hvordan kjøre inn sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan kjøre inn sub?

hvordan kjøre inn en 18" sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av philip lauritzen
    Sett den i første gear og gi gass
    Som vanlige høyttalere,gi den noen timer med variert volum

(Den skal spilles inn )

God Jul

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. skjønner! så i grun og bunn skal den bare spilles på i litt forskjellig volum, og forskjellige sanger..?

hohoho... da får jeg endelig en god grun til og kjøre anlegget noe i hælvete da noen faktisk er hjemme!!!
    har et annet spørsmål også. jeg har en ganske så irriterende nabo, som alltid klager på at jeg spiller(bor i enebolig)den eneste gangen jeg spiller høyt er mellom klokken 3 og klokken 4, så jeg syntes ikke at han burde klage... jeg har jo ikke noen vinduer oppe heller, utenifra så hører man på en måte at det bare rister i noen planker. er det jeg som ikke liker naboen eller er det bare han som er lett irritert?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. skjønner! så i grun og bunn skal den bare spilles på i litt forskjellig volum, og forskjellige sanger..?

hohoho... da får jeg endelig en god grun til og kjøre anlegget noe i hælvete da noen faktisk er hjemme!!!
    har et annet spørsmål også. jeg har en ganske så irriterende nabo, som alltid klager på at jeg spiller(bor i enebolig)den eneste gangen jeg spiller høyt er mellom klokken 3 og klokken 4, så jeg syntes ikke at han burde klage... jeg har jo ikke noen vinduer oppe heller, utenifra så hører man på en måte at det bare rister i noen planker. er det jeg som ikke liker naboen eller er det bare han som er lett irritert?
    Så lenge ingenting rister inne hos han, og det så vidt høres inni stua hans så har han vell igrunn ingenting å klage på før klokka blir 23:00? Her kan jeg spille så høyt jeg vill til klokka blir 11 (forutenom når huseigerne har middagshvil), og lengere om jeg sier ifra på forhånd. Men noen er vell bare sånn att di ikke tåler noe som helst, og att det alltid skal være stilt rundt dem :S... Kunne aldrig ha bodd på en plass hvor donk donk å høy musikk var bannlyst :P

Jeg ville begynt på litt lavt volum di første timene, men det må jo seff være bevegelse i ellementet. og deretter begynt å bevege meg oppover på volumknappen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    di over her er helt nazi kjener godt den SKRU NED... meeen så kan jeg svare med SKRU OPP!!! DU LEIER JEG EIER

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen klager for ingenting, men det er lov å vise hensyn til naboer selvom en har "lov" til å bråke fram til klokka 23. Å lage støy ofte viser at man gir f i andre, og da blir det bare enda mer irriterende for naboen. Vil man spiller høyt så får en skaffe seg enebolig, hvis en pleier å spille så mye bass at det rumler i nabolaget ofte så synes jeg en bør lydisolere litt bedre. Ganske utrivelig å sitte og høre på i lengden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en tonegenerator, eller et program (eksempelvis REW) som kan produsere en sinustone lavere enn 15-20Hz, så "kjør" med det!
    Da får du skikkelig sving på elementet, samtidig som at den / de foreslåtte frekvensen(e) ikke er voldsomt hørbare.
    Men derimot følbare!
    Rister det for mye i kåken, så får du heller redusere volumet en smule, evnt senke frekvensen ytterligere.
    Det foreslåtte frekvensområdet får i alle fall satt elementet i bevegelse, og dermed også for å myke opp spider- og kantoppheng...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •