Velg Klipsch er du snill!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 462
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Mer enn høyt nok. Tar hensyn til mine omgivelser

B&W og Klipsch har så forkjellig lydsignatur, at diskusjoner om hva som er "best" er meningsløs. Mest sannsynlig lytter man ikke til samme musikken.

sier du det, er alltspisende på musikk jeg vanskelig å spille høyt med de når man trenger ett eget kraftverk men det er jo i og for seg ikke viktig
    b&w forbinder jeg generellt med en høytaler som gjerne vil men bare ikke får det til i enkellte områder, men det er meg, derfor anbefaler ikke jeg de til andre heller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Jo det går til en viss grad. Selv gikk jeg den veien at jeg kjøpte 2 anlegg . Og har fokusert på oppløsning og nøyaktighet på mitt anlegg nr 1. Og mitt billigere anlegg nr 2 er stikk motsatt og rocker på alt jeg setter på, men det er ikke noe å lytte på i forhold når man vil ha en "opplevelse" .

For å si det slik: I anlegg nr 1 er det mye mer trøkk å dynamikk i Bremnes og Pink floyd kontra Rammstein/Black sabbath etc.

i anlegg nr 2 er det helt motsatt. Dette tror jeg er fordi at anlegg nr 1 avslører nådeløst om en inspilling er spilt inn flatt . Slik som mange inspillinger desverre er.

ser den helt klart vurderer meg oppsett nr to jeg og,men gjerne med ganske lik lydsignatur men med behov for mindre power da det vil bli ett koseanlegg
    har kikket litt på L1 kit fra an som kommer snart

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nå lengre

Men jeg sitter altså igjen med et inntrykk, i mange tilfeller, av at mange velger Klipch av samme grunner som enkelte velger CV. Som oftest unge menn med behov for mer db enn naboen. Mer enn lydkvalitet.
    Ja det er lov og ta feil noe du gjør akkurat nå,samme som at jeg mener folk velger B&W for at det er et merke som kjøper seg inn i div hifimagasiner og som bryr seg mer om fine ord og produserer møbler fremfor høytalere til en syk pris

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Forstår deg godt,har hatt B&W 802 D hjemme på prøve med div elektronik,en beskjent av meg har også disse og hvordan det er mulig å få en slik dyr høytaler(testvinner) til og låte så kjedelig er for meg en gåte men de selger allikevel! smaken er som sagt som baken
    Rent objektivt sett tror jeg ingen seriøs Hifi skribent vil si seg enig i den bedømmelsen av 802.

Neida, vi får bare nyte det oppsettet vi har og som vi trives med. Men man kan bare ikke unngå å legge merke til at Klipsch nesten er for religion å regne her inne
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Jo det går til en viss grad. Selv gikk jeg den veien at jeg kjøpte 2 anlegg . Og har fokusert på oppløsning og nøyaktighet på mitt anlegg nr 1. Og mitt billigere anlegg nr 2 er stikk motsatt og rocker på alt jeg setter på, men det er ikke noe å lytte på i forhold når man vil ha en "opplevelse" .

For å si det slik: I anlegg nr 1 er det mye mer trøkk å dynamikk i Bremnes og Pink floyd kontra Rammstein/Black sabbath etc.

i anlegg nr 2 er det helt motsatt. Dette tror jeg er fordi at anlegg nr 1 avslører nådeløst om en inspilling er spilt inn flatt . Slik som mange inspillinger desverre er.
    Har selv to anlegg der begge to fokuserer på og spille pent,rolig,behagelig og så kline til når det er behov for det,på lave volum så kan jeg duppe av samtidig så kan jeg få besøk av artistene hjem i min egen stue hvis behovet er der

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent objektivt sett tror jeg ingen seriøs Hifi skribent vil si seg enig i den bedømmelsen av 802.

Neida, vi får bare nyte det oppsettet vi har og som vi trives med. Men man kan bare ikke unngå å legge merke til at Klipsch nesten er for religion å regne her inne
    Forholden pris/kvalitet gjør jo at det nesten blir religiøst for meg,en åpenbaring av de kjeldne

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid B&W 802D i ett år, B&W 805S i to år og har nå Klipsch RF-7 II. Alle på seriøs elektronikk.

Det jeg kan si med den største grad av sikkerhet er at Klipsch ikke har noe som helst å skamme seg over lydmessig!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. 802 er vel en av verdens mest premierte høytalere

Lyd&bildes testpanel delte ihvertfall ikke ditt synspunkt:
    Knakingen i kjeven var det eneste jeg hørte. Er det sånn det føles, husker jeg at jeg tenkte. Da tårene omsider ga meg synet tilbake og hørselen gradvis våknet til live igjen, følte jeg meg renset. En ny verden hadde åpnet seg.

Men for all del, man har lov å mene hva man vil..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av oss som går litt videre med klipsch, graver oss ned litt i historie og interesse for de andre modellene så er det fort gjort å bli dønn borte og
    bergtatt, eller få ett lidenskaplig forhold til de ala det jeg har med engelsk fotball
    men finnes mye rart under himmel og jord som spiller musikk.
    blir vel litt som den bil sammenligningen tidligere,noen kjører den bilen de liker best uavhengig av merke , andre må kanskje ha den dyrere modellen for status, andre igjen foretrekker klassikerne med nostalgi og historie bak seg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

Knakingen i kjeven var det eneste jeg hørte. Er det sånn det føles, husker jeg at jeg tenkte. Da tårene omsider ga meg synet tilbake og hørselen gradvis våknet til live igjen, følte jeg meg renset. En ny verden hadde åpnet seg.

lyd og bilde er vel ikke bibelen akkurat og må vel leses noe mellom linjene også, noe må vel til for å få beholde produktene til langt under markledspris, annonsører skal vel taes vare på også, leser man f.eks en test med hjemmekinoreceivere så kan de fleste gjette utfallet på forhånd?
    samme med enkellte merker og produkter også

tror forresten mange får hakeslipp av klispchhorn også som har vært i produksjon i over 60 år

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har eid B&W 802D i ett år, B&W 805S i to år og har nå Klipsch RF-7 II. Alle på seriøs elektronikk.

Det jeg kan si med den største grad av sikkerhet er at Klipsch ikke har noe som helst å skamme seg over lydmessig!
    Kan ikke si annet enn at jeg er meget spent på hvordan RF7 MKII spiller når du skriver slikt.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Forholden pris/kvalitet gjør jo at det nesten blir religiøst for meg,en åpenbaring av de kjeldne

+ 1 eddie

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

gleder meg til dybdeinntrykkene kommer av disse høytalerne dine

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

Lyd og bilde er en stor vits etter min mening,det at Klipsch ikke sponser de med masser av kroner ser jeg på som positivt,har selv hatt de meget oppskrytte 802D hjemme på lån og ikke min smak for og si det sånn

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    For de av oss som går litt videre med klipsch, graver oss ned litt i historie og interesse for de andre modellene så er det fort gjort å bli dønn borte og
    bergtatt, eller få ett lidenskaplig forhold til de ala det jeg har med engelsk fotball
    men finnes mye rart under himmel og jord som spiller musikk.
    blir vel litt som den bil sammenligningen tidligere,noen kjører den bilen de liker best uavhengig av merke , andre må kanskje ha den dyrere modellen for status, andre igjen foretrekker klassikerne med nostalgi og historie bak seg
    Ikke frekt ment, men du høres mer ut som en samler enn en audiofil.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ikke frekt ment, men du høres mer ut som en samler enn en audiofil.

Geir Arne
    hehe, nei tar ikke det feil opp, så det i etterkant jeg ogaudiofil vet jeg dog ikke om jeg er ,men musikknyter er jeg ihvertfall
    prøvde bare å få frem ett poeng, men det at jeg har fått ett forhold til klipsch ser jeg bare positive sider med, går litt utenpå det og bare lytte

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hehe, nei tar ikke det feil opp, så det i etterkant jeg ogaudiofil vet jeg dog ikke om jeg er ,men musikknyter er jeg ihvertfall
    prøvde bare å få frem ett poeng, men det at jeg har fått ett forhold til klipsch ser jeg bare positive sider med, går litt utenpå det og bare lytte
    Bra du tok det slik det var ment. :P

Musikknyter vil jeg kalle meg selv også.

Geir Arne

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gikk hele runden for omtrent 7 år siden hadde jeg rf 63 som en soleklar favoritt. Endte aldri opp med Klipsch pga pris den gang. Når jeg tenker tilbake angrer jeg på at jeg ikke slo til den gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Bra du tok det slik det var ment. :P

Musikknyter vil jeg kalle meg selv også.

Geir Arne

så bra, da har vi noe felles

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når jeg gikk hele runden for omtrent 7 år siden hadde jeg rf 63 som en soleklar favoritt. Endte aldri opp med Klipsch pga pris den gang. Når jeg tenker tilbake angrer jeg på at jeg ikke slo til den gangen.

forsatt ikke for sent ,men kanskje feil tråd anbefale deg å kjøpe klipsch :twisted:

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •