Hegel H1 Special edition sammen med System Audio XP60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H1 Special edition sammen med System Audio XP60

Heisann,

Jeg har nylig kjøpt System Audio XP60 høytalere, samt Hegel H1SE forsterker og Hegel HD2 (total pris 17 000 kr). Vurderer også å kjøpe Hegel CDP2A Special Edition CD-spiller.
    Siden min kunnskap om Hi-fi er lik null, så hørte jeg på selgers (Soundgarden) anbefalinger og kjøpte forsterker og høytalere uhørt.
    I etterkant har jeg lest hva skribentene her har skrevet, og registrerer at det er delte meninger om Hegel forsterker sammen med System Audio.
    Mitt spørsmål er derfor: Har jeg gjort et bomkjøp, eller høres dette bra ut med tanke på kvalitet og pris. Jeg har enda ikke hentet anlegget, så har trolig mulighet til å bytte hvis det er ønskelig.

Anlegget skal stå i en liten stue på 30m2. Jeg skal primært bruke cd og spotify. Med unntak techno og rap, lytter jeg til alt av musikk (men mest britisk rock/britpop).

Hilsen kjøper med kalde føtter...:?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til XP60 men har lyttet til Aura og Mantra med Hegel og det spillte veldig bra.
    Da jeg hører mye på rock ville en selger hos Soundgarden anbefale JBL mens en annen anbefalte Mantra.
    Stol på deg selv og dine ører/smak :-)

Mantra og Aura = System Audio

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok knallbra, gratulerer! :-D

Ville kanskje vurdert å byttet HD2 i en HD10, og heller kjøpt en rimeligere cd-spiller, hvis jeg var deg.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kombinasjonen funker veldig bra! Ingen grunn til å bli skeptisk, i mine ører fungerer det ihvertfall helt topp! XP60 har vel også temmelig lik bestykning som Mantra 60! Det er en morsom høyttaler!

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig mulig å få så store rabatter ved å handle på Soundgarden, hele 7000,-? Du har nesten praktisk talt fått forsterkeren med på kjøpet, så dette kan vel ikke være noe dårlig handel uansett hvordan du ser på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Er det virkelig mulig å få så store rabatter ved å handle på Soundgarden, hele 7000,-? Du har nesten praktisk talt fått forsterkeren med på kjøpet, så dette kan vel ikke være noe dårlig handel uansett hvordan du ser på det.
    Om jeg ikke tar helt feil så er XP60 på nyttårskampanje, og koster (tror jeg) i underkant av 10k en plass.

Men ja, H1SE og XP60 er en nydelig kombo! Men siden du bruker for det meste PC, så vil nok HD2 være et greit alternativ, denne er nesten på høyde med HD10 når det gjelder lydkvalitet. Det HD2 mangler igjen er tilkoblingene, derfor de har klart å presse den såppas i pris som de har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    XP60 selges for 8000 kr, mens H1SE og HD2 selges som stereopakke for 9000 kr. Begge på kampanje, så ja, er veldig fornøyd med pris:-D

Vil takke for gode innspill! Skal bli godt å bytte ut den kombinerte cd- og kasettspilleren som jeg fikk til konfirmasjonen for 16 år siden:-D

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før man investerer i en cd-spiller så bør man man ta med i betraktningen om man heller skal gå for en ekstern NAS med Squeezebox.

Utrolig behagelig å ha hele cd-samlingen på en fjernkontroll. Enten man benytter osx- eller androidtelefon så kan denne benyttes som fjernkontroll i tillegg til den som følger med squeezebox..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •