Høyttalere for fest? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SuperGranny
    Men Klipsch er krever dem mye effekt? og hvordan er bass og lyd fra dem? Bass er jo ekstremt viktig! 8)

* Mente lydtrykk :!: * Er jo faktisk jævla digg når man har så pass mye trykk at folk snur seg for å se etter bilen, og det er der stylingen kommer inn i bilde, hehe!
    Men skal ikke blande dette inn på tema.... fest høyttalere :grin:
    De krever en strømkraftig og varmtlydende forsterker, men trenger ikke så mye effekt. Anbefalte deg Abrahamsen her da denne innehar disse egenskapene og er en veldig god match i den prisklassen. Elkjøp seller disse.

Anbefaler deg ikke Nad eller H/K f.eks. Det jeg har hørt av det til klipsch er ikke bra.

Bass og trykk er noe av det de er kjent for, men som med alle høytallere har det mye med rom og plassering å gjøre. Viss du kan sette de forsjellige plasser i rommet har du ett bra utgangspunkt til å få det bra til .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellene Dynavoice F6ex og M65 trykker voldsomt til pris og størrelse.Fatter ikke at de kan koste 1500 kr og 2500 kr.
    Er det fest som er i høysetet så må nok disse gi deg MYE moro for pengene.
    Som forsterker-jo mer-jo bedre.

Dynavoice Dynamite 10 sort pianolakk PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda godt Klipsch-menigheten har selvinnsikt nok til å innse at Klipsch egner seg best til fest

Om lydkvalitet er viktig i klassen 10k, så synes jeg de foreslåtte B&W DM683 er et glimrende valg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Enda godt Klipsch-menigheten har selvinnsikt nok til å innse at Klipsch egner seg best til (rølpe)fest

Om lydkvalitet er viktig i klassen 10k, så synes jeg de foreslåtte B&W DM683 er et glimrende valg.
    humm Eier ikke Klipsch engang, så vil ikke si jeg er i den menigheten. Men synes mine gamle RF 5 var ett par hakk bedre en b&w 683 både på oppløsning/nærhet/bass og diskant. De spillte rett å sett mye større både på lavt og høyt volum. ( har eid bw 683 også, hadde de i samme rom å testa opp mot hverandre. ). Ble sjokka av forsjellene .

Men nå skal det sies at RF 5 nok er ett lite hakk over RF 82 da det er RF 63 som erstattet RF 5. Men at de kan hamle opp med 683, det er jeg sikker på. Spesielt når trådstarter vil bruke 15k tilsammens. B&w trenger veldig mye krefter ellers blir det fort fiasko .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss Klipsch gjør seg til fest er jo ikke dette noe dumt valg? Stikker billig ifra det og med ett stort smil om munnen + masse penger igjen på kortet! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje Dynavoice'ene? De er jo nesten gratis! :-D Musikk på fritid til vanlig med høyt lydnivå blir det ikke, så vet ikke om 100% klarhet på høyt nivå er så viktig... Kanskje enten Dynavoice'ene eller Klipsch'ene holder da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM 683 kan du bare glemme. De krever VELDIG mye av forsterkeren, så med mindre du finner noe gammel Technics SU på brukt'n, så finner du ikke noe som kan drive dem innen en rimelig pris.

Klipsch er perfekt. Lettdrevne og spiller skikkelig høyt. Er litt som Cerwin Vega for voksne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta meg en nærmere titt på Klipsch! Takk takk

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta meg en nærmere titt på Klipsch! Takk takk
    Det er helt klart det beste valget av alle som er nevnt i denne tråden hvis du vil ha noe som er kult på fest. De spiller grisehøyt, og med en deilig god bass.

Det er aldri kjedelig å høre på musikk med et par klipsch RF 82.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson, Dynavoice kan spille til fest, men vær forberedt til litt skriking ved delefrekvensen mellom mellomtone og diskant på Proson

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det er helt klart det beste valget av alle som er nevnt i denne tråden hvis du vil ha noe som er kult på fest. De spiller grisehøyt, og med en deilig god bass.

Det er aldri kjedelig å høre på musikk med et par klipsch RF 82.

Spiller dem like bra på lavt nivå som høyt niva eller? De høyttalerne jeg har i dag er DØDSKJEDELIG på lavt nivå, men forbedrer seg med litt høyere lyd, så går de ikke høyere og hørtes bare jævlig ut og skurrete........ *sikkert sprengt -.-"*

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om lyden fra bilen er råååå, er det jo jævla kjedelig med en skikkelig stygg bil.... :-P
    Det komme nok an på hvor mye du kjøre i bilen og hvor mye du er hjemme. Og kanskje også hvor stor prioritet bilen din har for deg sjølv. Jeg hadde priorietert bilen over hjemme anlegge, men til jeg har bil har jeg nok en hjemmeanlegg som jeg kan være fornøyd med(forhåpentligvis)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiSe
    Det komme nok an på hvor mye du kjøre i bilen og hvor mye du er hjemme. Og kanskje også hvor stor prioritet bilen din har for deg sjølv. Jeg hadde priorietert bilen over hjemme anlegge, men til jeg har bil har jeg nok en hjemmeanlegg som jeg kan være fornøyd med(forhåpentligvis)

Selvfølgelig, men bilen betyr mye for en som fyller 18, hehe! :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca 1/2 år siden så hadde CV kommet i post 2, men den tiden er over? :roll:

CLS15 med crown/nad/carver eller CV amp(nye modellene) med NAD pre vil gi deg mer trøkk/db/bass enn klipsch.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er ny her og har ikke særlig mye erfaring innenfor HiFi, men kunne tenkt å lære meg mer! Jeg har tenkt å kjøpe meg nye høyttalere og akkurat nå er det vell fest høyttalere som er "tingen", ettersom at jeg er 17 år. Rommet de skal brukes i er på 28m².
    Har sett litt rundt og vært å hørt på litt forskjellig. De aller råeste jeg hørte var da Cerwin Vega XLS-215, MEN ble anbefalt å ikke kjøpe de pga trøkket i disse høyttalerne er LANGT over det nivået som kan brukes på mitt rom.

Tenker meg ett budsjett på rundt 15.000, må ha forsterker og høyttalere, nytt eller brukt betyr ingenting så lenge det fungerer! Å komt billig ifra det hadde selvfølgelig vært ett pluss, men heller bruke litt ekstra penger på noe høyttalere jeg kan beholde enn å legge ut noen kroner på noe som ikke gir lyd i det hele tatt....

Fikk anbefalt Dali Ikon 6 MK2 og B&W DM683, ettersom at disse hadde visst bra lyd og fin bass.

B&W
    B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Dali
    DALI IKON 6 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Har noen her en annen idè eller hørtes dette bra ut? Og hvilken forsterker bør jeg ha? Håper på svar!
    Må nok gå den andre veien og si at jeg først og fremst er 18 og har samme greia som deg! Ville ha høyttalere som kunne spille det meste og som i tillegg funket på fest, gikk rundt i de fleste butikker og hørte på alt fra Klipsch til B&W, JAMO på soundgarden og SA Mantra 60(men de ble for dyre). Var også innom Stereofil og så på diverse der også. Var også innom CW, men syntes ikke dette var noe særlig da jeg ville ha noe som spilte detaljert og fint, men gikk også opp i pris underveis. Tror ikke Klipsch fikk sin rettferdige vurdering av meg, men likte ikke designet heller, skal jo passe inn i stua, og i rommet, så da hadde moren min sin mening noe å si på det området. Uansett ! Jeg endte opp med Dali Ikon 6 mk2! Har ikke angret ett sekund! Var de beste høyttalerne til mitt bruk, bassen går ikke spesielt lavt, men den har en veldig god bass på de områdene den dekker. Brukte den da på bursdagen min, og tror det er den beste festen jeg har vært på, med tanke på bass og musikk, og det hjalp jo alt rundt, som gjorde den ekstremt vellykket Uansett, jeg har hørt på litt lytterunder rundt omkring på diverse butikker etter det, og har ikke endret mening av den grunn. Nå vet ikke jeg om de har bassrefleksjonsport på Klipsch, men på Dali gjør det ihvertfall veldig mye for at du får lyd i hele rommet, og mener at bassen blir sinnsykt mye bedre, noe jeg følte at jeg trengte.

Oppsummert vil jeg si at Dali Ikon 6 mk2 er en god allrounder, med mye trykk SYNES JEG, og at denne har potensialet til å bli en god høyttaler til ditt bruk. Har forøvrig koblet den opp med en NAD 375BEE, noe mange her på forumet mener ikke er en god match, men kan ikke klage, synes den forsterkeren er god jeg.

Dette er min mening, og jeg tenkte kanskje det hjalp. Vil gi deg en anbefaling på Dali Ikon 6 mk2 men ikke velg de bare på grunn av dette her, for jeg mener at du må høre det selv, lytte og danne din egen mening. Dette kan dog bli en dyr fornøyelse. Uansett, gjør som jeg hadde inntrykk av at du ville gjøre, dra rundt i de butikkene og les litt tester, lytt og diskuter, også håper jeg du kommer fram til det beste valget for deg Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å bestille Dynavoice Dynamite 10 pga den lave prisen og regner egentlig med dem gir fra seg litt bass når det er 2x10" i hver høyttaler. (Eneste er om bassen går dypt da..... :-| )
    Har idag en forsterker som ligger på 4x60 watt, men dette er jo altfor lavt.... hvilken forsterker bør jeg ha til dem?

Link til høyttalerne:

Dynavoice Dynamite 10 sort pianolakk PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og takk for info om Dali Ikon 6, dem virker utrolig bra! Snakket med en kar på lefdal som hadde de også, han var stor fornøyd. Helt sikkert vært hver eneste krone men når bruken gjerne ikke blir så høy som mange her på forumet har, så kan det være lurt at jeg begynner med noe så billig som Dynavoice'ene, så kjøper jeg heller nytt i det jeg har fått meg en godt betalt lærlingsplass! :-D

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje disse?
    Proson Stadium 10 Black + Piano Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Hvilken forsterker må jeg ha? Forforsterker og Effekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hente i Oslo! ....

De var nok jeg og henta på mandag
    hehe knall høyttalere !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Noen som får seg høyttalere værtfall....

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •