jama

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: jama

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jama

hei.. Nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre. Hadde ment å kjøpe jama s606 hcs3 hyttalerpakke.. Men nå ser jeg elkjøp har kampanje på jama s608,da uten center og bakhøyttalere. Spiller 608 merkverdig mye bedre enn 606 frontene? Noen som vet? Tenkte da at jeg kjøpte kun 608frontene nå, å eventuelt center og satelitt senere om jeg føler behov, skal bruke dem mest til spill musikk og tv, mer enn film. skal drives med en onkyo tx 608... Hva mener dere, skal jeg gå for jama s606 hcs3 settet, eller er 608 frontene mer for penga. Koster det samme.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raptor81
    hei.. Nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre. Hadde ment å kjøpe jama s606 hcs3 hyttalerpakke.. Men nå ser jeg elkjøp har kampanje på jama s608,da uten center og bakhøyttalere. Spiller 608 merkverdig mye bedre enn 606 frontene? Noen som vet? Tenkte da at jeg kjøpte kun 608frontene nå, å eventuelt center og satelitt senere om jeg føler behov, skal bruke dem mest til spill musikk og tv, mer enn film. skal drives med en onkyo tx 608... Hva mener dere, skal jeg gå for jama s606 hcs3 settet, eller er 608 frontene mer for penga. Koster det samme.
    Høyttalerne heter Jamo.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Høyttalerne heter Jamo.:-D
    jepp det heter dem MEN du skjønte nå hvilke jeg mente..... skrev innlegget med en liten mobiltelefon,så ble sikkert mye feil i innlegget, hehe..
    men noen som har erfaringer med jamo s606 vs s608 frontene?? er det myye forskjell på lyden i disse to.? tenker jeg ikke trenger surroundlyd med det første,om lyden i s608 er mye bedre enn s606, da kan jeg heller kjøpe center,bass og satelitt høyttalere etterhvert som penga kommer inn

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en vurderingssak for deg dette her!
    Kommer an på hvor mye du vil bruke, og om du trenger surround eller ikke.

Men du har jo allerede en AV-receiver, så da kan det vel like gjerne være greit å ha lyd i alle kanalene? Men husk at denne Onkyoen ikke driver hva som helst, og skal du ha store fronter bør du supplere med ekstra effekt-trinn. En god sub kan jo også hjelpe på, sett alle høyttalerne til small og del på eks. 80Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Blir en vurderingssak for deg dette her!
    Kommer an på hvor mye du vil bruke, og om du trenger surround eller ikke.

Men du har jo allerede en AV-receiver, så da kan det vel like gjerne være greit å ha lyd i alle kanalene? Men husk at denne Onkyoen ikke driver hva som helst, og skal du ha store fronter bør du supplere med ekstra effekt-trinn. En god sub kan jo også hjelpe på, sett alle høyttalerne til small og del på eks. 80Hz.

er helt fersk i gamet, har ikke brydd meg om lyd tidligere,men merker nå at det hadde vært greit me lyd til 50tommern å,så derfor jeg er ute etter erfaringer om disse høyttalerne, da disse var ganske rimelige og samtidig elegant.
    men hadde ikke så mye mer enn 4-5 tusen til rådighet til høyttalere i første omgang

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo s606 hcs3 er en kanon match til Onkyo 608 i testen som var i
    bladet Hjemmekino nr.4 2010, de testet riktignok 606 hcs6 men eneste forskjellen er at det er med sub på den pakken.
    Subben var også det svakeste punktet på den.

Onkyo tx-608 har bare preout for sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har erfaring med jamo s606 vs s608? vil f.eks s606 bli for spinkel til musikk i forhold til s608? er først og fremst musikk og spill det vil bli brukt til, MEN evt. surround om det blir et savn etterhvert. ser ikke så mye film, men har nå surround reciever,bra med tilkoblingsmulighetetne.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn med stereo, også legger du litt ekstra i JamO fronter
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte allerede om dette i en tråd jeg har skrevet (er ny, har litt innkjøringsvansker, som å søke ol. =)), men hva er fordeler/ulemper med s608 over s606? Er førstnevnte "storebroren" til s606 og vil derfor være "bedre på alle områder"? Vil en Yamaha rx v767 være sterk nok til å dra disse høytyalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uten tvil gått for S608 her, og heller supplert med bakhøyttalere i senere tid. Husk at det er rimeligere å skaffe seg bakhøyttalere og center, enn å skifte ut fronthøyttalerene dine !!

S608 har i tillegg et 10" element på siden, så du får litt mer dybde og trykk enn hva S606 klarer å levere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •