Posten og Frosten knuste høytalerne mine - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en uttrolig kjedelig situasjon, men det hullet på den ene esken ligner på at den kan ha blitt truffet av en truck.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer sansynlig er at den er truffet av en annen pakke.

Jeg er enig i at dersom du betaler forskudd og oppkrav vil verdien være totalbeløpet. Var litt uklar på det punktet. Men jeg har vanskelig for å se at verdien skal kunne settes til noe høyere enn hva du faktisk har betalt for den.

Det er vel ingen som har sagt at pakken skal tåle forballspiling. Men den skal tåle maskinell behandling. Det betyr bl.a. at den utsettes for små fall. Den blir også stablet med mange pakker oppå. Derfor må den tåle trykk.

Angående fortballspilling, så har jeg jobbet 13 år i Posten på pakkesortering. Og har ennå tilgode å se noen som har spilt fortball med pakker. Det er ikke dermed sagt at det ikke skjer (mange pakker inneholder klær som vil tåle det helt fint). Men har hørt mange på forumer som sier at de har hørt om noen som kjenner noen som har spilt forball med pakker.

Forøvrig, det aller meste av blomster og drikkevarer som sendes, kommer fram helt uskadd. Forbi terminalen i Tromsø, vil jeg anslå at under 1% av alle pakkene som kommer har en synlig fysisk ytre skade. Og de aller fleste av disse er årsaken for dårlig tapet fra avsender. Men det er ikke dermed sagt at innholdet er skadet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp
    Husk, pakkene sorteres tildels maskinelt. Maskinene kan ikke avgjøre hva de måtte tåle. En enkel regel er å pakke det du skal sende slik at du selv tør å slippe esken fra 30 - 40 cm. Og slik at de tåler et trykk på ca. 30kg oppå pakken.
    Helt i begynnelsen av dette innslaget kan dere se hvordan Posten behandler pakkene sine. Pakkene ble alle sluppet fra en høyde på 2-3 meter, ikke 30-40 cm, som orjanp mener er grensen for hva en pakke bør tåle. Kanskje ikke så rart ting går galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt. Det var ikke norges/servicepakker. Det var brev. Disse gjennomgår en langt tøffere behandling enn pakker.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten er og blir ett firma som handler om masseflytting kontra pakkehåndtering.
    Bare å stikke hode innom på en av sentralene det. når de sorterer pakker til forskjellige slike vogner som skal til forskjellige plasser.

Ikke ukjent fenomen å se pakker flygende gjennom lufta fra ett par meter unna vogna den skal oppi... gjerne med litt lobbing for å være sikker på å nå frem.

En av de verre tingene jeg har sett var en feit effektforsterker type svindyr som ble levert på en butikk.
    Postmannen gadd ikke å bære eska pga vekta (veide vel en 40kg eller no).
    Så han bare tippet pakken rundt og rundt... uten å ta imot nedslaget når den datt med langsida... bare tanken på hvor mye belastning dette er på den tunge trafoen i midten av forsterkeren gir meg en bismak på tunga.

Jeg sender aldri dyre og "store" ting med posten, punktum.

Edit:
    rette meg i forhold til orjanp. tingene jeg skrev over har jeg ikke hørt fra andre. Sett forskrekket med egne øyne.
    Når det kommer til verdi av pakken er det vel like gjeldende som enhver annen forsikring.
    Ved en reiseforsikring der man for eksempel blir frastjålet ett kamera vil det være riktig å ta utgangspunkt i hva det vil koste "kunden" å anskaffe ett nytt apparat i samme klassen.
    Som oftest tar det utgangspunkt i veilprisen som produktet hadde minus alderfratrekk på rundt 10% pr år.

Vi ble rundstjelt i spania (innbrudd i leiligheta), og da fikk vi praktiskt talt igjen hele verdien på de produktene vi som hadde blitt stjelt.

Det handler jo tross alt om at kunden skal klare å "erstatte" produktet som har blitt stjelt/ødelagt osv. Dvs om han har kjøpt høytalere på superkampanje 70%avslag type, så betyr ikke det at høytaleren bare er verdt 30%, da det ikke er mulig for kunden å skaffe seg disse høytalerne til den prisen igjen...

Dette er i hvert fall min mening, og har vært forsikringsselskapenes mening hver gang jeg har hatt noe med dem å gjøre=)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir ikke posten med seg så hadde det for meg blitt forbrukerrådet da du har bra bilder å kunne legge som dokumentasjon på skaden osv.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=svennand]Posten er og blir ett firma som handler om masseflytting kontra pakkehåndtering.
    Bare å stikke hode innom på en av sentralene det. når de sorterer pakker til forskjellige slike vogner som skal til forskjellige plasser.

Ikke ukjent fenomen å se pakker flygende gjennom lufta fra ett par meter unna vogna den skal oppi... gjerne med litt lobbing for å være sikker på å nå frem.

En av de verre tingene jeg har sett var en feit effektforsterker type svindyr som ble levert på en butikk.
    Så han bare tippet pakken rundt og rundt... uten å ta imot nedslaget når den datt med langsida... bare tanken på hvor mye belastning dette er på den tunge trafoen i midten av forsterkeren gir meg en bismak på tunga.

Trudde ikke Posten tok pakker over 35kg jeg.Og det er vel "normalt" å kaste en pakke en til to meter for å få den i den containeren den skal i.Og da snakker vi små pakker.For store pakker går i en annen strøm.De kommer i bur, og de må lastes for hånd.
    Men ja, det finnes alltid noen som ikke bryr seg, det finnes i alle jobber.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=buzzlight]
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Posten er og blir ett firma som handler om masseflytting kontra pakkehåndtering.

Trudde ikke Posten tok pakker over 35kg jeg.Og det er vel "normalt" å kaste en pakke en til to meter for å få den i den containeren den skal i.Og da snakker vi små pakker.For store pakker går i en annen strøm.De kommer i bur, og de må lastes for hånd.
    Men ja, det finnes alltid noen som ikke bryr seg, det finnes i alle jobber.
    Regner med den var over 40kg i hvertfall, svæær Macintosh sak om jeg ikke husker feil. Kan tenkes det er andre regler på bedriftspakker?.

Det er aldri normalt å kaste ting som noen har betalt deg for å frakte fra
    A til B på... det er forøvrig bura jeg snakker om, og pakkene jeg så var vel en rundt 30x30x30 og oppover.

Sier ikke at alle på Posten gir blaffen. Det er dessverre ett fåtall som ødelegger ryktet for alle de andre.

Har jo hatt herpet pakker fra tollpost også. Fått pakker med hull tvers gjennom ala gaffel på truck størrelse.

Av og til så blir det litt "shit happens". Det er hvordan man håndterer det i etterkant som er viktig. Så blir spennende å se hvordan denne visa ender=)

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare håpe det ender godt for trådstarter.

Lykke til

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negative transportopplevelser:

Posten: sendte en pakke flere ganger til Danmark selv om den var helt tydelig riktig merket fra avsender. Den skulle fra Oslo til Vestlandet, og forsterkeren og cd-spilleren inni hadde endel klemskader da det ble pakket ut.

Tollpost: Enkelte nettbutikker tilbyr tollpost som alternativ til posten, så jeg nevner dette; en palle med emballasje ble snudd 360 grader opp ned under transport. Varene hadde ingen form for sikring, og det ble ganske så arbeidssomt å få losset. Ville ikke sendt elektronikk med dem, uansett hvor billige de er.

SAS:
    Baggasjehåndteringen er direkte brutal. En gang satt jeg slik at jeg så ned på lastingen da de holdt på. Selv om avstanden fra vogn til bånd var ca. 1 meter ble alle kolliene KASTET det lille stykket. Ikke rart ting blir knust.

Sist jeg kjøpte høyttalere kjørte jeg 900km tur-retur for å hente dem. Fin dagstur og ingen skader.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet mye platespillere for noen år siden. Posten greide å knuse 2-3 stk den tiden. Jeg viste frem skadene på postkontoret, og det ble opprettet sak. 2-3 uker seinere ringte de meg og skulle diskutere erstatning. De brukte da svenske priser mot meg,men jeg poengterte at det var i Norge vi bodde.
    Jeg fikk dekket kjøpesum og litt til. De gir seg etter litt krangling ganske greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på sin plass med en oppdatering og oppsummering på denne tråden. Saken løste seg med glans og over all forventning.

Soundwave har i denne saken strukket seg langt og mere enn langt og gir meg ett nytt sett med høytalere. :-D Jeg vil understreke at jeg på ingen måte har antydet noe slik ovenfor Soundwave, men tok kontakt for å forhøre meg om hva som kunne ha skjedd med høytalerne. Enden på visa er at Soundwave synes at når jeg først har kjøpt Swans så synes de at det var viktig at kundene skulle få ordentlige produkter.

Så all ære til Roger i Soundwave, en slik kundeservice og goodwill skal man få lete lenge etter. :-D

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk service, og forsterker inntrykket jeg har av Roger også.

Bare å applaudere denne servicen, nok en grunn til å handle av Roger!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Outstanding!!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow kjempe bra service Bra PR også for soundwave 8)

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis ! Og kjempe service av Soundwave!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •