puster og peser uten EQ men med EQ så høres det ut som at suben vill daue,ja høres ikkje verre ut asså.så er noe med rom koreksjonen som ikkje stemmer.

PS:hadde da LFE level på 0 sånn den sto til vanligt da eg testet igjen.

håper eg ikkje vekkte naboen nå;P
    Late night kalibrering er alltid morro
    høres ut som det er rett og slett at subben din blir på en måte makset, skal da ikke det med gainen du bruker eller eq på, må da ha noe med de here LFE levelsene da. Problemet er at jeg egentlig ikke vet hva det betyr kasnkje søke litt rundt på det, se hva jeg finner

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det eg fant i brukerhånd boken.

Low-frequency effect level
    B)LFE LEVEL
    Use this feature to adjust the output level of the LFE (lowfrequency
    effect) channel according to the capacity of
    your subwoofer or headphones. The LFE channel carries
    low-frequency special effects which are only added to
    certain scenes. This setting is effective only when this unit
    decodes bitstream signals.
    Control range: –20 to 0 dB
    Control step: 1 dB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men eg er nødt til å skru ned den lfe level eg til -10 og gain står på kl 12 da høres det ikkje ut som at suben dauer i den scenen.synest det er rart eg at det ska vere sånn.men eg harhørt at den lfe level ska stå på 0.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det eg fant i brukerhånd boken.

Low-frequency effect level
    B)LFE LEVEL
    Use this feature to adjust the output level of the LFE (lowfrequency
    effect) channel according to the capacity of
    your subwoofer or headphones. The LFE channel carries
    low-frequency special effects which are only added to
    certain scenes. This setting is effective only when this unit
    decodes bitstream signals.
    Control range: –20 to 0 dB
    Control step: 1 dB
    Ok, da virker dette som det samme som jeg har da, k hende det er annerledes siden jeg har nyere reciever, på min er det liksom for hvert eneste lydformat istedenfor bare enten speakers eller headphones, jeg har dog ingen headphones innstilling i det hele tatt. En annen forskjell her er jo at dine control steps går 1 og 1 Db, mens på min går det liksom 10 og 10. med -20 som laveste, har funnet ut at -uendelig er jo helt av såklart. Så det er nok samme greiene, når jeg setter disse lavere så merker jeg at mye av bassen forsvinner i lydsporene så jeg har de bare på null jeg. Korrigerer jeg heller volumet på reciever.

Veldig rart at du måtte sette ned dette, og at det "choker" seg på den scenen. Høres merkelig ut, skull likt høre hvordan det hele høres ut.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det synest eg og hvorfor er vel et godt spørsmål.er litt irreterende at den ska vere sånn i den scenen,men er som du du sa jo lavere eg setter den jo mindre bass får eg i andre scener igjen det merket eg,selvom YPAO setter suben ned til -4,5 og gain står på kl 12 0 i reciver så har den vanskligheter på den scenen.

da vet ikkje eg hva eg kan gjøre og hvorfor den er sånn.er jo litt dumt da.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du EQ1 og EQ2 på eller av?

Du vil jo miste headroom om disse er på.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •