jmlab + forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jmlab + forsterker

Hei. :wink:

Jeg er ny på dette forumet.Er ikke sikker på om jeg har plassert dette i en riktig kategori så hvis det er nødvendig så får moderatorn flytte det.

Skal kjøpe meg nytt stereoanlegg. Har hatt en gammel NAD (min fars) og ett par Jamo høyttalere tidligere. Vil ha noe litt heftigere nå.

Jeg har hørt at enkelte sammensetninger av elektronikk og høyttalere låter kjedelig og uengasjerende. Bla. så ble jeg fortalt at Marantz og B&W var en uheldig kombinasjon.

Hvordan stiller man seg til rotel og jmlab, da enten cobalt eller electra-serien.

Jeg skal nok ha jmlab, men er litt usikker på forsterkeriet.

Ville H/K vært bedre?
    Arcam?
    Marantz?
    Yamaha?
    Denon?

Kan noen si hvorfor Rotel er bra/ikke bra og om noen har noe erfaringer med dette?

hilsen Tommy H.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du.
    Velkommen til forumet.
    Du kan prøve å sende Electra en PM.
    Han Kjører JmLab og Rotel og er storfornøyd med det.
    Send ham en PM og dere Blir helt sikkert gode Venner, en skikkelig grei kar å prate med

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig de aller fleste merkene du nevner burde fungere bra, men Rotel skal jo sies å være en perfekt match. Jeg har riktignok ikke hørt JMlab på et rent Rotel-oppsett, bare en effektforsterker på en Yamaha-receiver, men det spilte jo svinebra. Selv skal jeg så snart lommeboka tillater det ha et par Cobalt 816 til min Arcam AVR-200; ifølge Hifihusmannen ville det fungere bra, og jeg satser på at han ikke tuller.

Hva slags prisklasse snakker vi her, forresten?

geiri, hmm? Trodde Electra hadde Patos jeg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    geiri, hmm? Trodde Electra hadde Patos jeg.
    Ja, men han har det, men han ønsker seg 946.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Electrocompaniet sammens med JmLab, og det er en meget vellykket kombinasjon. God og varm lyd fra forsterkerne sammen med den utrolige detaljerikdommen og romfølelsen fra Focal-JmLab høytalerne gjør susen. Meget musikalsk.
    Har også hørt litt på Lemondog (JmLab + Meridian) sitt anlegg, og det hørtes eksepsjonelt bra ut. Han er visstnok storfornøyd også.
    Litt avhengig av hvilken modell av JmLab du skal ha selvfølgelig, men jeg ville gått for elektronikk med litt "mørkere" klang, som f.eks Meridian eller EC.
    Når det gjelder Rotel har jeg kun prøvd mine JmLab høytalere sammens med min RB-1066 brokoblet (3x150w), uten at det var spesielt velykket. Jeg mistenker at det var for lite futt i akkurat den forsterkeren til å dra ut potensialet av høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte først og fremst på hjemmekino, altså er EC utelukket?
    Har hørt at Rotel har skikkelig bunndrag, men er kanskje litt lyse i "toppen". Stemmer dette? Hva innebærer dette?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd Rotel og JMlab, og det fungerer som fanden selv det :wink: syntes faktisk det ble litt slankt i bunnen så sub er en fordel, men ellers så er det en drøm, selv ble jeg anbefalt Yamaha og JMlab av en forhandler..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel kompensere at de er litt slanke i bunn med to store steinheller?

Hva med Denon, da? Blir den for veik for å dra JMlab? Eller engelske Arcam? :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal det koste da?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle ha prøvd ein an kombo Atano. EC er trist av det du kan få ut av JMlab... Spess Electra serien og :arrow: UP.

Eg har eit vanskeleg valg føre meg. Eg er godt fornøyd med mine Patos Symphonic 4, men dei er jo so kravstore. 946 kan komme på 48t modus om eg vil det. :wink:

Når det gjelder Electra serien gennerelt, so stiller dei høge krav til elektronikk. Krelll er ein bra Match til dei.. Burmester skal og passe, men eg meinar sjøl at det er meir Utopia saker..

zanotchi: Hei. Velkommen til forumet.

Det du skal teste er 826S og Ein Rotel 1080 eller 2stk 1070 i BIAMP. Ein hereleg kombo som låter heilt rått. Har sjøl lyst på det oppsettet. 8) Ein brukt 991 gjere susen og. Geiri har vell kanskje ein informant :?: :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og JmLab funker bra, mange sier de blir litt lyse i toppen, og det stemmer nok litt. Men jeg er meget fornøyd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    har prøvd Rotel og JMlab, og det fungerer som fanden selv det :wink: syntes faktisk det ble litt slankt i bunnen så sub er en fordel, men ellers så er det en drøm, selv ble jeg anbefalt Yamaha og JMlab av en forhandler..
    Hmm. Kva slags oppsett er det snakk om? (JMlab og Rotel)
    Hæ? Har han anbefalt deg Yamaha? Kanskje Z9 kan overbevisa meg i komboen, men 10 sereien er perfekt opp til JMlab Electra 927. Sjøl om dei fortjener bedre elektronikk og da..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker riktig nok om Cobalt 816S og Rotel RSX 1056 Da anbefalte forhandleren meg yamaha til de 816S, jeg gikk jo ikke helt med på den men.. kan jo stemme da

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker riktig nok om Cobalt 816S og Rotel RSX 1056 Da anbefalte forhandleren meg yamaha til de 816S, jeg gikk jo ikke helt med på den men.. kan jo stemme da
    Det er jo ein meget bra kombo etter min meining da. Forhndlaren solgte vell Yamaha? Hadde han Rotel og.. Lydbilde av Rotel på JMlab låter meir konkret og direkte, en men med yamaha.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Yamaha 740 på 726. Det var bare rett og slett livløst og kjedelig. Ingen ting skjedde, ingen overraskelser, ingen sjel, ingen musikalitet, ingen ting av noe, bare lyd som fra en klokkeradio (ja, en overdrivelse). Det var en kombinasjon som kvelte alle tenkelige kvaliteter i begge produktene.

HVILKEN PRISKLASSE??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for den hyggelige velkomsten til dette forumet!

Prisklassen med forforsterker og effekt (som jeg hadde tenkt på) tenkte jeg ikke skulle overskride 30,000 kr veil. pris.

Diskusjonen om reciever vs. pre+effekt trenger dere ikke å ta her. Jeg har allerede bestemt meg for pre+effekt-komboen.

Med andre ord, rotel 1066/1068 og 1075 kunne passe bra. Jeg vil ikke kjøpe en REN 2-kanals denne ettersom jeg regner med å ha dette anlegget i 5-10 år og derfor kan det hende at filminteressen tar seg opp etterhvert.

Der har dere prisklassen. Mer innspill!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Det er jo ein meget bra kombo etter min meining da. Forhndlaren solgte vell Yamaha? Hadde han Rotel og.. Lydbilde av Rotel på JMlab låter meir konkret og direkte, en men med yamaha.
    Syntes også det er en kjempe kombo, vil ikke nevne forhandler jeg snakket med, men de solgte yamaha og ikke rotel selv om de riktig nok også kunne levere det, så det sier jo sitt..var nok at forhandleren tjener litt ekstra med å velge yamaha, men tror ikke du velger feil med yamaha heller..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •