Sprengt TST 229 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.thebuttkicker.com/buttkic...fier_home.html

Her er hjemmesiden dems, vet ikke hvem som selger de i norge men....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send pm til Zulu.
    Han skal selge en slik en!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja han har den, stemmer det, nei blir litt for kostbart for meg..

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 2stk 229 på min d250, går greit det. Men jeg synes automatsikringen i tst slår inn litt vel ofte. Lukter også litt svidd hvis man drar på max. Hadde det samme problemet med bare en tst også. Ser nå at denne modellen har gått ut/blitt erstattet. Kanskje tst 229 ikke er så veldig bra? Forsterkeren har aldri gått i protect-mode, tror ikke den er problemet. Jeg vil ha to nye tst 239! Men man kan jo ikke få alt man vil her i verden....

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har nettopp bestilt 2 stk 239 og D-250. hadde tenkt å seriekople de. Hva har du gjort ?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville aldri kjøpt TST, vart jo litt bitter når min siste gikk til rett vest etter ikke så lang tid da men, syntes ikke den tålte all verdens, den buttkickeren jeg har nå er bare helt villmann i forhold..

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med whoracle! Kjøper heller ikke TST igjen etter min dårlige erfaring med de. Prøvde å få den på reklamasjon, men skader som dette dekkes ikke sa de!! :evil:

Fikk tilbud om å kjøpe ny for 900 nok, men de frister ikke med TST igjen. Tror jeg prøver 2 av de billig typen på ljudia. 499x2 er jo en rimelig affære!

ivan

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Trodde at zachary oppstilt i mono skulle kunne kontrollere denne.
    Tror ikke at d er guff som mangler. Har kun kjørt på max halv styrke på tst forsterkeren.

Mvh Ivan
    Kanskje her du har det, kopler man en forsterker opp i <b>mono</b> blir dempefaktoren halvert og dvs halverer kontrollen grovt sett på elementet.
    Kjenner ikke selv til denne Zachry men hvis det er en stereo frosterker ville jeg kjørt den på den ene kanalen. Spiller man høyt på mono og hvis forsterkeren er "ustabil" i første omgang kan den fort miste kontroll selv på små elementer som rumperistere.

Dette kan være årsaken til dette. Hvis det skulle blitt brukt to stk på Zachry, kopl de i stereo (eller hvis dette er en mono sak, så kopl de IKKE i paralell, men serie)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Trodde at zachary oppstilt i mono skulle kunne kontrollere denne.
    Tror ikke at d er guff som mangler. Har kun kjørt på max halv styrke på tst forsterkeren.

Mvh Ivan
    Kanskje her du har det, kopler man en forsterker opp i <b>mono</b> blir dempefaktoren halvert og dvs halverer kontrollen grovt sett på elementet.
    Kjenner ikke selv til denne Zachry men hvis det er en stereo frosterker ville jeg kjørt den på den ene kanalen. Spiller man høyt på mono og hvis forsterkeren er "ustabil" i første omgang kan den fort miste kontroll selv på små elementer som rumperistere.

Dette kan være årsaken til dette. Hvis det skulle blitt brukt to stk på Zachry, kopl de i stereo (eller hvis dette er en mono sak, så kopl de IKKE i paralell, men serie)
    Takk for klart og greit svar, da vet jeg hva jeg må gjøre

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er link til ljudia som selger denne forsterkeren:
    http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...0&cart_id=

Her står det Zachry D-250 Monoforsterker 250 watt.

Koblet min tst opp på speaker A terminalen. Se bilde.

Har jeg gjort noe galt??

Mvh Ivan

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, etter hva jeg kan se ut ifra teksten:

Kan brukes som vanlig monotrinn

så er det en stereo som kan brokoples...?
    Ville da bare kjørt på den ene kanalen uten å brokople.

Er dette tilfelle at TSTen går i stykker av denne grunn, vil jeg si at Zachryen ikke kan brukes til mange ting :?

Jeg kan ta alldeles feil her, så et lite forbehold.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Hmm, etter hva jeg kan se ut ifra teksten:

Kan brukes som vanlig monotrinn

så er det en stereo som kan brokoples...?
    Ville da bare kjørt på den ene kanalen uten å brokople.
    Du har ikke stort valg. Det er en MONOFORSTERKER! Skal du brokoble den må du kjøpe to.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ville tro det var et monotrinn av det jeg ser av koplinger. Men når det står:

KAN brukes som monotrinn...?

Jaja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk får skaffe seg skikkelige amper når de skal benytte TST så slipper de å ødelegge dem.

Når du skal ha 110% ut av en Zachry så vil jeg tro at den sliter med å lever skikkelig når dette skal leveres i frekvenser mellom 10-60Hz. Etter at jeg begynte å bruke skikkelig med effekt på de så fungerer de mye bedre, samt at de ikke går i stykker. Det holder ikke å skylde på at TST'en ikke er bra nok når det er utstyret dere benytter den på som ikke er godt nok. :roll:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får aldri nok effekt, det samme med rumperistere, da disse er høyttalere

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder ikke å skylde på at TST'en ikke er bra nok når det er utstyret dere benytter den på som ikke er godt nok
    I henhold til TST 229 krav til forsterker er spec på Zachary helt i tråd!!

Er TST følsom for "dårlige" forsterkere, så burde vel d være nevnt i manualen?? Eller er d en selvfølge?? Hva er så dårlig??

Vil nok være forsiktig med å si at TST ikke er god nok, men Zachary og TST 229 var ikke noen perfect match hos meg!

Tror jeg kjøper 2 billige ristere fra ljudia og prøver desse. Har mest lyst på 2 buttkickere(med tilhørende forsterker), men de får vente.

Mvh Ivan

Newcomer r3mark sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Noen som kan forklare hvorfor klipping skulleskape problemer med denne? Den gjengir vel ikke høyfrekvente komponenter uansett, eller?
    Klipping = DC
    DC = Speaker death

Det er jo alltid noen som skal presse mer utav forsterkerene sine enn de egentlig klarer. Er forøvrig veldig fan av Tivoli-radioene, som er begrenset slik at full peis på volumkontrollen faktisk gir deg det kombinasjonen av forsterker og element klarer å yte uten vreng.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clark Syntesis burde spesial laget/produsert en egen amp til risterene sine..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder ikke å skylde på at TST'en ikke er bra nok når det er utstyret dere benytter den på som ikke er godt nok
    I henhold til TST 229 krav til forsterker er spec på Zachary helt i tråd!!

Er TST følsom for "dårlige" forsterkere, så burde vel d være nevnt i manualen?? Eller er d en selvfølge?? Hva er så dårlig??

Vil nok være forsiktig med å si at TST ikke er god nok, men Zachary og TST 229 var ikke noen perfect match hos meg!

Tror jeg kjøper 2 billige ristere fra ljudia og prøver desse. Har mest lyst på 2 buttkickere(med tilhørende forsterker), men de får vente.

Mvh Ivan
    ja da har jeg vært og hentet min D-250 forsterker og jeg har den uvanen at jeg leser manualen før jeg tar den i bruk. Der fant jeg bl. annet følgende melding.

Minimums impedans er 8ohm hvis det tilsluttes høytalere på begge utganger er minimums impedans 16 ohm. Dette er en mono forstreker. De to høytalerutgangene er bare en utgang med to tilkoplingsmuligheter. Det betyr i klarteks at hvis du skal bruke forsterkeren for en TST rumperister som har 4ohm impedans må du ha minimum 2 stk TST og de må serie koples på den ene utgangen. Så hvis man bruker en TST (dvs 4 ohm)eller kopler en på hver utgang (det vil si 2 ohm)så går det rett vest.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spm kanskje, men hva er forskjellen på å paralellkoble og seriekoble? Serie: Tvinne de to svarte og de to røde lederne sammen å pakke de inn i henholdsvis rød og svart på forsterkeren?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •