Hvodan høytalere annbefals når jeg er ute etter krystal klar lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvodan høytalere annbefals når jeg er ute etter krystal klar lyd?

Heisann!

Hvordan høytalere annbefales når jeg er ute etter krystal klar lyd?

Høytalerene skal bli brukt til blant annent mp3,filmer,ps3 osv.

Pris er forløbig ukjent da jeg er er ute etter mest ytelse men tenker og bruke rundt 10.000 kr,kan streke meg høyere opp om jeg oppnår store ytelses forskjeller.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stylish
    Hvordan høytalere annbefales når jeg er ute etter krystal klar lyd?
    Aktive høyttalere.

AVI ADM9T er små toveis høyttalere med innebygd DAC og volumkontroll. To optiske og en analog inngang. Aktive delefiltre, en forsterker pr høyttalerelement, og tilsammen 325 W pr. kanal gir svært lav forvrengning og stor dynamikk. Koster ca 15.000 med norske avgifter (kjøpes direkte fra produsenten i England) -- men da trenger du altså ingen separat forsterker; bare kilder.

Ellers finnes det mange typer aktive studiomonitorer, i prisklassen fra et par tusen og oppover. De rimeligste har imidlertid ikke særlig kraftige forsterkere, og kan få problemer med å fylle et stort rom. Du trenger også en forforsterker og eventuelt DAC.

Disse høyttalerne er relativt små, og går ikke spesielt dypt. Skal du ha med de dypeste tonene på film, synthbass, kirkeorgel o.s.v. trenger du en subwoofer i tillegg. Men suber som gir like "krystallklar" lyd er dyre, og gjerne store. AVIs matchende sub koster ca. 10.000 levert i Norge.

Krystallklar lyd krever også riktig plassering av høyttalerne. Men gode, 2-veis høyttalere er ikke nødvendigvis så vanskelige å plassere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •