Ødelagt klipsch rf 83?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt klipsch rf 83?

Hadde fest på nyttårsaften og dro på ganske bra utover kvelden, hørte ingen ulyder underveis så ble forbauset når jeg kikket på elementene dagen derpå. 2 av elementene hadde fått tydelige merker, ser nærmest ut som di er trykket inn med fingrene! ikke bare på den "støvkoppen" i midten men også utover på element flaten!!

Kan dette ha skjedd i forbindelse med varmgang, eller virker det sannsynelig att noen klåfingret tullinger har pellet på elementet??
    har sett flere elementer som har trykket inn støvkopppen i midten av elementet før, men her er det mere som bulker, og utover mot membranet!!

HT står tilkoblet sammen med rotel rmb 1075

HT er 3 mnd gammle, kan dette være en garanti sak?
    Noen som vet om det er noen plass på nettet jeg kan handle nye elementer??

HT er kjøpt i en stereo shappe i molde, så er litt ukurant og sende HT dit for inspeksjon...

Noen her på forumet som har noen forslag/anbefalinger ???

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe på at det er noen som har vært bortpå og klemt på elementene.
    Har aldri hørt om eller sett elementer som har blitt ødelagt slik ved spilling, selv på høye volum.

Her hadde jeg tatt en runde med alle som var på festen og hørt om noen har sett noen som har klemt på de, utrolig dårlig gjort isåfall....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skal høre litt rundt! Men hva kan i tilfelle løse elementer til disse HT koste??
    og får jeg bestillt di mellom electrocompaniet feks??

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipchern
    Ja, skal høre litt rundt! Men hva kan i tilfelle løse elementer til disse HT koste??
    og får jeg bestillt di mellom electrocompaniet feks??
    Ja, vet at jeg betale rundt 1100kr for et løst bass til rf82, og mener på det var rundt 15-1600 for ettil rf83 men det er lenge siden jeg kjøpte.

Ps: et visst prosent av disse cermetallic basseng til Klipsch KAN deformeres ved hard bruk, og er trolig pga for mye effekt og feil i produksjon, og blir iblant dekket på garanti! Spes klasse d forsterkere har rf vært utsatt for dette, trolig pga høy effekt og svært høy dempefactor i tillegg til høyt volum over tid. Er dog langt ifravanlig dette - men det kan skje!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre hvor jeg kjøpte dem angående garanti!!

Hvor fikk du kjøpt løse elementer foresten c-v??
    Vis dette er pga produkjsons feil, eller kommet av for mye kraft/hard spilling kan da di andre elementene være dårlige og da eller??

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slenge ut et bilde eller tre her ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre hvor jeg kjøpte dem angående garanti!!

Hvor fikk du kjøpt løse elementer foresten c-v??
    Vis dette er pga produkjsons feil, eller kommet av for mye kraft/hard spilling kan da di andre elementene være dårlige og da eller??
    Forhandler eller importør:-) Tvilsomt, haraldri hørt om at alle får slike symptomer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få til og legge ut noen bilder senere i dag

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser elementene slik ut? Altså er skaden på samme måten?

http://avforum.no/forum/hoyttalere/9...e-strokne.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat slik HT ser ut ja, men mine er faktisk værre!
    Vil det holde og bytte kun di 2 elementene som er synelig skadet eller vil resten av elementene også være dårlige??

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er ganske "typisk" Klipsch, har sett endel slike tilsalgs. Har ingenting å si for lyden, men det ser jo relativt jævlig ut

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis jeg da kjøper nye elementer, kan jeg da regnde med att dette skjer igjen da eller???
    Da må jeg med andre ord si att dette er noen stinky høytallere, di skal jo tåles og spilles litt hart med. hadde sist noen gammle north høytallere til 3000kr som er 10-12 år gammle, og di har virkelig blitt straffa på en bråta med fester. di lever ennå. minus en diskant da.
    Kjøpte klipsch fordi jeg var ute etter mere krutt!!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har garantert ikke tålt "hardkjøret".

Er rett og slett en svakhet på Rf-serien, og akkurat det samme skjedde med mine gamle RF-35.

EDIT: Har en kompis som også har RF-83, og de ser fa.... ikke ut i måneskinn! Alle 6 elementene ser ut som om de er skutt på.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 1300,- + frakt for nytt element til mine RF-83.

Kjøpte elementet hos Bass Brothers.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har hatt de i 3 mnd og dette skjer først nå, så vil jeg heller tro at det var noen der som har klemt på elementene, er jo ekstremt fristende elementer å klemme på, med den fargen:P Eventuelt noen som har tryna og deissa skikkelig borti de med en flaske eller noe.

Jeg har rf-82, og jeg smeller på som en grevling i måneskinn, med min emotiva xpa-3, elementene begynte røre på seg etter jeg fikk effekten på plass, men det er ikke så mye at det ser farlig ut ved MV-volum på +3 DB og vil da si at det er ganske hardkjøring. Klipsch er jo kjent for å tåle ganske mye juling også.

Og begynne spørre ut alle som var på festen er et dødt løp, det vet jeg etter x antall fester hvor ting har blitt ødelagt, eneste er å skrive det på facebook eller noe, at noen ødelagde HT dine på festen din og håpe på at vedkommende vil "come clean".

Når jeg kjøpte RC-64 så så mine elementer slike ut, men det var rett fra oppakning, jeg løp til forhandler med engang og fikk ny pronto. Det jeg ville gjort er gå til de som står for importen av disse (med kvittering) og si at sorry men HT'en bare sviktet, og elementene ble bare slått inn helt plutselig. Skal da ikke være slik? Har ikke kjørt de noe særlig hardt.

om det slår feil, er det vel bare kjøpe nye elementer.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    om du har hatt de i 3 mnd og dette skjer først nå, så vil jeg heller tro at det var noen der som har klemt på elementene, er jo ekstremt fristende elementer å klemme på, med den fargen:P Eventuelt noen som har tryna og deissa skikkelig borti de med en flaske eller noe.

Jeg har rf-82, og jeg smeller på som en grevling i måneskinn, med min emotiva xpa-3, elementene begynte røre på seg etter jeg fikk effekten på plass, men det er ikke så mye at det ser farlig ut ved MV-volum på +3 DB og vil da si at det er ganske hardkjøring. Klipsch er jo kjent for å tåle ganske mye juling også.
    Jeg hadde mine i 2 år før det skjedde!

De er kjent for å tåle juling, men også kjent for dette "fenomenet" her. Tror ikke det er noen som har har vært borti trådstarter sine høyttalere, og jeg vet etterhvert om svært mangen som har hatt samme problemet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jeg hadde mine i 2 år før det skjedde!

De er kjent for å tåle juling, men også kjent for dette "fenomenet" her. Tror ikke det er noen som har har vært borti trådstarter sine høyttalere, og jeg vet etterhvert om svært mangen som har hatt samme problemet...

samme her, har hørt om dette før, og spessiellt i forbindelse med klasse d

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da for jeg bare bestille nye elementer, men syntes fortsatt det er merkelig at di deformerer seg pga litt høy spilling. Er jo akkurat derfor jeg kjøpte klipsch fordi det skal være HT som spiller høyt og tåler en støyt!!
    Er det mulig rotel´en er en dårlig kombinasjon? den burde jo være strømsterk nok ihvertfall (rmb1075)
    Er foresten rotel´en klasse a eller b??

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da for jeg bare bestille nye elementer, men syntes fortsatt det er merkelig at di deformerer seg pga litt høy spilling. Er jo akkurat derfor jeg kjøpte klipsch fordi det skal være HT som spiller høyt og tåler en støyt!!
    Er det mulig rotel´en er en dårlig kombinasjon? den burde jo være strømsterk nok ihvertfall (rmb1075) Er klasse a/b forsterkere bedre alternativer?
    I tillfelle hvorfor?
    Samme skjedde med den ene RF-83 jeg hadde, dog kun med ett element. Byttet dette og så ikke noe mer til problemet. Eieren av de nå har heller ikke vært borte i noe mer tull med de.

RMB-1075 er langt fra kraftig nok til å vise hva RF-83 egentlig er gode for, mener nå jeg ihvertfall. Holder i massevis til film, og også musikk ved "normale" volumer, men ikke til festbruk. Kjørte selv med en RB-1090 på mine RF-83, og da begynte ting virkelig å skje. Men synes dog ikke at Rotel er det beste valget til å kjøre på Klispch.

Jeg ser for meg at forsterkeren har slitt med volumet utover kvelden etterhvert som promillen stiger, og sunn fornuft synker. Er som regel i slike tilfeller at ting går istykker. Joda, Klipsch tåler mye juling, men skal man virkelig plage de når man på toppen av det hele er full bør man ha ENORMT med strømreserver, noe RMB-1075 rett å slett ikke har nok av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, akkurat. hørtes bedre ut! Er jo blitt veldig glad i HT, så kunne tenke meg og beholde di. men blir jo litt dyrt vis jeg må bytte elementer vær gang jeg drar på!!!
    Kanskje jeg får prøve og skaffe meg et litt "tøffere" effektrinn!
    Heller det en og kvitte meg med klipsch´ene
    Hva er og anbefale da, rotel er vell iallefall billige + strømsterke i forhold til mye annet. Har kikket litt på parasound halo a21, hva med den?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •