Tips til oppgradering fra 'tv-lyd' på liten plass med lite budsjett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til oppgradering fra 'tv-lyd' på liten plass med lite budsjett

Er på søken etter et greit 2.1 type sett for å få et løft i lyden generelt, men mest i den nedre delen av skalaen. Som student er det ikke plass til all verden når alt er plassert på 20kvm. så størrelsen er av betydning og gulvhøyttalere er det rett og slett ikke plass til. Budsjettet er heller ikke uten takhøyde, og en pris i område rundt 2.000,- vil jeg se som en øvre grense.

Har sett på diverse pc-høyttalere da disse såvidt jeg har funnet, er de eneste i denne kompaktklassen som leveres uten en ekstra ekstern dvd/blu-ray -spiller etc. noe jeg ikke trenger, eller har plass til forøvrig. Har derimot ikke all verdens med god erfaring fra slike anlegg, men mye kan jo ha skjedd siden jeg sist hadde et slikt for en del år siden. Ei heller kan jeg stille store krav i en slik prisklasse uansett.

En annen mulighet jeg har tenkt på, er å eventuelt kun kjøpe en sub fra eks. XTZ eller andre og bruke den i sammenheng med tv'ens høyttalere. Men hvorvidt dette lar seg gjøre har jeg ikke fått sjekket ut (Samsung A656).

Så hvis noen har tips så hadde jeg blitt veldig takknemlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en lydplanke?

Kjøp i tillegg en TOSLINK til Coax converter, og da kan du koble alt til tven via hdmi (bluray, dvd, pc, spillekonsoller), og kjøre lyd ut via TOSLINK/optisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydplanker er et fornuftig valg for de som kun ønsker og oppgradere tv lyden og har begrenset med plass..
    Her er et alternativ med "trådløs" sub det forenkler endel i forhold til plassering..Låter godt gjør det å 8)

Harman/Kardon SB15 Lydplanke | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lydplanken så jo ut som et veldig godt alternativ! Er vel i grunn akkurat det jeg trenger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innenfor budsjettet ditt er kanskje dette et alternativ:

Soundbar SB100

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste jeg kommer på til deg er nok logitech z5500, den har nokk av bass med er desverre 5.1, skal det bare brukes til film og tv eller noe musikk og?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en tusenlapp liggende etter gavene fra julenissen, så bestilte liksågreit en HK SB15. Litt over budsjettet, men prisen var såpass rabattert hos Soundgarden at det vil nok betale seg i mer lytteglede over tid

Vurderte noe ala Logitech sine sett en stund, men siden surround ikke lar seg gjøre spesielt bra i hybelen, er det bedre å legge pengene i et sett som blir brukt 100% enn å ha 3-5 høyttalere til overs.

Takk for alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.000,- er et veldig lite budsjett når man skal handle noe som har med lyd og gjøre, men bedere lyd enn 'tv-lyd' skal du kunne kjøpemed ditt budsjett.

eirik845 sitt forslag var kjempebra for prisen imo, aldri før sett en så bra receiver(den fra lefdal) til en så lav pris.

Høyttalerne der er også mye bedere enn dritt-høyttalerne som er innebygga i tv'en.

Så kan du jo kjøpe subwoofer også når du får mere penger og rytte med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •