Velg Klipsch er du snill!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 462
    Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Selv har jeg Klipsch Reference frontrekke og vil ikke anbefale det til noen. Det eneste positive er prisen. Byggekvalitet, feelgood og eierglede er fraværende.
    En vinylbelagt sponplateboks med en tynn og skranglete plastfront som er støpt i ett med diskanthorn og bassrefleksport. ER billig og ser billig ut.
    Lyden er en loudnesskurve som etteraper dynamikk. Dypbassen er fraværende. Helt korrekt å sammenligne med CV. Bortsett fra at CV AT100 jeg hadde for 20 år siden var mye morsommere.
    Mye av dette du nevner her syns jeg bare er tull. Hvorfor har du Klipsch RF frontrekke når du nevner kunn en positiv ting?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen merker blir hypet på AVF, og når alle i tillegg kun ønsker å anbefale det de selv har blir det mye repetisjon i den type spørsmålstråder.
    Ikke skjønner jeg at alle "nye" skal behøve å spørre heller, det finnes mange nok tråder med de samme konklusjonene fra før.

Selv har jeg Klipsch Reference frontrekke og vil ikke anbefale det til noen. Det eneste positive er prisen. Byggekvalitet, feelgood og eierglede er fraværende.
    En vinylbelagt sponplateboks med en tynn og skranglete plastfront som er støpt i ett med diskanthorn og bassrefleksport. ER billig og ser billig ut.
    Lyden er en loudnesskurve som etteraper dynamikk. Dypbassen er fraværende. Helt korrekt å sammenligne med CV. Bortsett fra at CV AT100 jeg hadde for 20 år siden var mye morsommere.

Får jeg spørre hva du har for høytallere i frontrekken?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen merker blir hypet på AVF, og når alle i tillegg kun ønsker å anbefale det de selv har blir det mye repetisjon i den type spørsmålstråder.
    Ikke skjønner jeg at alle "nye" skal behøve å spørre heller, det finnes mange nok tråder med de samme konklusjonene fra før.

Jeg regner med at du drar det litt vel langt, men interessant å lese et innlegg som går imot "alle" andre og som nesten disser sitt eget oppsett, og attpåtil Klipsch.
    Jeg har ikke eid Klipsch selv, men ser at eiergleden nok ikke er så stor, men herregud så artige de kan være lydmessig Den skal de ha!

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er vel ikke sinnsykt med utvalg v høytalere med dypbass? Eierglede kan du mene, men jeg er uenig! Jeg hadde faktisk langt mer Eierglede selv jeg med diverse cv en gang i tida, enn jeg hadde med feks b&w 683- en god høytaler som høster bare godord - for meg er det min største skuffelse- tam, kjedeli, uengasjerende for meg. - knallgod for andre! Det er ikke lett å være enig med alt dessverre..
    Jeg er enig at 683 kan virke tamme i forhold til RF83, men nå koster sistnevnte 2,5 ganger så mye også... så sammenligningen er jo ikke akkurat rettferdig

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen ting imot Klipsch, men er helt enig at er irriterende med folk som må gang på gang uttale at deres eget utstyr "spiller ringer" rundt utstyr till 10x prisen. Når de åpenbart ikke har annet å slå i bordet med enn synsing.

De som fokuserer på hvorfor ting låter som de gjør, og er bevist på hvilke egenskaper de ønsker seg, er mindre opptatt av merker. En dyktig konstruktør kan konstruere vidt forskjellige konstruksjoner, avhengig av bruksområdet og målguppe.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slike som deg mener jeg vi trenger fler av. Folk som er kritiske til eget utstyr.

Ingenting er perfekt, og når man skal anbefale noe burde man også nevne de negative sidene. Å si "ingenting negativt til prisen" er naivt.

Geir Arne

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg regner med at du drar det litt vel langt, men interessant å lese et innlegg som går imot "alle" andre og som nesten disser sitt eget oppsett, og attpåtil Klipsch.
    Jeg har ikke eid Klipsch selv, men ser at eiergleden nok ikke er så stor, men herregud så artige de kan være lydmessig Den skal de ha!

Jeg er enig at 683 kan virke tamme i forhold til RF83, men nå koster sistnevnte 2,5 ganger så mye også... så sammenligningen er jo ikke akkurat rettferdig
    Jeg sammenlignet min smak opp mot flere merker- med direkte sammenligning mot mine rf82 i ca samme prisklasse og størrelse, selvsagt ikke rf83:-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    De som fokuserer på hvorfor ting låter som de gjør, og er bevist på hvilke egenskaper de ønsker seg, er mindre opptatt av merker. En dyktig konstruktør kan konstruere vidt forskjellige konstruksjoner, avhengig av bruksområdet og målguppe.
    Her har du helt rett synes jeg. Men jeg lar meg allikevel forundre over all Klipsch hypen. Etter hva jeg har hørt, så låter de litt lyst og skrikende (lite distinkt diskant) i forhold til en god metalldome. I tillegg, så savner jeg som nevnt dyp bass.
    Til tross for disse "manglene" etter mine preferanser, så er folk ekstatiske når de lyrisk beskriver hvor "morsomme" og engasjerende de er. Er det det det de er - morsomme? Hva går egentlig dette ut på, er det noe som kan beskrives?

Til slutt, enten man liker det eller ikke, så høyttalerne også et møbel, men plastorgien på disse høyttalerne ser etter min mening ultrabillig ut.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarter insisterer skal jeg velge meg et par Klipsch RF7 II til testing.

Jeg er allikevel litt enig med han, det er vel mye fokus på klipsch her om dagen. Det er lov, men det utvider jo ikke horisonten akkurat. Jeg har også noen tiltak for "foreslå det man selv har, uansett" holdningen som har florert her på forumet en stund nå.

- foreslå ett komponent man selv har : en dags utestengelse
    - to komponenter: en uke
    - komplett anlegg: ett år
    - starte en "hvilken forsterker til RF-82" tråd: livstid

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Slike som deg mener jeg vi trenger fler av. Folk som er kritiske til eget utstyr.

Ingenting er perfekt, og når man skal anbefale noe burde man også nevne de negative sidene. Å si "ingenting negativt til prisen" er naivt.

Geir Arne
    Greit nok at han kritiserer enkelte ting, men se hva han skriver. Jeg mistet han nå han skrev dette : "dypbassen er fraværende" . Dersom han ikke har dypbass med RF 83 eller 82 ( altså ikke sub bass selvfølgelig ) da er det ikke høytallerene som er problemet, men rommet / plassering. Og da er det helt idiotisk å skylde på høytallerene. Jeg vet disse høytallerene har mulighet for skikkelig bass, det er ikke noe å diskutere engang . Dette er oppgitt på spesifikasjoner også.

Det er ikke mange høytallere jeg har hørt som har gått djupere en disse, og hvertfall ikke i den prisklassen, og jeg henviser igjen til spec som er oppgitt.

Nå vet jeg ikke hvilke fronter han har da, RF 10 kanskje ? .

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..... eierglede er fraværende.
    .
    Her tror jeg mye går på enkeltpersoner og deres preferanser og drømmer. Selv har jeg et oppsett med rf63 i hjemmekino, og er veldig fornøyd med de. Derimot fikk jeg i høst muligheten til å kjøpe et brukt par B&W 804s, og her er nok eiergleden langt større pga at dette er en ht jeg har ønsket meg mye lengre enn klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Mentor vs Klipsch "etellerannet i samme prisklasse her"

for 95% film

Discuss :-D

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    Dali Mentor vs Klipsch "etellerannet i samme prisklasse her"

for 95% film

Discuss :-D
    Oioioi...
    Har hørt både rf7 II og mentor 8, men pga at elektronikken og rommet ikke var likt velger jeg å ikke være bastant i mine påstander her. Uansett blir det bli en livlig diskusjon der jeg holder en knapp på rf7 II.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen

683 er tamme i forhold til RF 82 også. Og de koster mindre.

Alle sier de er morsomme osv.. Men at eiergleden er lav, den skjønner ikke jeg. Eiergleder må jo øke med hvor morsom høyttaleren er.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Her tror jeg mye går på enkeltpersoner og deres preferanser og drømmer. Selv har jeg et oppsett med rf63 i hjemmekino, og er veldig fornøyd med de. Derimot fikk jeg i høst muligheten til å kjøpe et brukt par B&W 804s, og her er nok eiergleden langt større pga at dette er en ht jeg har ønsket meg mye lengre enn klipsch.
    B&Ws 800-serie er gjennomført byggekvalitet i alle ledd. Klipsch sin reference serie fremstår som pappesker i forhold. Det er jo helt klart at de er nødt til å gå ned på byggekompleksitet for å holde prisene nede. Ulempen er bare at de også blir uglesett lydmessig på grunn av det billige utseendet. Klipsch har kanskje sjarm i noens øyne, men 800-serien har _stil_.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Greit nok at han kritiserer enkelte ting, men se hva han skriver. Jeg mistet han nå han skrev dette : "dypbassen er fraværende" . Dersom han ikke har dypbass med RF 83 eller 82 ( altså ikke sub bass selvfølgelig ) da er det ikke høytallerene som er problemet, men rommet / plassering. Og da er det helt idiotisk å skylde på høytallerene. Jeg vet disse høytallerene har mulighet for skikkelig bass, det er ikke noe å diskutere engang . Dette er oppgitt på spesifikasjoner også.

Det er ikke mange høytallere jeg har hørt som har gått djupere en disse, og hvertfall ikke i den prisklassen, og jeg henviser igjen til spec som er oppgitt.

Nå vet jeg ikke hvilke fronter han har da, RF 10 kanskje ? .
    Det var mere at Norcad tok opp et moment jeg har savnet. Jeg kan jo ikke skrive noe slikt for jeg har ikke testet Klipsch skikkelig.

Det med dypbassen er elementært. En normalt stor kasse med høy følsomhet får ikke virkelig dyp bass. At Klipsch derimot velger bort dypbass til fordel for utsøkt dynamikk er pluss i boka for meg da man uansett kan kobplettere med 2 suber ved behov. De gjør en ting 100% isteden for å gjøre to ting 50%. Det er uansett som fler nevner "nok bass".

Og som FredrikC nevner; Klipsch, SVS, Emotiva, o.l. spiller ikke ringer rundt utstyr til 10x prisen på alle parameter. I starten var jeg også slik at mer var bedre, men har blitt litt mer nyansert etter masse testing. Det at jeg er sinnsykt kravstor hjelper heller ikke på.

Geir Arne

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den eksistert så lenge ? Trodde den bare var 4-5 år gammel . Husker jeg kjøpte RF 5 i den tiden ser du ( som er forgjengeren til 63 ).

Edit : Ser du skrev omtrendt
    Beklager var nok RF3, skrev feil, må nok ha lest for mange tråder.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    B&Ws 800-serie er gjennomført byggekvalitet i alle ledd. Klipsch sin reference serie fremstår som pappesker i forhold. Det er jo helt klart at de er nødt til å gå ned på byggekompleksitet for å holde prisene nede. Ulempen er bare at de også blir uglesett lydmessig på grunn av det billige utseendet.
    Hehe... Håper du ikke missforstod meg nå. Slik jeg ser det vil nok eiergleden bli større når man får noe i hus (uansett om det er ht eller elektronikk) når det er noe man før så på som uoppnåelig, men plutselig får muligheten til å eie.

Uansett, vi har jo begge følt hva rf7 II er i stand til:twisted:

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det var mere at Norcad tok opp et moment jeg har savnet. Jeg kan jo ikke skrive noe slikt for jeg har ikke testet Klipsch skikkelig.

Det med dypbassen er elementært. En normalt stor kasse med høy følsomhet får ikke virkelig dyp bass. At Klipsch derimot velger bort dypbass til fordel for utsøkt dynamikk er pluss i boka for meg da man uansett kan kobplettere med 2 suber ved behov. De gjør en ting 100% isteden for å gjøre to ting 50%. Det er uansett som fler nevner "nok bass".

Og som FredrikC nevner; Klipsch, SVS, Emotiva, o.l. spiller ikke ringer rundt utstyr til 10x prisen på alle parameter. I starten var jeg også slik at mer var bedre, men har blitt litt mer nyansert etter masse testing. Det at jeg er sinnsykt kravstor hjelper heller ikke på.

Geir Arne
    Helt enig at de ikke spiller ringer rundt mye dyrere utstyr . Men de er min favoritt i den prisklassen de er i som en alround høytaller. Men det finnes jo mye jeg ikke har hørt, som f.eks den Dalien som vant Eisa og mange andre tester. Var det ikon mk2 ? Den låter sikkert knall til prisen også.

Litt uenig i det med dypbassen dog, da jeg følte jeg fikk veldig mye av det og mindre av mellombassen med RF 83. Men dette kan jo ha vært rommet mitt igjen ?. Dette står ihvertfall i spec på de. " 29Hz-21kHz +/-3dB " . Selvfølgelig er det bare noe som står på papiret men det er jo uansett temmelig bra djupt .

Kan sammenligne litt med mine Glenair jeg har nå. Disse har mer bass og feitere bass, også mer kontant. Men RF 83 gikk nok litt djupere hos meg.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    683 er tamme i forhold til RF 82 også. Og de koster mindre.

Alle sier de er morsomme osv.. Men at eiergleden er lav, den skjønner ikke jeg. Eiergleder må jo øke med hvor morsom høyttaleren er.
    Så dermed er det bare å anbefale RF82 til alle som skal kjøpe høyttalere på et budsjett - max 10k ?

For min del er det viktigere at de spiller linjært og behagelig, enn at man kan spille høyere enn man behøver for å nyte musikk/film.
    Eiergleden av Klipsch blir ikke større, av at 90% av de du snakker med enten har de selv eller vil ha de. Eller som allerede nevnt, plast i front!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig at de ikke spiller ringer rundt mye dyrere utstyr . Men de er min favoritt i den prisklassen de er i som en alround høytaller. Men det finnes jo mye jeg ikke har hørt, som f.eks den Dalien som vant Eisa og mange andre tester. Var det ikon mk2 ? Den låter sikkert knall til prisen også.

Litt uenig i det med dypbassen dog, da jeg følte jeg fikk veldig mye av det og mindre av mellombassen med RF 83. Men dette kan jo ha vært rommet mitt igjen ?. Dette står ihvertfall i spec på de. " 29Hz-21kHz +/-3dB " . Selvfølgelig er det bare noe som står på papiret men det er jo uansett temmelig bra djupt .

Kan sammenligne litt med mine Glenair jeg har nå. Disse har mer bass og feitere bass, også mer kontant. Men RF 83 gikk nok litt djupere hos meg.
    Da er vi forsåvidt enige.

Mulig rommet har spillt meg eller deg et puss mtp dypbass. Jeg hadde ikke gjettet at de gikk like dypt som mine nåværende høyttalere i allefall. Men som sagt, ikke testet hjemme i kjente omgivelser.

Vil også påpeke at dypbassen ikke er så viktig for meg, vil heller ha snerten oppover fra 40-50hz. Så det var på ingen måte kritikk mot Klipsch, men jeg er enig i Norcad sin uttalelse at det (jeg har hørt) ruller av litt tidlig.

Geir Arne

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •