Sitat Opprinnelig postet av HPL
En forsterker til 13500,- på en sub med "sånn ca" volumberegning? Beklager at jeg må le litt, men tror nok du vil komme MYE bedre ut ved å legge pengene i en ferdig bygget aktiv sub. Liker du masse trykk, kan Epik være en vei å gå. SVS har også masse spennende sub'er som spiller kjellerdypt. Til den prisen du oppererer i, kan du kjøpe mye spennende som vil gi deg lyd. Du er langt fra garantert å få basstrykk, dypbass eller annen form for ønsket lyd med å gå for den løsningen du skisserer.

veit det virker lit tåpelig... planen var egentlig ikke å bruke høyttalerene jeg skal bygge. høres kanskje teit ut men vil mest bare bygge dem for å prøve og bygge noe. også selge dem igjen... det er vanskelig å selge høyttaler uten kasser tro meg det er vanskelig. men hvis jeg skulle ha brukt dem hadde jeg hvertfall kjøpt skikkelig forsterker. crown xti 4000 hadde jeg egentlig tenkt til å bruke på et par dc15 som jeg skal kjøpe meg. det hadde vært lit morsomt å prøve å bruke en dyr forsterker på noen subber jeg fikk for 300! eller 75kr st .

har prøvd å beregne kasse volumet, kom frem til 121,5 liter med 4" port på hver kasse. jeg kommer til å bruke extremt masse skruer en del lim. saginga skal jeg gjøre på en bordsirkelsag eller hva det en heter. 8) kassene kommer til å bli bygd av 2cm sponplater, kanskje tykkere også er ikke sikker.

så byggeprosjektet blir ganske bra tror jeg, hvertfall bedre planlagt enn det jeg trudde det skulle bli. har gått fra sann ca. til lit mer akkurat....

takk for hjelpen folkens...