Posten og Frosten knuste høytalerne mine - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg for min del vil mene at de ikke har lidd noen som helst form for overlast.

Det eneste må være dersom noen komponenter har vært utsatt for kondens dersom høyttalerne har vært koblet til anlegget før de ble varme.

Men jeg vil vel tro at du ventet til de ble varme før du testet dem på forsterker, eller?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare si f*** off til posten..
    Kontakt forbrukerrådet, vis bilder av skadene på høyttalerne, og skaden på embalasjen.... Dette skal posten stå for... Er godt nok pakket inn det dær...
    De sier selvfølgelig ikke 'ja, ingen problemer' uten en kamp... Norgespakker er forsikret for inntil 10.000,- ...selv om du bare betalte 5000,- i oppkrav..det betyr jo ikke at verdien på varen er høyere - du kan jo ha gjort et kupp Du får jo værken ny eller reparert for 5000,- .... Hadde ringt forbrukerrådet rett etter at jeg hadde fått en slik melding fra posten...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg for min del vil mene at de ikke har lidd noen som helst form for overlast.

Det eneste må være dersom noen komponenter har vært utsatt for kondens dersom høyttalerne har vært koblet til anlegget før de ble varme.

Men jeg vil vel tro at du ventet til de ble varme før du testet dem på forsterker, eller?
    Tjaaaa... De har stått innendørs hos Posten her lokalt i over 24 timer og de fikk vel ca en time inne i stua før jeg koblet dem til for å se om dem datt fra hverandre når det ble lyd i dem, så de var ikke dypfrosne.

Men jeg har hvertfall fått en fornuftig forklaring på "fenomenet". Noe å tenke på for andre som skal ha sendt høytalere og instrumenter i vinterkulden, jeg tenkte hvertfall ikke tanken om at noe sånt kunne skje. Surt... :neutral:

Nå får jeg bare se det positive i at senteren greide seg.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har uans skjedd i postens hender, om ikke selger er veldig uærlig.
    Men det tviler jeg for. La posten avgjøre, sjekk pris på nye kabinetter og krev di pengene det koster deg for å få dette fiksa. Ikke gi opp! Nye kabinetter kan jo ikke koste over 10k pr par?!?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nærmere 55 grader forskjell på inne og utetemperatur her om dagen.
    Det er ikke forhold man utsetter et "tynt" lag med lakk som er fiksert til en overflate for. Enkelte fraktselskaper opererer med "temperert gods" og mange esker er sågar merket med "Bestyttes mot store temperatursvigninger".

Folk bør prøve å se for seg hvilken rute pakken de sender skal ta, og se for seg forholdene på veien.
    Jobbet i min ungdom på et lager hvor det kom en lastebil som hentet posten. Sjåføren lempet lemmen full av pakker og brukte denne for å få pakkene inn i bilen "søppelbil -style":roll: . Åssen han fikk dem av bilen vites ikke men det stod en "snile" (motorisert jekketralle innerst i bilen):wink:
    En dag kom det en representant fra posten til det samme lageret og ville gi råd om hvordan vi kunne få ned antallet brekasjer. Husker vagt noen fraser om betonggulv og dosere.

Posten er greit til mye den, men det er IKKE ALT man benytter posten til.

Har ikke sendt så mange vinflaskene rundt til folk denne jula for å si det sånn, og det er nok posten glad for..

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten jobber sånn som posten MÅ jobbe.
    Hvor mye vil det koste å sende ei pakke hvis postmenn skal gå rundt med ei og ei pakke med silkehansker og passe på at hver eneste pakke ikke utsettes for temperatur svingninger?
    Hardhendt behandling forekommer å posten er som regel greie å ha med å gjøre ved skader.
    Sett i forhold til hvor mye posten behandler i løpet av et år så er det veldig lite skader.
    Men pakker som inneholder sårbare gjenstander er selvsagt veldig utsatt.

Men uansett om trådstarter sitt problem skyldes temperatur svingninger eller hardhendt behandling så må han prøve å få mest mulig erstatning fra posten.
    Så lenge emalasjen har en skade så klarer ikke posten å dokumentere at skaden skyldes temperatur svingninger.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Så da tror jeg konklusjonen er at jeg har vært maksimalt uheldig, og at noe reklamasjon mot Posten skal jeg bare glemme. Leser også at kulde er også ett tema for instrumenter med pianolakk. Men tror dere at jeg kan slå meg til ro med at dette er en kosmetisk skade?

Var nettopp å sjekket senteren, enda en gang, heldigvis har den tålt påkjenningen.
    hvis det er lakk skade så har det ingen ting og si ett lakk verksted kan sikkert fikse det for deg også får håpe det bare er klarlakken som er sprekket opp da

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mange gode råd å komme med, men jeg må si at jeg virkelig føler med deg. Det er utrolig kjedelig og frustrerende når slikt skjer. Man har gjerne gledet seg fælt, og så blir det en skikkelig nedtur. Det var trist å høre dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Posten idag, må sende høytalerene nedover til Kr.Sand så "skadeavdelingen" får undersøkt skadene, som har 2-3 ukers behandlingstid, forøvrig veldig bra plassering av en skadeavdeling, hvorfor ikke ha en avdeling til i Kirkenes?

Jeg tar ikke sjansen å sende høytalerne og kanskje risikerere enda mere skader og en erstatning som ikke dekker disse. Har nettopp vært igjennom en 3 årig kamp med Protector Eiendomsforsikring, så kamplysten min er ikke på topp. Får bare bite i det berømte eplet...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Posten idag, må sende høytalerene nedover til Kr.Sand så "skadeavdelingen" får undersøkt skadene, som har 2-3 ukers behandlingstid, forøvrig veldig bra plassering av en skadeavdeling, hvorfor ikke ha en avdeling til i Kirkenes?

Jeg tar ikke sjansen å sende høytalerne og kanskje risikerere enda mere skader og en erstatning som ikke dekker disse. Har nettopp vært igjennom en 3 årig kamp med Protector Eiendomsforsikring, så kamplysten min er ikke på topp. Får bare bite i det berømte eplet...
    hadde jeg aldri gjort. Send dem av gårde. så får de se at det ikke er noe gale med embalasjen også...
    Bare tenk neste gang du får "oppgraderings" spøkelse. De høytalerne har tapt seg vanvittig i verdi på brukten pga dette. Samtidig så har jeg opplevt høytalere der magneten på bassene har regelrett knekt av chassiset til elementet pga kraften fra "posten" sine fraktmetoder. Det kan jo ha skjedd flere ting som ikke har kommet frem enda.

Angående Protector, man skal lete lenge etter å finne noen å måtte slåss så aggressivt med som disse. Hadde selv en seanse med huskjøpet mitt, hadde videofilmet at det regelrett rant vann inn gjennom kjøkkentaket.
    Etter mye kamp med takstmann på besøk osvosv så måtte man bare gi opp. å gå gjennom rettssystemet på disse er bare å gi opp. en slik kamp kan ta flere år. og på den tiden får man ikke lov å røre "NOE". lite kjekt når man står halvveis i ett oppussingsobjekt...

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe ett hus der selger har tegnet seg gjennom protector. Det skal sies at selgeren var veldig snill og prøvde å tale min sak til forsikringen, men han fikk regelrett beskjed om at ditta skulle han bare drite i og pelle seg vekk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til svennand: Når du skal selge et hus, så vil vel du og tegne forsikring, ala typen man får hos Protector vil jeg tru? Klart man vil forsikre seg selv, vist det skulle dukke opp noe.

Har for noen få mnd siden, akkurat avsluttet ca ett år med brev, mail, tlf takstmenn og slikt mot Protector selv, etter et huskjøp.
    Men det var først når vi fikk en advokat på saken, at det blei fart i sakene.
    Spurte Protector flere ganger, om de ikke selv kunne sende en takstmann, å se på saken her, men hver gang, fikk jeg nei, og måtte skaffe selv. Å det virket ikke som de trudde noe på han, og de feilene han oppdaget å skrev til de.
    Det var først da advokaten kom på banen, at de sendte en selv, å det var vel over 1 år etter vi først startet med saken.
    Har Protector langt oppi halsen selv, men skjønner jo at selger vil forsikre seg.
    Vi kom heldigvis bra ut av det, etter vår mening, men bare synd at tng skal være så veldig vanskelig/kranglete med slikt firma.

De prøvde å sende meg til et annet firma, etter jeg først fikk nei hos Protector, men det hadde hjulpet lite å brukt tid å kr på det, da det var Protector som hadde startet opp det firmaet å.

Skjønner godt at trådstarter er lei av krangling etter runder med Protector, men jeg hadde gått videre mot Posten, helt klart. Prøver man ikke, så har man ikke mulighet til å få igjen noe hvertfall, å noe er bedre enn ingenting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har levert inn ht min idag også til posten,fikk beskjed om å komme igjen på mandag for å snakke med en annen kar som jobber der, koster meg 2200 kr i deler å få fikset skaden posten har gjort og da tenker jeg kun på deler og ikke kosmetisk
    forbanna måte de behandler spessiellt egenemballerte sendinger, smartpakker kan jo inneholde hva som helst uten å bli ødelagt føler jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Roger i Soundwave, han tvilte like mye som meg om at Posten var i stand til å vurdere erstatningsspørsmålet når det kommer til denne typer skader.

Fikk beskjed om å bruke høytalerne så skulle han sende bildene inn til fabrikken så får vi vente å se hva de sier. Soundwave får containere om vinteren og han hadde hatt 1 tilfelle hvor dette har skjedd.

Jeg synes det er helt topp at Soundwave i det hele tatt engasjerer seg, tror hos en del andre så hadde svaret vært noe helt annet... tommel opp.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv jobbet i it-avdelinga til Posten og der var det en som tidligere hadde jobbet på postens godssentral. Han skrøyt av at de hadde spilt fotball med pakkene... :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, reklamasjon mot posten er ikke utelukket her. Det er deres ansvar å få varen frem HEL! Ikke med lakk skader som kan bli vanvittig dyre! Noen vil si "Det er da bare noen høytalere" Men det er det ikke.

Står det en rekkevidde for oppbevaringstemperatur på esken? f.eks -5C - 40C eller et "Snø" tegn? isåfall er det posten som ikke har tatt hensyn til hva som står på embalasjen om oppbevaring og transport av varen!

Edit: Fordel å lese alle sider i en tråd før man poster ja. :P

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk selv ødelagt målemic og en fjernkontrol like før jul, har sendt det inn sammen med skademelding. så får se hva som skjer. blir sikkert ikke bare bare fra posten side når det er skader.

så føler med deg..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig for deg å avtale med posten å snakke med en lokal lakker (o.l) og få en skadeforklaring ifra ham istedet som kan benyttes i denne saken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thamaz
    Står det en rekkevidde for oppbevaringstemperatur på esken? f.eks -5C - 40C eller et "Snø" tegn? isåfall er det posten som ikke har tatt hensyn til hva som står på embalasjen om oppbevaring og transport av varen!
    Sender du en pakke som Norgespakke eller Servicepakke, betaler du ikke for spesialbehandling. Da får du stort sett samme behandling som alle pakkene gjør. Ønsker du spesialbehandling kjøper du pallelast.

Husk, pakkene sorteres tildels maskinelt. Maskinene kan ikke avgjøre hva de måtte tåle. En enkel regel er å pakke det du skal sende slik at du selv tør å slippe esken fra 30 - 40 cm. Og slik at de tåler et trykk på ca. 30kg oppå pakken.

Dessuten, verdien på pakken er jo det du betalte for den. Enkelt å greit. Ønsker du en utvidet forsikring, kjøper du det i tillegg.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orjanp
    En enkel regel er å pakke det du skal sende slik at du selv tør å slippe esken fra 30 - 40 cm. Og slik at de tåler et trykk på ca. 30kg oppå pakken...
    Skal vell ikke være nødvendig og pakke inn det man skal sende slik at det tåler og bli sparket fotball med....

Sitat Opprinnelig postet av orjanp
    Dessuten, verdien på pakken er jo det du betalte for den. Enkelt å greit. Ønsker du en utvidet forsikring, kjøper du det i tillegg.
    Norgespakken har erstattning på Inntil kr.10 000,- ved skade eller tap.

Spiller ingen rolle hvor mye man betaler i oppkrav for varen - men - enkelt og greit - hvor mye varen er værdt.. Om jeg kjøper noe til 10k, betaler 5k i forskudd og 5k i oppkrav.. Når da posten knuser det jeg har handlet så blir det jo helt feil om jeg bare skulle fått 5k igjen av de... Da har jeg tapt 5k fordi posten driter i varene de frakter... Tror ikke trådstarter er den eneste som har mottatt / sendt varer som har kommet fram knust... Er vell ikke helt opp til posten og bestemme værdien på varen heller...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstatningsbeløpet har ingen verdens ting med hva man evt. betaler i oppkrav.
    Her har du nok (som olemj86 skriver) misforstått totalt hvordan dette fungerer...

Dersom varen har en verdi på mer enn 10.000 kroner, må du tegne egen forsikring for et utvidet beløp.
    Dersom varens verdi er 10.000 eller mindre, vil standard fraktkostnader dekke dette.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •