Fra stereo til surround!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra stereo til surround!

Hei! Nå har jeg tenkt til å oppgradere litt, og har tenkt til å gå fra stereo til surround. Jeg har nå Proson Stratego 212, CV HFA18 og nad c352. Planen er å selge prosonene og naden og beholde vega subben. Innen surround er jeg ganske noob, så trenger litt kjøtt på knokene her :P Jeg har tenkt til å prøve med en "billig pakke" for å finne ut om surround er noe for meg nå, eller om jeg skal fortsette med stereo en stund til. Dette er budsjett pakka jeg har sett på :

Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Budsjett: Maks 10000(for forsterker og ht)
    Rommet mitt er ca 20kvm

Noen erfaring? Hva tror dere? Er åpen for andre forslag også!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Hei! Nå har jeg tenkt til å oppgradere litt, og har tenkt til å gå fra stereo til surround. Jeg har nå Proson Stratego 212, CV HFA18 og nad c352. Planen er å selge prosonene og naden og beholde vega subben. Innen surround er jeg ganske noob, så trenger litt kjøtt på knokene her :P Jeg har tenkt til å prøve med en "billig pakke" for å finne ut om surround er noe for meg nå, eller om jeg skal fortsette med stereo en stund til. Dette er budsjett pakka jeg har sett på :

Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Noen erfaring? Hva tror dere?
    I den prisklassen er det ikke så fryktelig mye å velge mellom, og jeg tror det settet definetivt er verdt pengene. At lyd og bilde gav gullmedaljen til høytallersettet og hjemmekino terningkast 6 på receiveren vil jeg tro det er et godt kjøp. Har ikke erfaring selv med disse.

De fleste surround sett i den prisklassen er jo slike "slanke pene" greier som ikke gir helt den samme opplevelsen . Lurt å beholde subben ja, viktig på film.

Dersom du vil ha anbefalinger osv så lønner det seg å skrive budsjett ( hvor mye du har tenkt å bruke ) og hvilke type rom + størrelse (kvadrat) på rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte å gå rett over på dali, men det hadde blitt en god del dyrere også da... Eller er det verdt å legge til litt ekstra å gå rett over til dali?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger dette:

Canton høyttalere selges - FINN Torget

Kan ordne en god pakkepris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo vurdere Jamo, de lager veldig gode høyttalere i billigklassen.

Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Lefdal

Pakken der koster 4,5k, og jeg tror den er veldig god. Jeg har selv de gulvhøyttalerne i pakhttp://www.lefdal.com/product////S606HCS3HGB/jamo-s606-hcs3-hoyttalerpakken, og de låter bedre enn det meste jeg har hørt under 8k. Akkurat de der kan mangle litt pønch, men det burde CV'n din kompensere for uten noe problem.

Onkyo TX-SR608 receiver (sølv) - Elkjøp

Elkjøp har den samme forsterkeren som den i Dynavoice-pakka på tilbud nå. Du får den i sort også, men da koster den 3,3k.

Det der er uansett min anbefaling. Dynavoice-pakken har jeg ikke hørt og skal derfor ikke uttalere meg om. Jeg tror dette blir knall uansett hva du velger av de to løsningene.

Godt nyttår!

Emil

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens

Budsjett: Maks 10000(for forsterker og ht)
    Rommet mitt er ca 20kvm

Noen erfaring? Hva tror dere? Er åpen for andre forslag også!

kjøp brukt, da får du bedre utstyr for pengene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •