Velg Klipsch er du snill!! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 462
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er vel ikek mange høytalere med skikkelig dypbass og det er vel derfor vi har subber..

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    er vel ikek mange høytalere med skikkelig dypbass og det er vel derfor vi har subber..
    Er ikke mye musikk du trenger mer en ned til 40hz alikevel . Jeg ville ihvertfall ikke hatt noe sub til å forstyrre bassen i mitt anlegg . Det er ikke så altfor lett å få det perfekt dette med sub heller. Jeg er av den oppfatning at man ikke trenger sub om man har noen skikkelige gulvstående.

Om man snakker film er det en helt annen sak, da må man ha sub. Til og med eget sub spor =).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Er ikke mye musikk du trenger mer en ned til 40hz alikevel . Jeg ville ihvertfall ikke hatt noe sub til å forstyrre bassen i mitt anlegg . Det er ikke så altfor lett å få det perfekt dette med sub heller. Jeg er av den oppfatning at man ikke trenger sub om man har noen skikkelige gulvstående.

Om man snakker film er det en helt annen sak, da må man ha sub. Til og med eget sub spor =).
    bullshit la scala er jo så sykt råe på brystkasse bass og dynamikk nettopp for at de ikke går dypt og da er det perfekt med en rask sub til å fylle opp med

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    bullshit la scala er jo så sykt råe på brystkasse bass og dynamikk nettopp for at de ikke går dypt og da er det perfekt med en rask sub til å fylle opp med
    jojo til lascala trenger du sub, men de går jo ikke djupere en stativhøytallere.

Har hørt de ved flere anledninger. Er det klipsch sub du kjører da ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Her har du helt rett synes jeg. Men jeg lar meg allikevel forundre over all Klipsch hypen. Etter hva jeg har hørt, så låter de litt lyst og skrikende (lite distinkt diskant) i forhold til en god metalldome. I tillegg, så savner jeg som nevnt dyp bass.
    Til tross for disse "manglene" etter mine preferanser, så er folk ekstatiske når de lyrisk beskriver hvor "morsomme" og engasjerende de er. Er det det det de er - morsomme? Hva går egentlig dette ut på, er det noe som kan beskrives?

Til slutt, enten man liker det eller ikke, så høyttalerne også et møbel, men plastorgien på disse høyttalerne ser etter min mening ultrabillig ut.
    låter klipsch lyst og skrikende???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Noen merker blir hypet på AVF, og når alle i tillegg kun ønsker å anbefale det de selv har blir det mye repetisjon i den type spørsmålstråder.
    Ikke skjønner jeg at alle "nye" skal behøve å spørre heller, det finnes mange nok tråder med de samme konklusjonene fra før.

Selv har jeg Klipsch Reference frontrekke og vil ikke anbefale det til noen. Det eneste positive er prisen. Byggekvalitet, feelgood og eierglede er fraværende.
    En vinylbelagt sponplateboks med en tynn og skranglete plastfront som er støpt i ett med diskanthorn og bassrefleksport. ER billig og ser billig ut.
    Lyden er en loudnesskurve som etteraper dynamikk. Dypbassen er fraværende. Helt korrekt å sammenligne med CV. Bortsett fra at CV AT100 jeg hadde for 20 år siden var mye morsommere.
    hohoho dagens du er litt av en humor klump

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Er muligens denne holdningen som gjør at vi får en slik tråd...

Finnes masser av høyttalere som gir mye pengene og kan spille alt av musikk.
    Er det mulig! så jeg skal vbeholde det dyreste utstyret selv om det i mine ører låter dårligere?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Maddie her. En sub KAN fort rote det til et stykke opp i bassen. Trenger du virkelig 20hz jordskjelv på musikk?

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    B&Ws 800-serie er gjennomført byggekvalitet i alle ledd. Klipsch sin reference serie fremstår som pappesker i forhold. Det er jo helt klart at de er nødt til å gå ned på byggekompleksitet for å holde prisene nede. Ulempen er bare at de også blir uglesett lydmessig på grunn av det billige utseendet. Klipsch har kanskje sjarm i noens øyne, men 800-serien har _stil_.
    For meg så er lyd viktigere enn design

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er enig med Maddie her. En sub KAN fort rote det til et stykke opp i bassen. Trenger du virkelig 20hz jordskjelv på musikk?

Geir Arne
    nope men mine runder av over 50hz så derfor har jeg en super rask diy sub som partner

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope men mine runder av over 50hz så derfor har jeg en super rask diy sub som partner
    Men da skjønner jeg ikke hvorfor du sier "bullshit" til det Maddie skriver. Hadde de rullet av ved 40hz hadde du vel ikke trengt sub?

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morsomt er at de som ikke liker Klipsch lager en tråd om hvorfor så sykt mange andre mennesker rundt om i verden elsker de!
    Hvem er det egentlig som roter det til her?
    Tror faktisk det er mange fler som vil teste ut Klipsch når de tar over fler og fler tråder.
    Klipsch bare vokser og vokser selv med hjelp fra Klipsch "hatere" helt utrolig gøy

Newcomer audiooidua sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvilke ht hadde alle som har klipsch her inne på forumet ink meg selv valgt hvis de ikke hadde eksistert?? heldigvis ikke tilfelle da

jeg selv har sa i rent stereo oppsett.

Det som alltid overasker meg når jeg spiller med klipsch i ren stereo er at lyden er jo sykt bra på det meste av musikk jeg hører på å det hadde jeg i utgangspunktet ikke forventet.
    Jeg har tidligere hatt dali ikon 8, b&w dm683, cv, jbl. Må si klipsch rf-82 slår alle disse!! spiller med enorm energi og glede, dypbassen er
    også tilstede.

Når det gjelder byggekvalitet er saken en helt annen, når jeg ser på sa ranger som jeg har i forhåld er det liten tvil om hva som ser best ut, men kan til tider undre meg om de spiller bedre en klipsch og klipsch som i tillegg koster langt, lang under halve prisen!!
    forstår veldigt godt at mange er "klipscha" jeg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Geir Arne
    hehe han skriver at du ikke trenger sub med skikkelige gulvstående og jeg mener jo at mine gulvstående er helt KONGE

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiooidua
    men hvilke ht hadde alle som har klipsch her inne på forumet ink meg selv valgt hvis de ikke hadde eksistert?? heldigvis ikke tilfelle da

jeg selv har sa i rent stereo oppsett.

Det som alltid overasker meg når jeg spiller med klipsch i ren stereo er at lyden er jo sykt bra på det meste av musikk jeg hører på å det hadde jeg i utgangspunktet ikke forventet.
    Jeg har tidligere hatt dali ikon 8, b&w dm683, cv, jbl. Må si klipsch rf-82 slår alle disse!! spiller med enorm energi og glede, dypbassen er
    også tilstede.

Når det gjelder byggekvalitet er saken en helt annen, når jeg ser på sa ranger som jeg har i forhåld er det liten tvil om hva som ser best ut, men kan til tider undre meg om de spiller bedre en klipsch og klipsch som i tillegg koster langt, lang under halve prisen!!
    forstår veldigt godt at mange er "klipscha" jeg
    tror du må betale ganske mye ekstra for enkelte merker nettopp på grunn av dyre produksjons kostnader,Klipsch tenker tydligvis musikk fremfor utseende,skulle ønske flere produsenter hadde gjort det!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe han skriver at du ikke trenger sub med skikkelige gulvstående og jeg mener jo at mine gulvstående er helt KONGE

Jo de er rå lascalaene, men de er jo kjent for å ikke ha dypbass. Ble litt dårlig formulert fra min side. Jeg mener selv du må ha sub til de høytallerene, da du mister en del om du ikke har det .

Det mener jeg ikke med mine høytallere dog, og mange andre som er oppgitt til å spille ned til rundt 30 hz.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt morsomt er at de som ikke liker Klipsch lager en tråd om hvorfor så sykt mange andre mennesker rundt om i verden elsker de!
    Lurer på om du i løpet av 9 sider ennå ikke har klart å ta poenget med tråden. Det er som påpekt flere ganger tidligere et spørsmål om hvorfor det alltid blir nevnt Klipsch, og ikke bare det. De er liksom så mye bedre enn alt annet. Og det er det noen her(meg inkludert) begynner å bli litt lei av. Har jo ikke så mye annet å klage på nå som det er jul og godlyden smyger seg ut hver kveld.

Uansett, verden er mer nyansert enn Klipsch. MEN, Klipsch lager knakende gode høyttalere i sine respektive klasser. Det tror jeg ingen i denne tråden har motsagt.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Jo de er rå lascalaene, men de er jo kjent for å ikke ha dypbass. Ble litt dårlig formulert fra min side. Jeg mener selv du må ha sub til de høytallerene, da du mister en del om du ikke har det .

Det mener jeg ikke med mine høytallere dog, og mange andre som er oppgitt til å spille ned til rundt 30 hz.
    hehe forstår den,samme blir det jo med mine Forte II og de låter ikke akkurat tynt/lyst men har en bass som få andre høytalere henger med uansett pris og det er seriøst ment

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Ganilsen! Er vel du som ikke forstår poenget? klipsch feberen herjer i landet/verden.grunnen til at så mange anbefaler de sier seg selv.det som er utrolig er at personer med høytalere fra andre produsenter velger å disse Klipsch fremfor og skrive noe konstruktivt på sine egne sider.
    Hvis dere føler at deres egne høytalere mangler populæritet så gjør noe med det.Hjelper ikke og få opp intressen for sitt eget favorit merke ved å disse andre

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Ganilsen! Er vel du som ikke forstår poenget? klipsch feberen herjer i landet/verden.grunnen til at så mange anbefaler de sier seg selv.det som er utrolig er at personer med høytalere fra andre produsenter velger å disse Klipsch fremfor og skrive noe konstruktivt på sine egne sider.
    Hvis dere føler at deres egne høytalere mangler populæritet så gjør noe med det.Hjelper ikke og få opp intressen for sitt eget favorit merke ved å disse andre
    Jeg gir opp. Du har virkelig vanskelig for det.

Geir Arne

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •