Hjelp til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til hjemmekino

Heisann! Er en kar på knappe 17 som da har blitt litt interessert i lyd og vil nå bruke noen lapper på høyttalere til hjemmekinoanlegg. Siden jeg kan nesten ingenting hadde det vært fint med anbefalinger (gjerne begrunnet hvorfor akkurat de), pris, linker o.l.

Tenker å legge meg i prisklasse 6-8 tusen. 5.1 surround.
    Skal ikke være det største hokuspokuset, men slik at jeg merker god forskjell fra høyttalerne på TV-en... Og at de varer noen år før man velger å oppgradere.
    Bruksområdet blir vel hovedsaklig film (Blu-Ray), PS3 og godt mulig musikk om jeg velger å koble til PC-en.

Etter min egen lille research har jeg skjønt at Kipsch, Onkyo og Pioner i alle fall har noe fint?

Har nok garantert vært litt upresis i formuleringen, så bare spør om diverse.

På forhånd, takk for alt av svar!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen

hva med denne?

LINK

surround har masse oppsett til budsjett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fint ut det! =D Tusen takk!

Glemte kanskje å si at jeg gjerne vil ha forsterker med i prisen hehe, min fei

Har du noe erfaring selv med disse eller andre fra Onkyo? Hvordan er de som et all around set?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fremdeles åpen for flere forslag =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke den mest lydkyndige jeg, men kan prøve å hjelpe deg

Saken er at folk ofte anbefaler nykommere dyrere ting enn hva budsjettet deres kan holde (opplever det stadig selv )

Uansett, her er noen pakketilbud, som ofte kan være greit å begynne med:

Yamaha RX-V465B + Dynavoice F-6 EX 5.1-pakke Black High Glossy 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Onkyo TX-SR608+EX 5.1 Flo/Sat 5.1 Høyttalerpakke med funksjonspekket hjemmekinoreceiver

det var bare noen eksempler, men er egentlig best å kjøpe høyttalere å receiver separat imo

Har selv en receiver til 2,2k og et par høyttalere som jeg fikk kjøpt brukt for under 1k, funker meget bra og du merker overgangen fra tv høyttalere med en gang

Håper dette var til hjelp

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv onkyo 707 bare, bare modellen over den som er nevnt her, ikke betydelig forskjell, onkyo gjør det veldig bra i tester på sine budsjett modeller. Til ditt bruk vil en av pakkene her nevnt duge mer en nok.

eventuelt en onkyo 608, også noen av de billigere klipsch eller xtz modellene vil jo også fungere utmerket, men budsjettet ditt kan gå litt over isåfall.

Uansett, lykke til alltid spennende velge lydsystem

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Her har du et Dynavoice sett på tilbud: Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Denne subwooferen: XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Jeg ville vært litt skeptisk til å kjøpe dynavoice, proson 8 tommer subwoofer.
    tror ikke det vil være mye futt i de.

Prisen for dette blir i underkant av 6000 med frakt.
    Legg til litt mer enn du hadde planalgt og du får en god forsterker og en hjemmekino du kan leve med i flere år.

Et tips til valg av forsterker: kjøp en som har automatisk høytaler setup eller hva det heter, jeg har det ikke og angrer meg litt over at jeg ikke har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig at det kommer så mange svar så kjapt! =D

Likte spesielt Onkyo TX-SR608+EX 5.1 Flo/Sat 5.1 Høyttalerpakke med funksjonspekket hjemmekinoreceiver

Tilbudet med Dynavioce og den suben ser også veldig lovende ut. Trenger da også hjelp til å finne en forsterker ^^

For å være på den sikre siden, er dette anlegg som det er mulig å oppgradere etterhvert høyttaler for høyttaler, eller må hele settet da skiftes ut?

Er fremdeles åpen for flere forslag, så la de komme! =)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du en bra pakke:

Yamaha RX-V667 receiver - Elkjøp

Yamaha Høyttalerpakke - Elkjøp

Denne kan også bygges ut med PRE out for ekstra effekt på reciver. Ekstemt mye for penga synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er anlegg du kan oppgrader med en og en komponent,
    Det gjelder egentlig alle anlegg så fremt du har "vanlige" høytaler terminaler og spessielt hvis du har en egen forsterker som disse pakkene har.

Jeg vil også anbefale deg å se pa yamaha forsterkeren som nevnt over, så ut som et veldig godt kjøp i forhold til pris.
    Dette er en forsterker du kan ha ei stund i å med den har preout, slik at du kan koble til effektforsterker(e) hvis du føler får å oppgradere i noen større høytalere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden blir bare bedre og bedre ja
    Tar nok en stund før jeg klarer å bestemme meg, og i midlertiden kan dere jo fortsette å forvirre med nye forslag

Disse høyttalerne som jeg hitil har blitt anbefalt, kan de evt. senere brukes til 100% musikk eller trengs det da egne høyttalere beregnet til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, alle høytalere kan brukes til musikk. Det er bare å velge "stereo" på forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakong
    ja, alle høytalere kan brukes til musikk. Det er bare å velge "stereo" på forsterkeren
    Joda, regnet med det, men tenkte også at det sikkert også er høyttalere som fungerer mye bedre til musikk? Og om det er tilfelle, snakker vi stor forskjell i så lave prisklasser som jeg har lagt meg på?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil alltid være forskjell fra ett høyttaler merke til ett annet merke, selv i de lavere prisklassene men de største forskjellene finner du nok når du kommer deg litt opp i pris.

Disse settene som er blitt anbefalt deg nå er kjempefine anlegg å starte med, da får du grei lyd til du føler at du vil ha noe større/kraftigere/annerledes og da kan du bytte ut komponenter etter hvert som du føler behovet.

Yamaha receiveren burde du se litt på siden den har Pre Out, dvs at du kan koble til en eller flere effektforsterkere hvis du senere kjøper større høyttalere som krever mer effekt. Da kan du også beholde forsterkeren din lenger før du må bytte ut denne. Pluss at Yamaha er generelt veldig gode surround receivere og har vunnet de fleste tester de har vært med i.

Har selv hatt Dynavoice F6 som førstegangs høyttalere og må si de leverer veldig bra lyd i forhold til pris. Men som du også kommer til å merke etterhvert, er at oppgraderingsspøkelset kommer på besøk og da blir det fort dyrt Lykke til med valgene!
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dynavoice F-6 i min hjemmekino, men de brukes helt klart mest til musikk.

Før jeg fikk i meg subwoofer var jeg avhengig av å skru opp veldig på bassen og ned på diskanten. Dette gikk helt fint.
    + 8 db på bass og - 4 på diskant spiller helt uten vrenging over 0 db (maks)
    på min nad t744.

Ellers da, så er de veldig fine høytalere når det gjelder: Techno, POP og Rock (europe, bon jovi osv.) men klaffet ikke helt når det gjelder Metall (iron maiden, ossy osbourn osv.) og Rap osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakong
    Har Dynavoice F-6 i min hjemmekino, men de brukes helt klart mest til musikk.

Før jeg fikk i meg subwoofer var jeg avhengig av å skru opp veldig på bassen og ned på diskanten. Dette gikk helt fint.
    + 8 db på bass og - 4 på diskant spiller helt uten vrenging over 0 db (maks)
    på min nad t744.

Ellers da, så er de veldig fine høytalere når det gjelder: Techno, POP og Rock (europe, bon jovi osv.) men klaffet ikke helt når det gjelder Metall (iron maiden, ossy osbourn osv.) og Rap osv.
    Har ikke subwoofer selv så jeg bruker og gjøre som du gjør når jeg ser på film /hører på musikk; stille opp bassen.
    Men jeg kan stille ned "treble", dette er vell diskant ja ?

Stiller jeg opp bassen til +10 db og treble til -12 db så rumbler det litt i gulv og vegger :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med forskjellige folk, og sett på det dere har vist meg. Etter litt om og men har jeg foreløbig kommet fram til dette.

XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Onkyo TX-SR608 receiver (sølv) - Elkjøp

Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ser det ut som et greit oppsett, eller er det å foretrekke å skifte ut noen av delene?
    Kom også på at det koster litt å sende delene :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •