Sprengt elemeBlnt eller svidd spole?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sprengt elemeBlnt eller svidd spole?

Hei,
    ble lei av å bumpe inni cerwin vega tråden så jeg lager meg en egen tråd
    Byttet for noen dager siden mine Dali concept 10 mot Cerwin vega dc15 med pappa.. Jeg har funnet ut at de er litt svidd elns, når jeg trykker inn bassene så kommer det skrapelyder :/ den ene høyttaleren kommer det skrapelyder fra 80 hz og under Men spiller musikk veldig bra da før de skrapelydene i den ene kommer da... Kan hi-fi klubben fikse de? Vis ja hvor mye må jeg regne med og betale for 2 element? hvis nei hvor kan jeg få fikset de?
    Takk for svar 8)
    Edit: Også vil jeg vite vilke forsterkere som passer de... Skal brukes 50/50 med musikk og film/spill så burde være litt kvalitet iallefall
    Uff EDIT 2: Så overskriften ble fucka (hater touchpad) skal stå element som dere sikkert skjønte...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet med et av mine element, men først nede ved 20hz.

Du må sikkert bytte element hvis det plager deg.

Når det kommer til amp til CW så er det en tråd om det her på forumet. jeg har ingen erfaring med det så kan ikke utale meg. Men ser folk bruker Midgard Oberon og Mye NAD på CW.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har samme problemet med et av mine element, men først nede ved 20hz.

Du må sikkert bytte element hvis det plager deg.

Når det kommer til amp til CW så er det en tråd om det her på forumet. jeg har ingen erfaring med det så kan ikke utale meg. Men ser folk bruker Midgard Oberon og Mye NAD på CW.
    hva koster det da? Du vet vel tilfeldigvis ikke om hi fi klubben fikser element? SKal ta meg en tur dit til uka men akk nå er jeg på hytta
    Takk for svar:-D

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ringe hi fi klubben å høre med dem, hvis det blir dyrt så kan du lete etter tilsvarende høyttalere/element på finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du må ringe hi fi klubben å høre med dem, hvis det blir dyrt så kan du lete etter tilsvarende høyttalere/element på finn.no
    Okei, Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en som heter Tommy i skånevik som kan fikse de rimlig vil eg tro... Han har også brukernavn her men usikker pånka det er

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være at det kan løse seg ved å snu/vri elementet litt..da vil ikke logoen stå riktig da men..
    elementer med store/tunge membraner kan sige noe over lang tid..og om elementet er thight i spolegapet nytt kan dette skrape inntil etter mange år.
    det er vel neppe spesielt thight i spolegapet til cv men en noe unøyaktig montering av membran fra fabrikk kan jo ha skjedd også..vet ikke hvordan de er..
    verdt ett forsøk er det jo..
    fikk beskjed om dette av eltek for mange år siden da jeg hadde enkelte ulyder i ett gammelt scan speak element..det var av den thighte sorten..har "obdusert" slikt i etterkant..lite klaring....
    lykke til..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Er en som heter Tommy i skånevik som kan fikse de rimlig vil eg tro... Han har også brukernavn her men usikker pånka det er
    TommyK heter han Jeg har kontaktet han å han sier han kan fikse de.. så jeg sender de forhåpentligvis til han når jeg får penger til det... Kansje det blir i sommer for da er jeg ferdig med lett- mc lappen så da har jeg sikkert penger :-D

Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    ...
    Gidder ikke det xD TommyK får se på de når den tid kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være at det kan løse seg ved å snu/vri elementet litt..da vil ikke logoen stå riktig da men..
    elementer med store/tunge membraner kan sige noe over lang tid..og om elementet er thight i spolegapet nytt kan dette skrape inntil etter mange år.
    det er vel neppe spesielt thight i spolegapet til cv men en noe unøyaktig montering av membran fra fabrikk kan jo ha skjedd også..vet ikke hvordan de er..
    fikk beskjed om dette av eltek for mange år siden da jeg hadde enkelte ulyder i ett gammelt scan speak element..det var av den thighte sorten..har "obdusert" slikt i etterkant..lite klaring....
    lykke til..
    Prøvde du dette og hjalp det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Prøvde du dette og hjalp det?
    nei prøvde ikke det... kansje jeg prøver det..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til..
    Kom på en ting.. det er en senti eller noesånt før skrapingen begynner så tror ikke det er dette? hvis det var sjeivt så hadde nå det skrapet hele veien?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja testet det og det ble vel faktisk bedre av det..men det var en 7 tommer med kevlar og det er jo lett som juling så skjønner ikke helt at det kunne bli noe særlig heng på ett slik..annet enn at opphenget er litt tja stivt/seigt/ på en måte..ikke myk gummi som på de nyere typene..
    har og lest om dette "fenomenet" med heng i elementer i etterkant men skal ikke påstå att det er noe vanlig fenomen..men skummet til cv er vel ikke så stramt så mulig det er verdt ett forsøk..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freak1
    Kom på en ting.. det er en senti eller noesånt før skrapingen begynner så tror ikke det er dette? hvis det var sjeivt så hadde nå det skrapet hele veien?
    nei kanskje det er akkurat det det kan være da..
    det som kan ha skjedd er att membranen er en smule skjev i forhold til spolegapet,og når du kommer langt nok inn så subber det borti litt..dvs at ikke membranen er helt plan rundt hele korgen..vrient å forklare kansje dette...men jeg hadde testet det selv- jeg da bare for å ha gjort det..8 skruer eller noe der omkring..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei kanskje det er akkurat det det kan være da..
    det som kan ha skjedd er att membranen er en smule skjev i forhold til spolegapet,og når du kommer langt nok inn så subber det borti litt..dvs at ikke membranen er helt plan rundt hele korgen..vrient å forklare kansje dette...men jeg hadde testet det selv- jeg da bare for å ha gjort det..8 skruer eller noe der omkring..
    Får vel prøve dette da... Gidder ikke idag tror jeg.. Maybe imorra

Edit: Takk For svar!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6 eller 8 ohm ?

em på recivern min (v-765) kan jeg sette høyttalerne til enten 6 ohm eller 8 ohm.. Leser at cv'ene er 4 ohm.. så hva skal jeg sette den på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen?

Ingen som kan svare på det?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til..
    Takk for tipset! Har noen gamle Canton med 12" basselement. Merket en lav skrapelyd og snudde elementet på hode. Now it is all good:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •