Velg Klipsch er du snill!! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 462
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når jeg gikk hele runden for omtrent 7 år siden hadde jeg rf 63 som en soleklar favoritt. Endte aldri opp med Klipsch pga pris den gang. Når jeg tenker tilbake angrer jeg på at jeg ikke slo til den gangen.

Har den eksistert så lenge ? Trodde den bare var 4-5 år gammel . Husker jeg kjøpte RF 5 i den tiden ser du ( som er forgjengeren til 63 ).

Edit : Ser du skrev omtrendt

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Lyd og bilde er en stor vits etter min mening,det at Klipsch ikke sponser de med masser av kroner ser jeg på som positivt,har selv hatt de meget oppskrytte 802D hjemme på lån og ikke min smak for og si det sånn

Så at lyd&bildet ga rf-83 6 stjerner i sin test, (dog en stund siden) er det også en vits, eller er det et unntak?

Mener jo ikke lyd&bildet er en bibel, men de tester jo en del produkter, så helt borte vekk kan de ikke være.. Tror deres testing, ofte blir sett på som nyttig av mange..

Men har også hørt rykter om at de blir "sponset" fra forskjellige innstanser, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke..
    Velger å tro at det ikke påvirker utslagene av deres tester i stor grad, til det motsatte er bevist..
    Men for all del, test-panelet hos lyd&bildet har vel sin smak de å..

Å de liker visst klipsch å

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er hornallergi?
    Det er skrikende lyd , som gjerne gjør vondt i ørene ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Det er skrikende lyd , som gjerne gjør vondt i ørene ;-)

samme har jeg ,men får ikke utslag med horn merkelig nok,men slår ut med en del andre fuglekasser(vil ikke nevne merker) som skriker etter mer effekt , eller som er feilmatchet i mine ører, andre har jeg hørt kaller det for sinnsyk oppløsning

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    samme har jeg ,men får ikke utslag med horn merkelig nok,men slår ut med en del andre fuglekasser(vil ikke nevne merker) som skriker etter mer effekt , eller som er feilmatchet i mine ører, andre har jeg hørt kaller det for sinnsyk oppløsning
    +1

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Så at lyd&bildet ga rf-83 6 stjerner i sin test, (dog en stund siden) er det også en vits, eller er det et unntak?

Mener jo ikke lyd&bildet er en bibel, men de tester jo en del produkter, så helt borte vekk kan de ikke være.. Tror deres testing, ofte blir sett på som nyttig av mange..

Men har også hørt rykter om at de blir "sponset" fra forskjellige innstanser, hvorvidt det stemmer vet jeg ikke..
    Velger å tro at det ikke påvirker utslagene av deres tester i stor grad, til det motsatte er bevist..
    Men for all del, test-panelet hos lyd&bildet har vel sin smak de å..

Å de liker visst klipsch å
    Hvem hifi magasiner er IKKE langt ned i lomma på div produsenter....High end my ass!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint av trådstarter dette,nå blir det vel ennå flere som vil teste ut dette vindunderlige merket for de som elsker og høre/føle musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint av trådstarter dette,nå blir det vel ennå flere som vil teste ut dette vindunderlige merket for de som elsker og høre/føle musikk

ja , kanskje den faktisk vil være med på det trådstarter synes er komisk?og det hadde jo vært komisk i mine øyne

forøvrig har du testet rca rør i cd spilleren din eddie,mange som mener det er en knallkombo

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Var jo den senteren jeg holdt på å kjøpe som var en fuglekasse
    (nevner ikke produsent)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    paisley du paisley...jeg beklager dette, men vi snakkest om dette, når jeg flytter en gang ;-)Nå skal jeg kose meg med en godplate

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    paisley du paisley...jeg beklager dette, men vi snakkest om dette, når jeg flytter en gang ;-)Nå skal jeg kose meg med en godplate
    Nei nei..Var ikke DEN senteren jeg mener..var en annen Jokris kalte fuglekasse.:-D

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne seriøst tenkt meg og prøvd ut Klipsch en gang, bare for å finne ut hva alle Klipschentusiaster er så begeistret over. (eneste Klipsch'ene jeg har hørt var de eldgamle hjørnekolossene på årets hifi-messe på Lørenskog, ble ikke imponert der da...)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Nei nei..Var ikke DEN senteren jeg mener..var en annen Jokris kalte fuglekasse.:-D

He he jeg følte meg liksom truffet ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det blir helt drøyt å dra samenligning mot B&W 800 serie som forøverig er en helt utrolig høytaler. Jeg har hørt de med både dårlig og god elektronikk og dette er så klart avgjørende. Det er ikke for ingen ting at dette er en meget populær high end ht. Derimot har Klipsch en helt annen lydsignatur som jeg meget godt forstår at noen ikke liker. Så folkens sikkert smart og være litt roligere i avtrekkern og heller respektere de som liker / priser Klipsch og andre merker.

Selv har jeg vært igjennom Klipsch RF 7, RC7, RS7, RB51 RC62 ,RF52, RF62, RF82 og RF64 på Yahama, Onkyo, Rotel, McIntosh og Parasound. Så ble jeg plutselig litt lei og hadde lyst på noe annet. I dag har jeg Monitor Audio som jeg også synes er en utrolig morsom høytaler. Men såklart en helt annen lydsignatur. Om det blir Klipsch igjen. Tiden vil vise.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg synes det blir helt drøyt å dra samenligning mot B&W 800 serie som forøverig er en helt utrolig høytaler. Jeg har hørt de med både dårlig og god elektronikk og dette er så klart avgjørende. Det er ikke for ingen ting at dette er en meget populær high end ht. Derimot har Klipsch en helt annen lydsignatur som jeg meget godt forstår at noen ikke liker. Så folkens sikkert smart og være litt roligere i avtrekkern og heller respektere de som liker / priser Klipsch og andre merker.

Selv har jeg vært igjennom Klipsch RF 7, RC7, RS7, RB51 RC62 ,RF52, RF62, RF82 og RF64 på Yahama, Onkyo, Rotel, McIntosh og Parasound. Så ble jeg plutselig litt lei og hadde lyst på noe annet. I dag har jeg Monitor Audio som jeg også synes er en utrolig morsom høytaler. Men såklart en helt annen lydsignatur. Om det blir Klipsch igjen. Tiden vil vise.
    Visst ikke høyttalere i den absurde prisklassen skulle låte himmelsk veit ikke jeg.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at man får kjøpt mye annet i den prisklassen som man kjøper Klipsch for stemmer, men hvis man skal tenke sånn får man aldri kjøpt seg HT og det finnes masse annet også i samme prisklasse som for eksempel B&W.

Gooo Klipsch.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja synes selv det er komisk at jeg selv har hatt høytalere opp imot 100000.- som må forlate hjemmet til fordel for mine Klipscher til noen få tusenlapper.Klipsch gir sinnsykt mye for pengene og kan spille alt av musikk,ikke så rart det er verdens største høytaler produsent.
    En av verdens største oppfinnere het Paul Wilbur Klipsch
    Er muligens denne holdningen som gjør at vi får en slik tråd...

Finnes masser av høyttalere som gir mye pengene og kan spille alt av musikk.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig dette er en noe poengløs tråd! Hva folk liker, prioriterer og kjøper er jo uvesentlig - så lenge man selv trives med sitt eget sluttresultat? Jeg kunne ikke brydd med mer om jeg var eneste person her inne med Klipsch, så lenge jeg er fornøyd! Det handler ikke om enkelte typer musikk- for meg spiller Klipsch bedre på alt jeg hører på enn annet jeg har hørt.

Det handler ikke om lydtrykk, bass, mellomtone og diskant-ei heller min alder- det er alle faktorer ilag. Her treffer Klipsch meg, av den grunn er det lettere å anbefale dette videre, selvsagt er lyd subjektivt, så råd bør ikke konsekvent følges til enhver tid.

Jeg er likeså enig at feks, Jbl, b&w, dali etc er vel så gode høytalere, men ikke for meg. Jeg liker at det skal være gøy og engasjerende å høre musikk- slik følte jeg det ikke med flere merker - det betyr ikke at andre føler det samme

Det er for meg like poengløst å starte en slik tråd, like lite som om jeg skulle startet en tråd som feks; please kjøp dali alle sammen.. Skjønner ikke vitsen!

God lyd er subjektivt, så lenge halve forumet er fornøyd med Klipsch, eller kub 10% av forumet er fornøyd med Klipsch er uvesentlig - så lenge alle er fornøyd med sine valg!

God jul og god lyd til dere alle!

Mvh Klipsch-mann uansett hvor mange son er uenig, enig, mange eller færre med samme smak..

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen merker blir hypet på AVF, og når alle i tillegg kun ønsker å anbefale det de selv har blir det mye repetisjon i den type spørsmålstråder.
    Ikke skjønner jeg at alle "nye" skal behøve å spørre heller, det finnes mange nok tråder med de samme konklusjonene fra før.

Selv har jeg Klipsch Reference frontrekke og vil ikke anbefale det til noen. Det eneste positive er prisen. Byggekvalitet, feelgood og eierglede er fraværende.
    En vinylbelagt sponplateboks med en tynn og skranglete plastfront som er støpt i ett med diskanthorn og bassrefleksport. ER billig og ser billig ut.
    Lyden er en loudnesskurve som etteraper dynamikk. Dypbassen er fraværende. Helt korrekt å sammenligne med CV. Bortsett fra at CV AT100 jeg hadde for 20 år siden var mye morsommere.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke sinnsykt med utvalg v høytalere med dypbass? Eierglede kan du mene, men jeg er uenig! Jeg hadde faktisk langt mer Eierglede selv jeg med diverse cv en gang i tida, enn jeg hadde med feks b&w 683- en god høytaler som høster bare godord - for meg er det min største skuffelse- tam, kjedeli, uengasjerende for meg. - knallgod for andre! Det er ikke lett å være enig med alt dessverre..

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •