Hjelp av valg av nye cv høytalere!! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Hjelp av valg av nye cv høytalere!! :)

Har et par fence audio boost 2010.:???: De spiller greit. ikke noe mer, men nå er det tid for å bytte dem ut i noe som er bedre. Cerwin Vega!! Jeg er hadde nesten kjøpt ve 15 f etter noen råd fra en galing i strøket. Men så gikk jeg inn på hifiklubben på Kongsberg, å der så dem heller gå for xls en ve. "Ve serien begynte å bli gammel og kassene var helt forskjellige. Han som sa dette ville heller ha xls 28 en ve 15. Men jeg tror ikke han skjønte hva jeg var ute etter.
    Jeg er ute etter sykkk bass som. Høytaleren trenger ikke være så flott og stilful, bare den rister av alle bildene på veggen BTW gikk ikke med fence audio:cry: :P
    Så nå tenkte jeg på xls 215 når jeg uansett skulle bruke mye penger på det.
    Men hvordan er de i forhold til bass . Det er i utganspunkt det jeg er ute etter :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Brukt?

kan i tilfelle kjøpe brukt av noen til rette pris :-D :-D :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja ca 8 m, det er på størelsen på en vanlig stue. Eller kankje litt større

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja xls 12/er jo morsome... jeg har nettop handlet meg selv jule gave til mine 18kvd xls6 og xls6c senter... så får jeg heller handle xls12 når jeg har plass til det

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12/15 xls sammen med eina ellektronik og kansje en hfa18/21"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del var det bare en ting som gjaldt når jeg skulle ha meg CV til fest, skaffe de største CVene jeg kunne finne på bruken som fortsatt hadde forsikringen fra Hifiklubben .

Kjøper du brukt men med idiotforsikringen kan det riktignok hende de ikke ser strøkne ut lenger, men da er du sikret mot at det er feil eller mangler som du må betale for senere. Du kan fint kjøpe CV cls 215 for 6000,- med forsikring, husker jeg solgte min CLSC 215 for 5000,- for noen år tilbake.
    Dette er seriene før XLS som til all praktisk bruk er samme høytaleren.

215 er mye morro og bass, kanskje et stykke fra å være den mest korekte høytaleren du vil finne, men så anntar jeg at det ikke er poenget her heller.
    MEN ! om du skal gå for en så stor høytaler er det virkelig bortkastet om du ikke går for forsterkere som kan drive dem.
    Da mener jeg virkelig bortkastet ettersom det da bare vil spille veldig stygt og du vil ødelegge høytalerene veldig raskt.

Jeg vet ikke hva du har mulighet til å betale, men husker selv at jeg ikke hadde regnet med å bruke 10,000,- på forsterker når jeg kjøpte mine første 215. Endte alikevel opp med Midgard Audio Oberon forsterkere og en NAD preamp etterhvert og kan annbefale den kombinasjonen på det varmeste!
    Da ble CVene drevet til sitt ytterste og selv da var det kontroll på det hele.

Bodde i blokk i oslo på det tidspunktet og heldigvis var naboene av det slaget som ble med på festen heller enn å forbli sinte over at musikken gjorde at leilighetene deres ristet så ting falt ned fra vegger og bord :twisted:

Om du har 215 med god forsterker trenger du ikke noen CV subb, men husk at dersom du går for de største CVene så må du beregne minst like mye penger til forsterker som til høtalerene.
    Hvis du ikke kan avse mellom 14,000,- og 18,000,- til dette (høytaler, preamp og effekt forsterkere totalt) Ville jeg ha vurdert en singel 15" modell, da ville jeg tro at du fort kan beregne mellom 9000,- og 12,000,- disse prisene er om du kjøper brukt vel å merke for om du regner nye priser blir det noe ganske annet.

CV XLS 215: 9998,-
    NAD C165 preamp: 3998,-
    CV CXA-10 Effektforsterker: 7998,-

(jeg liker ikke selv CV effekt forsterkerene, men om du ikke skal kjøpe orntlig PA så er det ikke mye som gir så mye effekt og er billigere. personlig ville jeg kjøpt Midgard Audio Oberon 6.1 som er til salgs på torget her umiddelbart, du burde kunne få dem til 9 - 10 tusen og de er kanskje den beste kombinasjonen med CV du vil finne til en noenlunde fornuftig pris.)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    For min del var det bare en ting som gjaldt når jeg skulle ha meg CV til fest, skaffe de største CVene jeg kunne finne på bruken som fortsatt hadde forsikringen fra Hifiklubben .

Kjøper du brukt men med idiotforsikringen kan det riktignok hende de ikke ser strøkne ut lenger, men da er du sikret mot at det er feil eller mangler som du må betale for senere. Du kan fint kjøpe CV cls 215 for 6000,- med forsikring, husker jeg solgte min CLSC 215 for 5000,- for noen år tilbake.

215 er mye morro og bass, kanskje et stykke fra å være den mest korekte høytaleren du vil finne, men så anntar jeg at det ikke er poenget her heller.
    MEN ! om du skal gå for en så stor høytaler er det virkelig bortkastet om du ikke går for forsterkere som kan drive dem.
    Da mener jeg virkelig bortkastet ettersom det da bare vil spille veldig stygt og du vil ødelegge høytalerene veldig raskt.

Jeg vet ikke hva du har mulighet til å betale, men husker selv at jeg ikke hadde regnet med å bruke 10,000,- på forsterker når jeg kjøpte mine første 215. Endte alikevel opp med Midgard Audio Oberon forsterkere og en NAD preamp etterhvert og kan annbefale den kombinasjonen på det varmeste!

Bodde i blokk i oslo på det tidspunktet og heldigvis var naboene av det slaget som ble med på festen heller enn å forbli sinte over at musikken gjorde at leilighetene deres ristet så ting falt ned fra vegger og bord :twisted:

Om du har 215 med god forsterker trenger du ikke noen CV subb, men husk at dersom du går for de største CVene så må du beregne minst like mye penger til forsterker som til høtalerene.
    Hvis du ikke kan avse mellom 14,000,- og 18,000,- til dette (høytaler, preamp og effekt forsterkere totalt) Ville jeg ha vurdert en singel 15" modell, da ville jeg tro at du fort kan beregne mellom 9000,- og 12,000,- disse prisene er om du kjøper brukt vel å merke for om du regner nye priser blir det noe ganske annet.

(jeg liker ikke selv CV effekt forsterkerene, men om du ikke skal kjøpe orntlig PA så er det ikke mye som gir så mye effekt og er billigere. personlig ville jeg kjøpt Midgard Audio Oberon 6.1 som er til salgs på torget her umiddelbart, du burde kunne få dem til 9 - 10 tusen og de er kanskje den beste kombinasjonen med CV du vil finne til en noenlunde fornuftig pris.)
    +1 Billigere forslag er Crown xti 4000. Koster ca 6k på brukten. Driver 215 bra.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!
    Jeg har en Onkyo 7.2 recivier som jeg har tenkt å bruke som preamp.
    Å en venn av meg har en alto mac 2,4 som han kan selge til meg for en billig penge.
    Men hvil den kunne i tilfelle drive en 215? selv om jeg ikke tror jeg skal ha det :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha alto 2.4 må du ha nok ha 2stk ble ikke no fart med en 15" er også enklere og få bra med liv i alton er finn der... vis det fest og moro hadde jeg godt for vf serien og driti va kompis din sier hadde selv v15f som midt og kjeringas siste par og di er savna! spillte heftig på alt

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggli_dude
    Takk for alle svar!
    Jeg har en Onkyo 7.2 recivier som jeg har tenkt å bruke som preamp.
    Å en venn av meg har en alto mac 2,4 som han kan selge til meg for en billig penge.
    Men hvil den kunne i tilfelle drive en 215? selv om jeg ikke tror jeg skal ha det :P
    Alto 2,4 og cls 15 f.eks. Det funker bra.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror jeg går for ve 15f. "Selv om serien er gammel og kassene er dårlige"(sitat fra hifiklubb ansatt).
    Trenger ikke bruke så mye penger på forsterker heller Ettersom jeg må begynne å tenke på annlegg til volvoen også

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror jeg går for ve 15f. "Selv om serien er gammel og kassene er dårlige"(sitat fra hifiklubb ansatt).
    Trenger ikke bruke så mye penger på forsterker heller Ettersom jeg må begynne å tenke på annlegg til volvoen også
    Ikke så rart at kassene er enklere i VE-serien, den er jo også billigere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du får mer ut av et par enkle 15 cerwin vega en dobble. For 2 15" kreve sinn effekt, å det blir uansett mye billigere ... Kan jo da velge feks alto mac 2.4 på eit par v15 f.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ve er serien under, er nok noe dårligere enn CLSC/CLS/XLS seriene, men tror fortsatt de vil gi deg mye morro. Jeg annbefalte CLS/XLS 215 med tanke på at om du hadde rå til dem og vil ha dem, så blir de mindre modellene ofte bare et stoppested på veien .
    alto har jeg ikke noe som helst erfaring med desverre så kan ikke si noe om det vil være, men du slipper uansett vesentlig rimligere unna om du går for de høytalerene fra Ve serien enn 215.

Uansett så er bilstereo morro, har bodd for lenge i byen til å kunne holde på mye med den delen av morroa, men husk å ikke bare oppgradere med digre subber. Har sett så alt for mange med standard anlegget kombinert med monster subber og det blir det ikke særlig god lyd utav.

*OT hvaslags bil skal du bygge i?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ve er serien under, er nok noe dårligere enn CLSC/CLS/XLS seriene, men tror fortsatt de vil gi deg mye morro. Jeg annbefalte CLS/XLS 215 med tanke på at om du hadde rå til dem og vil ha dem, så blir de mindre modellene ofte bare et stoppested på veien .
    alto har jeg ikke noe som helst erfaring med desverre så kan ikke si noe om det vil være, men du slipper uansett vesentlig rimligere unna om du går for de høytalerene fra Ve serien enn 215.

Uansett så er bilstereo morro, har bodd for lenge i byen til å kunne holde på mye med den delen av morroa, men husk å ikke bare oppgradere med digre subber. Har sett så alt for mange med standard anlegget kombinert med monster subber og det blir det ikke særlig god lyd utav.

*OT hvaslags bil skal du bygge i?
    Hehe. Takk for engarsemanget. Jeg har en stakkars rød falma Volvo 240 gl.
    Er ikke sikker på års tallet men det er ikke av den nyeste modellen :-P
    Det er bare et lite prosjekt jeg skal ha for meg selv. Tenkte noen 6x9 eller 6.5 elementer. Å 2x10 eller 2x12 subber. Men det er et sommerprosjekt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XLS er en helt ny CV modell, men ser lik ut som CLS.. lyden i dem kan ikke sammenlignes. Mange foretrekker nok CLSC/CLS sin litt frempå spille stil.. mens mange liker XLS sin mer tilbaketrukkene spillestil, men med vannvittig bra bass (kvalitet og kvantitet går hånd i hånd!).

VE serien til CV syns jeg er veldig "dårlig", til prisen er den OK, ikke mer! XLS12 rundspiller VE15 på det meste!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Takk for engarsemanget. Jeg har en stakkars rød falma Volvo 240 gl.
    Er ikke sikker på års tallet men det er ikke av den nyeste modellen :-P
    Det er bare et lite prosjekt jeg skal ha for meg selv. Tenkte noen 6x9 eller 6.5 elementer. Å 2x10 eller 2x12 subber. Men det er et sommerprosjekt.
    Joda sikkert mange her som kjenner seg igjen når det gjelder å forsøke å få hjelp med å komme igang på lyd fronten.
    Man skal ikke ha en ny BMW som førstebil syns nå jeg, så volvo 240 er da ikke så galt. Regner med at det er greit å finne steder å få tredd kabler i den bilen og at den kanskje har en kraftig dynamo?
    Det kunne i allefall gjort det litt lettere for deg, 6x9" er jo lettvindt, men er alltid fint å se om det er mulighet for å oppgradere det som er der.
    Selv på de eldste bilene er det ofte mulighet for å bytte ut noe innebygd også. Gjorde selv det på en Honda Civic fra 1983 eller noe, det var første gang jeg fikk gjøre som jeg ville med en bil for å si det sån.

At det er et sommerprojekt kan jeg godt skjønne, de fleste mangler vel muligheten til å jobbe med slikt innendørs og om det er som her så er det mer enn 20 blå ute.

Får starte en tråd igjen når du skal shoppe for bilstereo, ikke like mye interesse for det her er jeg redd, men noe er det jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    XLS er en helt ny CV modell, men ser lik ut som CLS.. lyden i dem kan ikke sammenlignes. Mange foretrekker nok CLSC/CLS sin litt frempå spille stil.. mens mange liker XLS sin mer tilbaketrukkene spillestil, men med vannvittig bra bass (kvalitet og kvantitet går hånd i hånd!).

VE serien til CV syns jeg er veldig "dårlig", til prisen er den OK, ikke mer! XLS12 rundspiller VE15 på det meste!
    Hvordan mener du at ve serien er dårlig ? er det bassen, lydkvaliteten eller noe annet? Jeg bryr ikke meg så mye om lydkvaliteten, det er bare at bassen skal lett løfte skjørtet til bestemor. Men hvis du mener at xls serien dreper bassen til ve, så kan jeg vurdere å gå opp til xls 15

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du at ve serien er dårlig ? er det bassen, lydkvaliteten eller noe annet? Jeg bryr ikke meg så mye om lydkvaliteten, det er bare at bassen skal lett løfte skjørtet til bestemor. Men hvis du mener at xls serien dreper bassen til ve, så kan jeg vurdere å gå opp til xls 15
    VE-serien er vel kjent for sprengte diskanter om jeg ikke husker feil? XLS er definitivt den BESTE CV-serien som er laget (minus et par gamle klassikere )..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •