Små fronthøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små fronthøyttalere?

HI.

Har et lite dilemma jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg å løse. Har for tiden et Audio Pro 5.1 installerte i "stua" hjemme. Er forsåvidt veldig fornøyd med dette, men slik som jeg har det nå må jeg spre høytalerene så voldsomt rundt i rommet for i det hele tatt ha plass til dem. Bakhøyttalerene har jeg montert 150cm på veggen bak sofaen, som jeg er ganske fornøyd med.
    Senter høyttaler står i TV-benken under TV'n, også dette fungerer fint. Men de to gulv stående fronthøyttalerne står ganske usymetriske iforhold til størrelse og form på rommet. Jeg legger med et bilde hvordan jeg har fronthøyttalerne nå.

Har merket senter og de to fronthøyttalerne med gult. (Veldig mørkt bilde)

Jeg føler lyden blir litt ujevn, uansett hvor mye jeg stille på avstand etc. Er det noen kraftige små høytalere som vil kunne måle seg med de jeg har nå? Tenkte da å legge disse på hjørnene av TV-benken. Kan nevne at jeg ikke bruker anlegget til hardcore raveparty i helgene. Jeg bruker anlegget til film, og spiller en del musikk. Jeg bor i en leilighet, så kan ikke ta helt av med volumet. MAKS pris vil da komme på rundt 5-7500 kr.

Takker for svar.
    Mvh Vidar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette spiller veldig bra!

NAD VISO 2030 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det fungere med så små høyttalere som fronthøytalere? Rekner med at det krever mer av subben. Noen erfaringer med dette? Har forøvrig Onkyo TX-SR708 til forsterker.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av herjar
    Vil det fungere med så små høyttalere som fronthøytalere? Rekner med at det krever mer av subben. Noen erfaringer med dette? Har forøvrig Onkyo TX-SR708 til forsterker.
    Stativhøyttalere vil nok ikkje gå så dypt i bassen som dine gulvstående. Men hvis du skal ha/har sub, så vil det gjøre stor forskjell. sjølv ein liten sub på 8" vil gi deg mykje dypere bass i oppsettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •