Fence Audio Fs-24 ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fence pa funker i små romm men har ingenting i store lokaler å gjøre ivertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fence Audio subbene funker på bass

Jeg liker bass! CV har vært en god venn i mange år. Nå bruker jeg Fence! Oppsettet mitt bruker jeg stort sett hjemme, men noen ganger spiller jeg for folk på små tilstellinger. Jeg bruke forsterkeren Stage250mk3, som har større kondensatorer enn forgjengeren. Og jeg bruker to stykker. Den har også Sub Link ut, og det er fint for jeg har koplet opp mange subber i èn sløyfe. Som front høyttalere bruker jeg Fence Audio BigOne. I seg selv dundrer de godt!! Jeg bruker en Fence Sub15, Sub18 og Sub 24. Det går bare en RCA kabel mellom dem. På 15" subben har jeg skrudd delefrekvensen litt ned (altså begrenset den), litt mindre på 18" og "full pupp" på 24". Det funker som pokker! Og så ser det litt kult ut der de står i høyden oppå hverandre. Jeg har snakket med Hi Fi Klubben om dette med 24" subwoofere og størrelse på forsterker. De sier det samme som nevnes ett par hakk forran meg her; en stor forsterker på et så stort element vil føre til egensvingning i membranen, og dermed en ut-nulling av bassen. Det fungerer bedre med mindre forsterker og mer forsiktig pådrag. Det beste ville vært å begrense frekvensområdet til bare de laveste frekvenser, og kjøre en relativt liten forsterker.

Men bare så det er sakt; hjemme hos meg tåler ikke veggene mer bass!! Og når jeg spiller ute så funker det som fjell! Men da bruker jeg Fence Audio Stage-1212mk2 som fronthøyttalere.

Jeg har lagt merke til at alle mine subber har samme type forsterker, og etter hva de sier på FNKY så har den nå også kommet i ytterligere forbedret utgave. Men jeg har ikke hatt noen problemer med mine subforsterkere i det hele tatt, enda det er et sånn typisk subb problem. Etter hva jeg har fått med meg på forskjellige fora så har heller ikke andre hatt problemer med denne forsterkeren. Er det noen som kjenner til hva den nye "forbedringen" går ut på?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det bare meg eler har di som har fence og hypper det opp mindre en 10 inlegg alle mann?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •