Jente som har kjøpt hjemmekinoanlegg søker hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jente som har kjøpt hjemmekinoanlegg søker hjelp!!

Hei! Jeg har nettopp kjøpt Yamaha 5.1 hjemmekinosystem - YHT394BL, 3D klar (høytalere NSP285 og reciever HTR3063). Kjøpte også Yamaha blu ray spiller bd-s667 som viste seg at ikke var 3D klar. Så derfor skal blu ray spilleren byttes, har dere noen forslag til erstatning?

Burde jeg byttet hele anlegget? prisklasse ca 8000 totalt.

Jeg vurderer også på PS3, hvordan vil denne være som erstatning til blu ray spiller?

TV-en er ikke all verdens, men skal holde et par år til, en Thomson 40" med 2 hdmi og en scart inngang. Koblet til canal digital tuner (parabol) som er uten hdmi og kun 2 scart innganger.

Hjemmekinoen skal mest brukes til film og musikk, men ønsker også internett/mediasenter. Hvordan kobles dette best sammen for best resultat? Er ganske rådvill på dette området, og trenger all hjelp jeg kan få :-D

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kalilumpus
    Hei! Jeg har nettopp kjøpt Yamaha 5.1 hjemmekinosystem - YHT394BL, 3D klar (høytalere NSP285 og reciever HTR3063). Kjøpte også Yamaha blu ray spiller bd-s667 som viste seg at ikke var 3D klar. Så derfor skal blu ray spilleren byttes, har dere noen forslag til erstatning?

Jeg vurderer også på PS3, hvordan vil denne være som erstatning til blu ray spiller?

TV-en er ikke all verdens, men skal holde et par år til, en Thomson 40" med 2 hdmi og en scart inngang. Koblet til canal digital tuner (parabol) som er uten hdmi og kun 2 scart innganger.

Hjemmekinoen skal mest brukes til film og musikk, men ønsker også internett/mediasenter. Hvordan kobles dette best sammen for best resultat? Er ganske rådvill på dette området, og trenger all hjelp jeg kan få :-D

Er helt klart for ideen med Ps3.. Det er jo en blu ray spiller med 3d støtte. En medie server og masse masse mere + at du har mange timer med underholdning i spill..
    Kobler du til Ps3 til internett, så kan du streame innhold fra pcen din til den, sånn at du kan se på filmer og høre musikk via anlegget..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal Tv'en beholdes et par år til kan du droppe å skifte ut BD spilleren med en 3D utgaven. TV'en viser uansett ikke 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar! ja det hørres ekstra kjekt ut med ps3, men noen sier at det går ut over lyden, stemmer det?

tror jeg har aller mest lyst til å levere tilbake hele anlegget, har sett litt på et i fra philips, noen erfaring med dette?

Philips - Immersive Sound HD-hjemmekinoanlegg Blu-ray-3D-avspilling - HTS9520/12 - Hjemmekinosystemer med 5.1/7.1 - Hjemmekinoanlegg - Lyd og bilde

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar! ja det hørres ekstra kjekt ut med ps3, men noen sier at det går ut over lyden, stemmer det?

tror jeg har aller mest lyst til å levere tilbake hele anlegget, har sett litt på et i fra philips, noen erfaring med dette?

Philips - Immersive Sound HD-hjemmekinoanlegg Blu-ray-3D-avspilling - HTS9520/12 - Hjemmekinosystemer med 5.1/7.1 - Hjemmekinoanlegg - Lyd og bilde
    Du mister ikke noe "lyd" av PS3.. På den gamle (tjukke) versjonen så kunne du ikke kjøre ukomprimert og la receiveren ta seg av dekodingen. Dvs at PS3'en måtte "konvertere" lyden fremfor at receiveren gjorde dette. På den nye (tynne) PS'3en kan du sende til receiver slik at den tar seg av dette.

Forskjellen (ved mindre man skal spekulere i 0 og 1'ere) er at på den gamle står det "PCM" og på den nye står det "Dolby True HD" f. eks Samme lyd for det om vil JEG påstå :twisted:

Ang. anlegg, hvorfor ikke begynne med 2.0 som er bedre enn alle de der små anlegge? Se litt på surround.no.. Billige saker som er forferdelig bra også!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørs heeelt på hva du er ute etter... for å ha god lyd, og bedre komponenter til og behandle lyd og bilde signaler, er det uten tvil komponenter som gjelder. For 8K får du en god receiver, og gode fronter, som vil være en meget bra start på en skikkelig hjemmekino der det blir virkelig morsomt å se film

ang 3D, så har du ooooverhode ikke bruk for de med den tv'n du har pr. idag, for den har IKKE 3D støtte. Isåfall må du bytte tv også, og da ryker pengene fort.
    Alternativt, kjøp en 3D klar receiver (det fleste nyeste modellene har de idag) og en god Blu ray, gjerne en 3D spiller, om du i nærmeste framtid skal gå til innkjøp av 3D tv, hvis ikke, gå for en god Blu Ray. Sony, Panasonic, Pioneer og Samsung er alle stabile produsenter, og de fleste har brukelige og gode spillere i overkommelige prisklasser

Ang. PS3 så er det et kjempekjøp, siden du har full multimedia i en og samme pakke.
    Lyden er ikke noe nevneverdig dårlige på den enn en normal Blu Ray.
    Bildekvaliteten er også meget god, og med en software update, så er den 3D klar.
    Og finn gjerne den gamle tykke typen, da den har bedre komponenter

Ellers, som skreve ovenfor, se på surround.no... Onkyo, Pioneer og Yamaha er 3 gode merker du kan se på innen receivere, og Dynavoice er knallgode høytalere, og myyyyye lyd for pengene

Forsk litt mer før du handler, og du vil sitte igjen med noe som er så utrolig mye morsomere en en ferdi pakke fra Elkjøp.

Og det er bare og grave og spørre, vi svarer

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om lyden skal gå foran utseendet i denne prisklassen hadde jeg styrt unna de ferdige settene du linker til. Se heller på eventuelle sett fra lsound, Hi-fi klubben, Soundgarden etc, og be om tilbud fra dem.

Hadde helt klart gått for en PS3 som blu-ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh

Forskjellen (ved mindre man skal spekulere i 0 og 1'ere) er at på den gamle står det "PCM" og på den nye står det "Dolby True HD" f. eks Samme lyd for det om vil JEG påstå :twisted:
    Jeg får faktisk ikke "Dolby True HD" eller "DTS HD Master Audio" hos meg. Kommer "Multich" i stedet. Usikker på om det er mye det samme?

Da såklart fra nye PS3 ved avspilling av bluray film. Multich kommer både på spill og via film.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA!

Hvis jeg har forstått rett trenger du reciever, høyttalere og br-avspiller?

Er budsjettet makset på 8k?

Er det mulighet for at du vil bygge videre på dette senere?

Skal du bruke noe mer på annlegget over tid ville jeg anbefalt en reciever, br-spiller og stereohøyttalere. Da kan du utvide med center, bakhøyttalere og sub når du har penger til det.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Jeg får faktisk ikke "Dolby True HD" eller "DTS HD Master Audio" hos meg. Kommer "Multich" i stedet. Usikker på om det er mye det samme?

Da såklart fra nye PS3 ved avspilling av bluray film. Multich kommer både på spill og via film.
    Må vel da sikkert velge ifra PCM til den som heter noe med BIT...

EDIT: Gjøres inne på bluray avspilleren!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •