kjøpte xtz sub,men all bass går i hjørnet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 139
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Har du kjørt romkorreksjonen i receiveren da? Prøv også litt med og uten fasepluggene.
    hei.nei eg har ikkje kjørt romkorreksjonen enda.

har prøvd med fasepluggene og på musikk synest eg den va best uten,men på film va den bedre med høyre plugg i.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ble altså ikke nevneverdig bedre med XTZ enn med SVS?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Så det ble altså ikke nevneverdig bedre med XTZ enn med SVS?
    SvS ? er det noen som har nevnt svs i denne tråden da?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde en svs før.nei den solgte eg ble for mye her med den synest eg.solgte klipsch ht og fordi at eg fikk ikkje de til å spille godt her,det va bedre med mindre ht.pluss svs va tung som bly og flytte på hehe.men eg sier meg fornøyd nå sånn det står det er bedre bass enn det var pluss gain kunne eg skru ned fra 12 til 11.så kansje eg kjøper meg en anti-mode og se om det blir bedre da.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte romkorreksjonen nå og følgene ble så.

Front Left:+4
    Center:+3,5
    Front Right:+3,5
    Sur R:+3
    Sur L:+3,5
    Swfr:-3,5
    og den kom på 200hz i recivere

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lekte meg litt med EQ2 idag skrudde ned gain til kl 9 og det ble bedre bass på de voldsome scenene sånn som cars helt i begynnelsen,når de sto på kl 11 ble det liksom for mye synst eg hørtes ikkje helt pent ut men med EQ og gain på kl 9 hørdes det mye bedre.

det eg lurer på er om den EQ knappen på xyz kan gjøre at eg øydleger suben,står i bruksanvisningen at den bør brukes med forsiktighet.noen som har prøvd med EQ på xtz som kan svare på det?men eg likte det bedre med den på og gain på kl 9 enn kl 11.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd og snu suben med elementet mot veggen? Hjalp betraktlig hos meg! Ble like god bass i så og si hele rommet..

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    har lekte meg litt med EQ2 idag skrudde ned gain til kl 9 og det ble bedre bass på de voldsome scenene sånn som cars helt i begynnelsen,når de sto på kl 11 ble det liksom for mye synst eg hørtes ikkje helt pent ut men med EQ og gain på kl 9 hørdes det mye bedre.

det eg lurer på er om den EQ knappen på xyz kan gjøre at eg øydleger suben,står i bruksanvisningen at den bør brukes med forsiktighet.noen som har prøvd med EQ på xtz som kan svare på det?men eg likte det bedre med den på og gain på kl 9 enn kl 11.
    Tror ikke det er så farlig til film, jeg bruker ofte EQ 2 settingen om jeg skal skremme naboene litt, føler også at subben går litt dypere med denne på, tror de har skrevet at man skal være litt forsiktig, fordi om du kjører hardt med den på og gain på høyt i tilegg, kan det jo skje saker og ting, er vel for å sikre seg mot garanitsaker etc.

Er det samme som står på bruksanvinsningen når du kjøper plasma skjermer, at det er fare for innbrenning med samme bildet på over tid. Det er jo en fare for det (i litt større grad en på subben), derfor har de skrevet det og at det ikke dekkes av garantien.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg likte å bruke EQ2 fordi slipper og ha så mye gain og blir bedre bass i voldsome scener men likte den på musikk og.nei tror eg får bare svi av 3000kr til og kjøpe en til sånn at det blir bedre kansje.ha en i hvert hjørne tror eg blir bra.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.har gjort det og det viste seg at det va de 2 hjørnene frame der som den står nå som va den beste,men når eg setter meg ned i sofan forsvinner mye av bassen og går i hjørnet og når eg reiser meg opp fra sofan så er det betydlig bedre bass.

horfor det er sånn vet eg ikkje for når eg krabbet på gulvet så va det best bass i hjørnene.
    Prøvd fasevenderen. utifra bildene dine ville jeg plasert den på tverrveggen å helt inn til sofaen å hørt.
    snu den 180grader, slik den peker inn mot veggen er og mulig.
    det er bare oppfinnsomheten så setter grenser på plasering av subb.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kun en sub så burde du ikke dele (eller la den spille med) høyere en 80Hz hvis den ikke står plassert imellom høyttalere(retningsregel).

Du har nå funnet de mest optimale plassene å plasere subben påp gulv, men det kan være noe å hente på å finne optimal høyde å plasere den i. Rommet er tross alt tredimensjonalt:P

Din ide om å kjøpe en ekstra sub støtter jeg helt ut, å ha en i hvært hjørne i front vil jevne ut respons i rommet betraktelig. Hold deg til romkoreksjon på yamahaen din, den fikser det med fase og delefrekvens så du slipper. bare husk å sett fase til 0 før du kjører romkoreksjon. lykke til=)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den støtter eg og så kjøper meg en til neste mnd.men trakk den ut litt fra veggen her er vel rundt 20 cm ut fra veggen satt gain på kl 9 nja vakke så veldi mye bass men kjørte romkoreksjon der la den alle ht til -1 og suben til +2,5 og det va godt med trykk,så den får stå sånn også kjøper eg en til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 2 stk XTZ nå 10" å med 1 var det litt vansklig å få good bass der eg satt mens når eg kjøre 2 nå så har eg myyye "headroom" for det blir nesten alt for mye nå..

Anbefales med 2

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Jeg har selv 2 stk XTZ nå 10" å med 1 var det litt vansklig å få good bass der eg satt mens når eg kjøre 2 nå så har eg myyye "headroom" for det blir nesten alt for mye nå..

Anbefales med 2
    det eg tenkte meg.så derfor kjøper eg meg en til.slipper å stresse så mye med denne ene her,har fått den greit nok til nå synest eg,men skal nok ha en til det er det ingen tvil om.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm testet hot fuzz og når man kommer til 7,50 min ut så lager suben ulyder og gain er på kl 9 ingen eq på eller noe sånnt og 0 i reciveren veldi rart synest eg og den spillte eg i fra pcn min,tenkte eg sku bare teste å putte hot fuzz i blu ray spilleren min på samme scene men der hørde eg nesten ingenting,så eg skrudde gain opp til halv 11 og ingen ulyder når eg spillte den fra blu ray spilleren.hvorfor lager den ulyder på kl fra pcn men ikkje fra blu ray spilleren der kan eg ha den på kl halv 11.syntes det va veldi rart eg.noen som har en mening om hvorfor det er sånn.

Edit:
    skrudde ned noe som heiter LFE level,den sto på max,skrudde den ned til -3 da ble det bedre bass.den har ikkje eg hvist om engang derfor hørdes det jævligt ut på skikkelige bass scener.men ska eg skru den mer ned eller?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet nå med gain på kl 12 og skrudde ned lfe level til -15 og sånne ulyder borte vekk på hot fuzz.så den har vert roten til all ondskap her.men angre no at eg solgte svs suben ehhehe.men va gott med trykk no fikk til og med klage fra naboen nå heheh,så eg får vel teste litt mer imorgen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo til og med bass på lavt volum og manluksus man

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vis du har kjørt med lpf på fullt så er det ikke løye du sleit med å få fin å bra bass...

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet nå med gain på kl 12 og skrudde ned lfe level til -15 og sånne ulyder borte vekk på hot fuzz.så den har vert roten til all ondskap her.men angre no at eg solgte svs suben ehhehe.men va gott med trykk no fikk til og med klage fra naboen nå heheh,så eg får vel teste litt mer imorgen.
    hva er dette for noe? er det samme som LPF of LFE? skal ikke dette være målt i HZ?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:
    skrudde ned noe som heiter LFE level,den sto på max,skrudde den ned til -3 da ble det bedre bass.den har ikkje eg hvist om engang derfor hørdes det jævligt ut på skikkelige bass scener.men ska eg skru den mer ned eller?
    Hvor er det du skrudde ned denne? i reciever?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •